پهنای باند چیست؟ | بخش اول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۸-۰۲

پهنای باند چیست؟ پهنای باند کلمه عمدتا مورد استفاده قرار می گیرد زمانی که شما در مورد هر چیزی در مورد هر شرکت میزبانی وب صحبت می کنید. یا زمانی که تعداد زیادی از ترافیک وب وجود دارد، اما وب سایت می رود آنلاین، به عنوان آن را ندارد. “پهنای باند” چپ به تناسب تمام افزایش ترافیک وب. بنابراین، این

  • پهنای باند چیست؟
  • چگونه کار می کند؟
  • و چه مقدار پهنای باند واقعا نیاز دارید؟

اصطلاح پهنای باند اساسا به معنای مقدار داده ای است که در طول یک دوره زمانی خاص از طریق اینترنت منتقل می شود. این میزان اطلاعاتی است که از هر کاربر از سرور یا میزبان وب سرور آپلود شده یا آپلود شده است. پهنای باند معمولا در مگابایت در ثانیه (MBPS) یا گیگابایت در ثانیه (GBPS) اندازه گیری می شود. این مقدار از ۶۴ KBPS و ممکن است به ۲ GBPS و بیشتر برسد. هنگامی که هر کاربر به هر وبسایت خاص دسترسی پیدا می کند. مرورگر به طور خودکار شروع به دانلود صفحات وب در صفحه مانیتور شما می کند.

پهنای باند چیست؟ | بخش اول

پهنای باند چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد ؟

پهنای باند مهمترین ویژگی است که واقعا می تواند تاثیر مثبت یا منفی بر روی وب سایت شما و کسب و کار آنلاین شما داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که شما نوع مناسب میزبانی وب را بر اساس الزامات وب سایت خود انتخاب می کنید که علاوه بر سایر الزامات، مقدار کافی پهنای باند را نیز دارد. اگر وب سایت حاوی مطالب بسیار سنگین مانند گرافیک های بزرگ، فایل های صوتی، فیلم ها، انیمیشن ها، دریافت های بزرگ و دیگر محتوای بسیار سنگین باشد، پهنای باند مورد نیاز برای دانلود یا حتی نمایش صفحات وب بسیار بالا خواهد بود.

همچنین بخوانید در : فضای دیسک و پهنای باند

فایل های دانلودی

از سوی دیگر، اگر وب سایت دارای محتوای قابل دانلود یا حتی کمتر در صفحه باشد. پهنای باند مورد نیاز بسیار کمتر خواهد بود. سرور میزبان وب دارای یک ردیاب است که مقدار انتقال داده ای را که در طی ماه رخ می دهد ردیابی می کند. اگر این مقدار بیش از مقدار اختصاص یافته پهنای باند است. یعنی اگر او از حد مجاز پهنای باند که به او اختصاص داده می شود، بیش از حد مجاز باشد. ممکن است مجبور باشد هزینه زیادی را پرداخت کند. به همین دلیل، حداقل باید مطمئن باشید که پهنای باند کافی دارید تا بتوانید از حد مجاز پهنای باندی که به شما اختصاص دارد عبور نکنید.

همچنین اگر شما مقدار زیادی از ترافیک وب را هدف قرار می دهید یا در حال برنامه ریزی برای انجام یک رویداد بزرگ است که تعداد زیادی بازدید کننده را به وب سایت شما جذب می کند، پهنای باند مورد نیاز شما بسیار بالا خواهد بود. این به این دلیل است که ممکن است بسیاری از افرادی که یک صفحه وب را مشاهده می کنند وجود داشته باشد یا ممکن است بسیاری از افرادی که محتوای زیادی را از وب سایت شما دانلود می کنند وجود داشته باشد.

در چنین مواردی، اگر پهنای باند کافی ندارید، ممکن است کل وب سایت شما را کند کند. یا گاهی اوقات وب سایت حتی ممکن است با توجه به بار سنگین، بدون توجه به سرعت اتصال اینترنت شما بیننده اینترنتی شما، سقوط کند. با توجه به این عوامل، شما نه تنها ترافیک وب را از دست می دهید که شما به سختی کار کرده اید و کسب کرده اید. بلکه کسب و کار آنلاین را نیز از دست خواهید داد اگر وب سایت به دلیل فقدان پهنای باند برای ماه خراب شود.

بازدید سایت و پهنای باند

هنگامی که یک کاربر وب سایت شما را بازدید می کند و به هر صفحه وب دسترسی پیدا می کند، در استفاده از پهنای باند افزوده می شود. بنابراین، اگر وبسایت شما روزانه حدود ۱۰۰ بازدید وب را انجام دهد، هر بازدید کننده تقریبا ۴ صفحه را که حدود ۱۰۰ کیلوبایت است، بررسی می کند. هر روز شما از پهنای باند تقریبا ۵۰ مگابایتی استفاده می کنید که تقریبا برابر با ۱٫۵ گیگابایت پهنای باند در هر ماه است.

همچنین، هنگام آپلود یا دانلود هر صفحه وب یا هر محتوایی که در وب سایت شما موجود است. یا حتی صفحات وب خود را ویرایش کنید. دوباره به استفاده کلی از پهنای باند افزوده می شود. بنابراین، در حالی که انتخاب نوع خاصی از شرکت میزبانی وب، مطمئن شوید که شما با پهنای باند به اندازه کافی ارائه شده است. همچنین اطمینان حاصل کنید که شرکت میزبانی وب که انتخاب می کنید انعطاف پذیر و مطمئن است.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه