آیا IP اختصاصی در SEO تاثیر می گذارد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۴-۰۶

آیا IP اختصاصی در SEO تاثیر می گذارد؟ بعضی اوقات مشاوران SEO به مشتریان خود توصیه می کنند. تا یک IP اختصاصی برای SEO بهتر دریافت کنند. با این حال، کاملا مطمئن نیستیم که داشتن یک IP اختصاصی موقعیت خود را در نتایج جستجو بهبود می بخشد.

 

تاثیر IP اختصاصی در SEO

بیایید با نگاهی دقیق تر به این سوال ، جواب را بیابیم. با نوین هاست همراه باشید!

آیا IP اختصاصی در SEO تاثیر می گذارد؟

عملکرد و سرعت

سرعت وب سایت شما اساسا نتایج جستجوی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، شما همیشه باید برای ایجاد وب سایت خود به همان سرعتی که ممکن است تلاش کنید.

اگر حساب شما در یک هاست ، هاست اشتراکی قرار داشته باشد. وب سایت شما به احتمال زیاد همان IP را با یک وبسایت دیگر که دارای ترافیک زیاد است. به اشتراک می گذارد. به خصوص اگر سایت بازدید کننده زیادی دارد و محتوای سنگین است. که می تواند وب سایت شما را کند کند. و سرعت آن به عنوان SEO تاثیر می گذارد زیرا بر رتبه بندی موتور جستجوگر با گوگل تاثیر می گذارد. با این حال، این بدان معنا نیست که گرفتن IP اختصاصی وب سایت شما را سریعتر کند.

خوشبختانه، روش های بهینه سازی زیادی برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری وب سایت به طور قابل توجهی وجود دارد, اگر شما یک وب سایت وردپرس دارید، می توانید به این راهنمای در مورد بهینه سازی و سرعت بخشیدن به وب سایت مراجعه کنید, شما می توانید وب سایت خود را با ابزارهای آنلاین مانند سرعت صفحه گوگل برای پیگیری نتایج سرعت وب سایت پس از هر مرحله و بهینه سازی موارد توصیه شده، بررسی کنید. شما همچنین می توانید برنامه های SSD کسب و کار خود را با دیسک های SSD خالص، سریع تر و قابل اطمینان تر در نظر بگیرید. SSD عملکرد بهتر برای مصرف کنندگان را فراهم می کند. (به ویژه برای وب سایت های بزرگتر و سنگین مانند فروشگاه های محبوب Magento یا وبلاگ های بسیار مشکوک وردپرس).

استفاده از سرور اختصاصی

یک سرور اختصاصی با دیسک های SSD اطلاعات سریعتر از هارد دیسک استاندارد یا یک سیستم ترکیبی که شامل چندین سرور است. که همه آنها یک حافظه خارجی SSD خارجی را به اشتراک می گذارند. دیسک های SSD نسبت به قطره ها، ضربه ها، نیروهای G و مقاومت بی رویه مقاوم تر هستند، زمان دسترسی کمتری دارند و تاخیر در مقایسه با HDD کمتر است.

عملکرد بهبود یافته با افزایش سرعت خواندن / نوشتن بر روی دیسک های SSD به دست می آید که وب سایت ها را قادر می سازد تا سریع تر بارگذاری شوند، با SSD یک سرور می تواند درخواست های خواندن / نوشتن را به طور کلی قبل از تبدیل شدن به ناپایداری انجام دهد. که ثبات سرور و زمان آپ تایم را تایید می کند. حتی در فعالیت های اوج، درخواست های ورودی / خروجی پشتیبان گیری می تواند خدمت شود.

امنیت

در سرور اشتراکی، وب سایت شما می تواند یک آدرس IP را با یک وب سایت دیگر که به عنوان بدافزار مشخص شده است، به اشتراک بگذارد. در چنین مواردی، برخی از برنامه های امنیتی شبکه می توانند درخواست های این مسیر را به صورت غیرقانونی درخواست کنند. و وبسایت شما را غیر قابل دسترس خواهد ساخت. همچنین برخی از نرم افزارهای ضد ویروس ممکن است تمام وبسایت هایی با همان IP به عنوان بدافزار را علامت بزنند.

که هشدارهای دروغین در برابر وبسایت شما را نشان می دهد. و این نوع هشدارها در بسیاری از مرورگرهای مدرن نمایش داده می شوند. (مثلا “این سایت ممکن است به کامپیوتر شما آسیب برساند.” یا “وب سایت پیش رو شامل نرم افزارهای مخرب است”). بنابراین داشتن یک IP اختصاصی می تواند یک راه خوب باشد. اگر می خواهید یک IP اختصاص داده شده را سفارش دهید. راهنمایی را بررسی کنید. چگونه یک IP خاص اختصاص دهید؟

SSL

گواهینامه SSL ترافیک را به سایت شما رمزگذاری می کند. معمولا از وب سایت تجارت الکترونیک و وب سایت هایی که اطلاعات شخصی را ذخیره می کنند، مورد نیاز است.

با نسخه cPanel 11.38 و بالاتر، ما شروع به پشتیبانی از تکنولوژی SNI کردیم که اجازه می دهد چندین گواهینامه SSL را بر روی یک آدرس IP اشتراکی ایجاد کنیم. بنابراین، یک IP اختصاصی برای نصب گواهی SSL لازم نیست. با این حال، داشتن چندین گواهینامه SSL در یک آدرس IP مشترک، ممکن است با نسخه های قدیمی تر مرورگرهای نادر و یا قدیمی مشکل ساز شود. در این مورد، تمام بازدیدکنندگان این وبسایت ها یک پیام حاوی اطلاعات مربوط به اتصال نامشخص دریافت می کنند. در واقع وب سایت از طریق پروتکل HTTPS در دسترس خواهد بود. آدرس اختصاصی آی پی برای جلوگیری از چنین مسائلی کمک می کند. در اینجا لیستی از مرورگرهایی که از SNI پشتیبانی می کنند، وجود دارد:

جستجوگرها و آدرس های IP اشتراکی

واقعیتی که باید در نظر داشته باشید، جریمه های Google به دلیل پیوندهای یا نرم افزارهای مخرب است.

ممکن است اتفاق بیافتد که وبسایت شما در یک سرور مجازی با یک وبسایت که به عنوان «هرزنامه» در نظر گرفته شده است هاست شده و وبسایت شما در این مورد تاثیر منفی داشته باشد. با این حال، ما به طور مداوم برای جلوگیری از چنین وقایع در سرورهای ما.

گوگل متوجه می شود که این وب سایت می تواند در هاست اشتراکی باشد و شما نمی توانید وب سایت هایی را کنترل کنید که با یک زیر شبکه IP یا IP اشتراکی هستند. با این حال، اگر برخی از وب سایتهای اسپم در همان IP وجود داشته باشد و تنها یک عادی باشد، اما به نظر می رسد بد نیست و ارزش آن را نگران کرده است. از سوی دیگر، هنگامی که یک وب سایت “هرزنامه” و “عادی” در همان آی پی وجود دارد (مانند بسیاری از هاست اشتراکی)، هیچ چیز در مورد نگرانی وجود ندارد.

به عنوان مثال، شما یک وب سایت yourwebsite.com دارید و دارای یک میزبان و یک IP با یک وردپرس بزرگ Multisite است که به عنوان یک مزرعه لینک برای تولید لینک های وب سایت های اسپم برای تلاش و موقعیت در موقعیت های رتبه بندی موتور جستجو استفاده می شود. در این مورد، وب سایت شما برای به اشتراک گذاشتن همان IP به عنوان این مزرعه لینک به دلیل نقض، که شامل هزاران سایت دیگر در شبکه است، خطر می شود.

به روز رسانی توسط پنگوئن توسط Google بهبود یافته الگوریتم رتبه بندی جستجو خود را و به حساب وب سایت های شرکت در یک شبکه لینک.

نتیجه گیری

ممکن است استثنائات در قاعده وجود داشته باشد، اما به طور کلی نیازی به داشتن آدرس IP اختصاصی برای بهبود SEO نیست. همیشه وب سایت خود را توسط ابزار وب مستر گوگل بررسی و وب سایت های هاست شده خود را نظارت کنید. تا از وب سایت خود محافظت کنید و به امنیت و بهینه سازی وب سایت خود توجه کنید.

بسیاری از چیزهای مرتبط با SEO بیشتر وجود دارد که باید قبل از اینکه یک آدرس اختصاصی IP اختصاص دهید، تمرکز کنید. به عنوان مثال، شما می توانید راهنمایی های وب سایت گوگل را برای اطلاعات بیشتر چک کنید. اگر هنوز فکر می کنید که شما نیاز به یک آدرس اختصاصی آی پی دارید. مطمئن شوید که “WHY” را درک می کنید تا شما و ارائه دهنده خدمات هاست شما بتوانند راه حلی برای شما پیدا کنند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه