فضای دیسک و پهنای باند چیست ؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۹-۱۲

نکات مهم در انتخاب فضای دیسک و پهنای باند با نوین هاست : اگر شما یک وبسایت دارید. و میخواهید آن را در سرور میزبانی کنید. باید سرور میزبانی وب خوب را جستجو کنید. هنگامی که شما سرور هاست را انتخاب می کنید. چیزهای زیادی است که باید در نظر داشته باشید. برخی از مهمترین چیزها شامل فضای دیسک وب سرور است که توسط ارائه دهنده هاست در پلن هاست شما اختصاص داده شده و پهنای باندی که وبسایت شما نیاز دارد. این دو مولفه برای اینکه وب سایت شما به طور هماهنگ و بدون مشکل در اینترنت اجرا می شود مهم هستند.

فضای دیسک اساسا اندازه اختصاص داده شده توسط سرویس میزبانی وب خود را برای وب سایت کامل خود و مقدار زیادی از فضای ذخیره سازی برای رشد آینده خود است. هر یک از اطلاعات موجود در وب سایت شما باید در جایی در سرور مجازی ذخیره شود. اندازه یک صفحه وب به طور کلی بسیار کوچک است.

فضای دیسک و پهنای باند

با این حال، تصاویر مرتبط، پایگاه های داده، صوتی و تصویری و سایر فایل های چندرسانه ای، گرافیک شامل تبلیغات گرافیکی و اسکریپت های وب، حجم زیادی از فضای دیسک را می گیرند، از سوی دیگر، پهنای باند میزان داده هایی است که سرور میزبانی وب به وب سایت شما اجازه می دهد تا در یک دوره زمانی خاص ارسال و دریافت کنید، هر دو فضای دیسک و پهنای باند و یا انتقال داده ها قابل اندازه گیری هستند و معمولا در روزهای یک گیگابایت اندازه گیری می شوند.

ارائه دهندگان خدمات وب میزبان معمولا به شما مقدار زیادی از فضای وب یا پهنای باند را می دهند. ایده آل برای داشتن هر دو در مقدار زیادی است. با این حال، اگر این مورد نیست. شما باید تعادل درست را پیدا کنید. برای تعیین چگونگی فضای وب و پهنای باند مورد نیاز، ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام وب سایت دارید.

میزبانی وب سایت های کوچک

اگر یک وب سایت کوچکی دارید که تنها چند صفحهای وب داشته باشید که عمدتا برای فروش یک یا دو محصول تمرکز کرده و هدف ترافیک وب را نداشته باشند. شما باید فضای دیسک و پهنای باند کمی داشته باشید. این نوع وب سایت به طور کلی جزئیات محصولات، صفحه سفارش و یک صفحه تماس و دیگر صفحات وب مورد نیاز قانونی را دارد. این نوع وب سایت به فضای وب زیادی نیاز ندارد. با این حال، اگر این نوع وب سایت رتبه خوبی در نتایج موتور جستجو داشته باشد، تعداد زیادی از وابستگان تبلیغاتی شما را تبلیغ می کنند و ترافیک زیادی را ایجاد می کنند، بنابراین پهنای باند بالا بسیار مهم است.

میزبانی وب سایت های متوسط

اگر وب سایت شما کمی بزرگتر است، حدود ۱۵-۲۰ صفحه وب است، برای مثال، شرح سیاست های شرکت شما و آنچه که شرکت می کند، محصولات یا خدمات آن، صفحه درباره ما، صفحه تماس و گرافیک کمتری دارد این نیازی به فضای وب یا پهنای باند زیادی ندارد. برای این نوع وب سایت بسته پیش فرض ارائه شده توسط شرکت میزبانی وب به طور کلی به اندازه کافی خوب است.

وب سایت های محبوب با کیفیت بالا که بر روی یک موضوع ویژه قرار دارند. و اغلب با محتویات جدید به روز می شوند، مقدار زیادی از فضای دیسک و پهنای باند را نیز به همراه خواهد داشت. این احتمالا نیازی به مقدار زیادی فضای وب یا پهنای باند در ابتدا نیست. با این حال، نیازهای وب فضای آن پس از رشد وب سایت افزایش می یابد. همچنین، با افزایش ترافیک وب، اندازه پهنای باند نیز مهم می شود. شما باید از ابتدا برنامه ریزی کنید و بنابراین فضای دیسک و پهنای باند را خریداری کنید.

تعداد زیاد فایل برای دانلود

اگر وب سایت شما تعداد زیادی فایل را برای بارگیری فراهم می کند. و در عین حال اگر تعداد زیادی از مردم به طور همزمان یک فایل را دانلود می کنند. یا اگر شما دارای یک سایت بازی هستید یا یک وب سایت تجارت الکترونیک با تعداد زیادی از محصولات و خدمات برای فروش و که بسیار محبوب آنلاین نیاز به مقدار زیادی از فضای دیسک و مقدار زیادی از پهنای باند. به طور معمول، میزبان های وب شما ارائه دهنده خدمات هزینه های بیشتری را به شما می دهند. اگر از فضای وب یا پهنای باند اختصاص یافته استفاده می کنید. یک شانس وجود دارد که وب سایت شما بلافاصله به صورت آفلاین اجرا شود اگر شما از حد مجاز پهنای باند خود فراتر رود.

بنابراین، باید مراقب استفاده از فضای وب و به ویژه پهنای باند باشید. دلیل آن کنترل دسترسی به استفاده از فضای دیسک بسیار آسان است زیرا شما تصمیم می گیرید که تعداد فایل های وب در سرور میزبان وب چقدر باشد. کنترل پهنای باند یک کار آسان نیست. فرض کنید. اگر وب سایت شما یک موتور جستجوی خوب را به دست آورد و به طور ناگهانی ترافیک وب را افزایش می دهد، پس از آن پهنای باند زیادی مصرف خواهد کرد و حتی ممکن است از حد مجاز به وب سایت شما فراتر رود.

پیش بینی مشکلات احتمالی

شما باید برای تمام این انواع فضای وب و مشکلات مرتبط با پهنای باند آماده باشید که ممکن است با آن مواجه شوید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت خود را به درستی طراحی می کنید و سپس فضای دیسک و پهنای باند را که مناسب وبسایت شما است، انتخاب کنید. علاوه بر این، به طور مداوم چشم خود را در مورد چگونگی استفاده از فضای دیسک و پهنای باند در وب سایت خود را نگه دارید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه