کلید موفقیت devops

زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۰۴-۲۴

شامل خودکار سازی امنیت در فرآیند است. به عنوان گام های بسیاری که ممکن است به صورت خودکار انجام دهید. تیم DevSecOps در سمت امنیت در جریان ارزش قرار دارد، به دنبال نقاط نگهداری، قالب بندی جنبه های امنیتی، استاندارد کردن روند، به صورت خودکار، به طوری که آن چیزها فقط به عنوان بخشی از روند اتفاق می افتد. همه را به یک تیم متصل کنید.

 

 

موبایل از سرور مجازی یا سرور ابری DevOps رشد کرد و امنیت همواره برای او روندی مهم بود. Netflix فقط بخشی از DevOps را مهندسی می کند. از بین بردن هرچه بیشتر مراحل دستی امکان پذیر است، بنابراین امنیت یک شهروند در درجه اول در جریان های DevOps می شود. اضافه کردن امنیت به ترکیب. شما نمیتوانید یک گردش کار دستی ایجاد کنید یا از کار بیفتد. امنیت باید به شدت با jenkins، JIRA و دیگر ابزارهای متداول استفاده شود.

 

مشتریان Empower برای دریافت بیشتر خودکار مدیریت آسیب پذیری به چهار بخش توجه میکنند :
  1. مردم، همکاری بیشتری در اطراف اهداف مشترک در مورد امنیت میکنند .
  2. فرایندها از آبشار CD / CD / CI که توسط سرور ابری و سرور مجازی پشتیبانی میشود عبور می کنند که در ابتدای فرایند امنیت ایجاد می شود ؛
  3. ابزارها و تکنولوژی را برای افزایش سرعت استقرار در یک مدل DevOps انتخاب کنید، در صورت یافتن اشتباهات یا آسیب پذیری ها، سرعت را افزایش دهید دهید؛
  4. اصول هدایت کردن در مورد امنیت و روش شناسی. قطعه اندازه گیری و نظارت را ایجاد کنید.

 

مهمترین عناصر پیاده سازی DevSecOps موفقیت آمیز اتوماسیون و همکاری است.
  1. با DevSecOps، هدف این است که امنیت را در هر مرحله از چرخه حیات توسعه / استقرار در اختیار داشته باشد. با طراحی یک استراتژی خودکار در ذهن، امنیت دیگر پس انداز نیست؛ در عوض، از ابتدا بخشی از روند می شود. این تضمین می کند که امنیت با سرعت و انعطاف پذیری DevOps بدون تحمل نتایج کسب و کار تقویت شده است.
  2. همانند DevOps که هماهنگی نزدیک بین توسعه دهندگان سرور مجازی و سرور اختصاصی و مهندسین عملیات فناوری وجود دارد، همکاری در DevSecOps بسیار مهم است. توسعه دهندگان، عملیات تکنولوژیکی و تیم های امنیتی، به جای اینکه امنیت را “شغل دیگران” در نظر بگیرند، با یک هدف مشترک همکاری می کنند. با همکاری در مورد اهداف مشترک، تیم DevSecOps تصمیمات آگاهانه را در یک جریان کاری اتخاذ می کنند، جایی که بزرگترین چارچوب در مورد چگونگی تغییرات بر تولید و تأثیر کمترین تاثیرات تجاری برای انجام اقدامات اصلاحی وجود دارد.

 

کلید موفقیت DevSecOps کنترل های خودکار امنیتی خط لوله DevOps است. ده اصل برای پیاده سازی:
  1. اصل حداقل امتیاز برای تمام سرویس هایی که پردازش (خواندن، نوشتن یا به روز رسانی) داده ها را دارند.
  2. اجرای امنیت دسترسی برای نقطه پایان
  3. ابزار SAST (تست امنیتی نرم افزار static) را به عنوان بخشی از فرایند ساخت شبانه اجرا کرده و ابزار DAST (تست امنیتی برنامه پویا) را برای شناسایی نقص های امنیتی در ظروف در حال اجرا ، اجرا می کند.
  4. اسکن کردن هر یک از تصاویر کانتینری پیش ساخته شده برای آسیب پذیری امنیتی شناخته شده .
  5. تست های خودکار برای قابلیت های امنیتی در فرایند تست پذیرش سیمی قرار می گیرد. این تست های خودکار شامل اعتبار ورودی و همچنین تأیید هویت و مجوز است.
  6. جدا کردن ظروف از یکدیگر، اجتناب از هر گونه وابستگی و حفظ آنها به طور کامل بی ثمر برای از بین بردن اهداف با ارزش برای مهاجمان.
  7. به روز رسانی خودکار، مانند تکه هایی برای آسیب پذیری شناخته شده، با استفاده از خطوط DevOps با یک ورود ممیزی.
  8. کاهش سطح حمله با استفاده از یک دروازه API امن، که دسترسی به نقاط حساس API را به صورت دقیق و محدب به دست می آورد.
  9. مدیریت پیکربندی خودکار خدمات، اجازه می دهد تا برای انطباق با سیاست های امنیتی و حذف خطاهای کتابچه راهنمای کاربر.
  10. نظارت مستمر، ممیزی و اصلاح نقص های امنیتی در طول چرخه عمر برنامه.

 

همچنین فایروال ها باید از طریق جداسازی سرویس ها به طور جدی دفاع کنند

تشخیص نفوذ استفاده از ظروف بسیار سخت تر است، بنابراین نگاه کردن به رفتار شبکه کمک می کند تا الگوهای ترافیک غیر طبیعی را تشخیص دهد. در صورت امکان، ابزارهای امنیتی باید یک دروازه برای استقرار (در مورد SAST و DAST) باشد. با این وجود، این جریان خودکار بایستی با استفاده از تست قلم خارجی تأیید شود تا مطمئن شود که اتوماسیون تمام جنبه ها را پوشش می دهد. علاوه بر این، برنامه های واکنش های حادثه ای باید برای همه محیط های جدید ایجاد و اجرا شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها قادر به حفظ شواهد برای کمک به تحقیقات هستند و کارکنان می دانند که چگونه این برنامه را به اجرا در می آورد یا خود و یا آن را به خارج از آن می رسانند.

 

همکاری :

فکر کردن در مورد آن از طریق لنز امنیت تغییر در ذهنیت و روش شناسی است. اول در مورد چرخه عمر نرم افزار در پیش یا SaaS. اگر DevSecOps را بخشی از چرخه حیات طراحی، کد و چشم انداز برنامه ریزی تهیه نکنید، فرصت های زیادی برای افشای آسیب پذیری هایی وجود دارد که می تواند کسب و کار را به خطر بیاندازد. فکر می کنم تیم های امنیتی، عملیات و توسعه باید انجام دهند. هماهنگی برای ارائه نرم افزار مطمئن مورد آزمایش قرار می گیرد. مهندسان نرم افزار نیازی به کارشناسان امنیتی ندارند، اما آنها نیاز به درک برنامه های امنیتی دارند. بسیاری از سازمان ها پس از این واقعیت پیوسته اند و به دنبال اعمال برنامه های امنیتی به جای آن هستند که پیش از آن کار کنند. همچنین:

  1. معرفی آسیب پذیری ها را کم کنید. وقت اضافی بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که آسیب پذیری هایی را نشان نمی دهد که منجر به نقض شود. با کدگذاری امن و ارزیابی کتابخانه هایی که می خواهید استفاده کنید، مطمئن شوید که آسیب پذیر نیستند.
  2. هنگامی که شما در مورد این با ابزار و روش های توسعه فکر می کنید، برنامه نویسی و تست بسیار مهم است. به شدت توصیه می کنند که آنها را آزمایش نفوذ و همچنین ببینید که چگونه مردم قادر به شکستن در استفاده از سوء استفاده های رایج و آسیب پذیری.

جمع بندی

پیاده سازی موفقیت آمیز DevSecOps با هماهنگی قوی بین تیم های توسعه و امنیت شروع می شود، بر اساس اهداف مشترک و توافق برای همکاری در طراحی و بهره برداری از عمل مشترک جدید خود، به عنوان DevSecOps اساسا در مورد از بین بردن موانع بین بخش های سازمان است. در کنار این تغییر فرهنگی تمرکز بر متخصصان آموزش متقابل / کارشناسان سنتی امنیتی نقش فعال را در تعامل با توسعه دهندگان برای گسترش تفکر متمرکز بر امنیت بیشتر در سمت چپ در روند، و توسعه دهندگان به ارائه متخصصان امنیت به محیط زیست و معماری جایی که نرم افزار در حال ایجاد و مدیریت است، به طوری که شیوه های امنیتی می تواند به راحتی در فرآیندهای توسعه ادغام شوند، نه به عنوان راه حل های جنجالی.

 

گزارش های قوی و بینش ها بر اساس اهداف مشترک و معیارهایی که در هر دو تیم درگیر وجود دارد معنی دارد، به طوری که بهبود فرآیندها می تواند به طور واقعی بر اساس داده ها و بدون ذهنیت باشد. همه این همکاری و آموزش نیاز به سازماندهی دارند، به این معنی که توسعه دهندگان مجاز به اجرای پروتکل های امنیتی جدید هستند، متخصصان امنیتی برای فعالانه در فرآیند توسعه مشارکت می کنند – حتی تا حدی که داستان های کاربر را پشتیبانی می کنند و معیارهایی که دنباله ترکیب تیم DevSecOps با اهداف تجاری هماهنگ شده و به ارزش کسب و کار ترجمه می شود.

 

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه