پلاگین های وردپرس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۰۶-۲۰

پلاگین یا افزونه ها چه هستند؟ از کجا بهترین ها را پیدا کنیم؟ هر کسی که یک وب سایت وردپرس می سازد و شروع به کار کند ، چیزهای زیادی برای آموختن دارد. امروز می خواهیم یک جنبه خاص را مورد بررسی قرار دهیم: افزونه های وردپرس! بیش از شصت هزار افزونه در کتابخانه رسمی افزونه های WordPress موجود است که افزونه های بی شمار دیگری از سایر بازارهای آنلاین نیز در دسترس هستند.

 

پلاگین WORDPRESS چیست؟

افزونه WordPress را می توان به عنوان نرم افزار نیز در نظر گرفت. یک نرم افزار اضافی کوچک (یا گاهی بزرگ) است که توانایی های وب سایت وردپرس شما را گسترش می دهد. در حقیقت ، افزونه ها راهی برای افزودن ویژگی ها و قابلیت های مختلف به وب سایت وردپرس شما هستند که به شما در انجام درست کارهای خود کمک می کنند.

 

کجا می توانید پلاگین های وردپرس را پیدا کنید؟

اولین جایی که بیشتر افراد به جستجوی پلاگین ها می روند ، در خود کتابخانه رسمی افزونه وردپرس است. با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که همه افزونه های موجود در کتابخانه رسمی وردپرس برای نصب رایگان هستند. اغلب توسعه دهندگان و افزونه نویسان نسخه ی لایت یا به قولی آزمایشی پلاگین خود را در کتابخانه رسمی منتشر می کنند ، بنابراین فقط می توانید یک تست انجام دهید. در صورت پسندیده شدن و نیاز داشتن به پلاگین مورد نظر باید نسخه کامل آن را از وب سایت توسعه دهنده یا بازار ها و کتابخانه های دیگر خریداری کنید.

 

یکی دیگر از روش های رایج برای توسعه دهندگان پلاگین برای کسب درآمد از افزونه های خود ، ارائه نسخه های کامل نرم افزار به صورت رایگان در کتابخانه رسمی است ، اما بسته های پشتیبانی ممتاز قابل خریداری را ارائه می دهند که زمان پاسخ سریعتر و پشتیبانی بهتر را دارند. کتابخانه رسمی وردپرس هنوز پر از پلاگین های مفید است که بسیاری از آنها کاملا رایگان هستند و جز نسخه های لایت نیستند.

 

مارکت های وردپرس برای افزونه ها

به غیر از کتابخانه افزونه های وردپرس ، تعداد زیادی مارکت آنلاین وجود دارند که افزونه های ممتاز وردپرس را می فروشند. گزینه قابل توجه CodeCanyon است که نه تنها افزونه ها بلکه مضامین و اسکریپت های متنوعی برای زبان های برنامه نویسی (HTML5 ، Javascript ، PHP و غیره) و سیستم های CMS (به عنوان مثال جوملا ، دروپال و …) به فروش می رساند. CodeCanyon همچنین چندین بازار دیگر دارد که همه نوع منبع از وب سایت دیگر ، مانند تصاویر، فیلم ها ، قالب ها و موارد دیگر را به فروش می رسانند و قطعاً ارزش بررسی دارد.

 

افزونه بسیار محبوب دیگر از WooCommerce است ، که افزونه پیشرو وردپرس برای افزودن قابلیت های فروشگاه به وب سایت شما است. WooCommerce کل کتابخانه پلاگین های خاص خود را دارد (که از آنها به عنوان “extensions” یاد می کنند) که می تواند آنچه را که کسب و کار شما قادر به انجام آن است گسترش دهد.

 

چگونه یک پلاگین خوب یا بد را مشخص می کنید؟

پلاگین ها توسط افراد مختلف در سراسر جهان ساخته شده اند. برخی به تنهایی کار می کنند ، و برخی دیگر در تیم های بزرگ فعالیت می کنند. برخی از آنها اعتبار کاملی برای نرم افزارهای افزونه با کیفیت دارند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای صنعت کاملا ناشناخته یا جدید باشند. به همین ترتیب ، گاهی اوقات ممکن است سخت باشد که آیا می توانید به یک افزونه اعتماد کنید یا خبر. در زیر نکاتی من باب موضوع ذکر شده است:

 

  • به اندازه کافی امن و ایمن باشید تا افزونه را در وب سایت خود نصب کنید.
  • مرتباً به روز شوید ، زیرا بهترین شیوه های توسعه وب در وردپرس در تکامل است.
  • به خوبی و استاندارد روی وب سایت خود کار کنید و هیچ مشکلی در عملکرد صفحه ایجاد نکنید که باعث کندتر شدن اوضاع شود.
  • الزامات خاص را برآورده و تهیه کنید.

 

بهترین روش برای گفتن تصمیم نهایی با بررسی تمام فاکتورهای زیر است:

  • آیا این افزونه فروش زیاد یا نصب فعال دارد؟ این جزئیات اغلب در صفحه فروش افزونه بیان می شوند.
  • آیا این افزونه بررسی ها و نظرات زیادی دارد و بیشتر آنها مثبت هستند؟ مهم است که حداقل مقداری را در اینجا وقت بگذارید ، زیرا بعضی اوقات نظرات بد و منفی توسط افرادی انجام می شود که تخصص کافی را ندارند یا از رقبا هستند.
  • آیا این افزونه اخیرا به روز شده است و برای آن از طرف توسعه دهنده مرتبا آپدیت می شود ، مثلاً در ۳-۶ ماه گذشته؟

 

پس از بررسی همه این عوامل ، شما باید ایده و دید نسبتا خوبی از افزونه ها داشته باشید و آگاه باشید که افزونه چقدر فعال است و می توان به آن اعتماد کرد؟ اگرچه ، هیچ افزونه ای در برابر مسائلی مانند نقاط ضعف امنیتی یا درگیری با سایر افزونه ها در واقع مصون نیست. اما شما می توانید با رعایت مراحل فوق وبسایت خود را فوق العاده شروع کنید.

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
برطرف کردن مشکل ریست کردن برای ریموت زدن
سلام همراه گرامی وقتتون بخیر برای برطرف کردن مسئله ی ریست کردن سرور برای ریموت زدن به آن…
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اقدامات امنیتی مناسب در PHP | قسمت سوم
۱۱.محل ذخیره ی اطلاعات اقدامات امنیتی | قسمت سوم پشتیبانی session در PHP در حقیقت محلی است که…
زمان مطالعه: 4 دقیقه