تفاوت NS و DNS چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۴-۲۲

 NS و DNS  چه تفاوت هایی باهم دارند ؟ NS یا نام سرور، رکوردهایی هستند که به دامنه شما متصل هستند. هنگامی که یک فرد در مرورگر خود دامنه شما را وارد می کند تا وب سایت شما را ببیند یا یک ایمیل به شما بفرستد. اولین کاری که کامپیوتر شما انجام می دهد این است که چه پرونده NS domain شما را نیاز دارد.

تفاوت بین NS و DNS چیست؟

سوابق NS عمومی هستند و در سراسر بسیاری از نقاط در سراسر جهان ذخیره و تکرار می شوند. هنگامی که کامپیوتر شما NS را برای وب سایت شما می شناسد، از دنباله پیروی می کند و اولین رکورد NS را می پرسد “کجا می توانم تمام پرونده های DNS را پیدا کنم” X “دامنه؟”

در حالی که پرونده های DNS (یا Domain Name System) نیز عمومی هستند، آنها فقط در یک مکان خاص ذخیره می شوند. پس از آن NS ضبط می کند و به رایانه شما می گوید: “سوابق DNS را برای این دامنه در سرور” X “پیدا خواهید کرد.”

پس از آن کامپیوتر شما بر روی مسیر ادامه می دهد و سوابق DNS را برای مقصد نهایی هر آنچه که ممکن است به دنبال آن باشد، از قبیل سرور مجازی برای ارسال ایمیل یا سرور برای پیدا کردن وب سایت درخواست می کند.

دلیل این است که ۲ سطح برای پیدا کردن که در آن یک وب سایت می تواند وجود دارد، این است که به شما اجازه می دهد تا خدمات مختلف مرتبط با دامنه خود را به سرورهای مختلف تقسیم کنید.

اکنون میخواهید یک وب سایت خاص را بخوانید:

  1. شما تصمیم می گیرید که بخواهید یک وب سایت خاص را بخوانید.
  2. شما به مرورگر وب خود می روید.
  3. وب سایت را که می خواهید به نوار آدرس تایپ کنید. مرورگر شما پس از بررسی پرونده NS برای وبسایت مورد نظر شما است. ۴٫ مرورگر شما پس از آن NS را میپرسد که در آن همه پروندههای DNS برای دامنه شما پیدا شده است. NS به عقب می آید و به شما می گوید: “سوابق DNS را روی سرور با آدرس
  4. IP 111.22.333 پیدا می کنید.
  5. مرورگر شما پس از آن ۱۱۱٫۲۲٫۳۳۳٫۴ سرور می پرسد: “من به دنبال” X “وب سایت، جایی که می توانم آن را پیدا کنم؟”
  6.  DNS سپس به شما می گوید: “وب سایت را روی سرور ۱۰۰٫۲۰٫۳۰۰٫۴ پیدا خواهید کرد.”
  7.  سپس مرورگر شما را به وب سایت می برد.

تفاوت بین NS و DNS چیست؟

داشتن آنچه که می تواند به عنوان پرونده های والدین (پرونده های NS) که شما را به سوابق فرزند (پرونده های DNS) هدایت می کند، بدان معنا باشد که کامپیوتر می تواند از کجا پیدا کردن همه چیزهایی که ممکن است به دنبال آن ها باشد، از قبیل درخواست جایی برای پیدا کردن یک وب سایت ، و یا چه سرور آن را باید یک ایمیل به ارسال، و یا که سرور آن ممکن است یک subdomain در.

در تفاوت NS و DNS  ؛ همه این مکانها بسته به اینکه چگونه و چه جایی همه چیز را ذخیره می کنید، کاملا متفاوت است. بنابراین پرونده های NS شما را به یک مکان متصل می کند که همه ی پرونده های DNS مختلف (احتمالا متفاوت) ذخیره می شوند. سوابق DNS، لیستی بسیار بزرگتر از سوابق هستند که میتوانند به شما بگویند که همه سرویسهای مختلف (وبسایت، ایمیل، زیردانهای و غیره) را میتوان برای دامنه مورد نظر پیدا کرد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه