۸ فریم ورک محبوب php برای کاربران ایرانی

زمان مطالعه: 6 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۷-۱۸

معرفی فریم ورک های محبوب php با نوین هاست : اگر شما هم جزو افرادی هستید که با زبان برنامه‌نویسی php سرو کار دارید، حتما به دنبال بهترین و فریم ورک محبوب php بوده‌اید‌. فریـم ورک‌ ها چارچوب‌های کاربردی هستند که در زمینه برنامه نویسی استفاده می‌شوند و به توسعه اپلیکیشن‌های جدید کمک می‌کنند.

فریم ورک php چیست؟

فریم ورک محبوب php چیست؟

فریم ورک‌ها قابلیت‌های مختلفی را به توسعه‌دهندگان وب عرضه می‌کنند و منجر به توسعه برنامه‌ها، با توجه به نیاز و شیوه دلخواه شما می‌شوند. php نیز که یکی از زبان‌های برنامه نویسی قدرتمند و کاربردی توسعه وب است، که به عنوان زبان سمت سرور با قابلیت منبع باز شناخته می‌شود. بسیاری از سایت‌ها به منظور کد نویسی پروژه‌های خود از php استفاده می‌کنند.

فریم‌ ورک‌هایی که برای توسعه با php استفاده می‌شوند نیز انواع مختلفی دارند که به منظور عملکرد بهتر php، باید از فریم ورک‌هایی مناسب و کاربردی استفاده نمود. فریم ورک‌ محبوب php، به منظور ساده‌سازی در توسعه برنامه‌های وب بسیار موثر است و باعث تسریع در توسعه وب می‌شود. برخی از این فریم ورک‌ها، بسیار کاربردی بوده و با عملکرد موثر خود، محبوبیت زیادی در بین کاربران ایرانی، کسب نموده‌اند که ما در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. بنابراین برای آشنایی با ۸ فریم ورک محبوب php که برای کاربران ایرانی مناسب هستند، تا انتهای این مقاله با نوین هاست همراه باشید.

معرفی ۸ فریم ورک محبوب برای کاربران ایرانی

تعداد فریم ورک‌هایی که منتشر شده، کم نیست بنابراین برای سرعت و کیفیت بالاتر در استفاده از زبان برنامه‌نویسی php، انتخاب فریم ورک استاندارد و مناسب ضرورت دارد. اما در این میان ۸ فریم ورک محبوب php در میان ایرانیان رایج‌تر هستند و ما قصد داریم در ادامه به معرفی بهترین آن‌ها بپردازیم‌.

هر کدام از فریم ورک‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مزایا و معایب خاص خود است‌. بنابراین کاربران ایرانی می‌توانند هر کدام از این فریم ورک‌ها را امتحان نموده و سپس مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنند. البته فریم‌ورک‌های زیادی برای php وجود دارد که ما تنها به معرفی و بررسی ۸ مورد از برترین و محبوب‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم.

فریم ورک محبوب php

  1. فریم ورک کدایگنایتر (CodeIgniter)

یکی از فریم ورک‌های محبوب php، فریم ورک CodeIgniter است که فضای کمی را اشغال می‌کند؛ زیرا حجم آن حدود ۲ مگابایت است اما دارای ماژول‌های آماده زیادی است. فریم ورک CodeIgniter، به دلیل داشتن سرعت بالا و عملکرد عالی، گزینه مناسبی برای توسعه برنامه‌های سبک است.

این فریم ورک برای مبتدیان بسیار مناسب است زیرا نصب و یادگیری راحتی دارد. برخی از ویژگی‌های کاربردی فریم ورک CodeIgniter عبارتند از: ابزارهای کنترل خطا، ابزارهای امنیتی داخلی، امنیت داده، مدیریت MVC و غیره. این فریم ورک محبوب php در حال بهبود و ارتقای عملکرد خود بوده و برای اجرای برنامه‌های سبک بر روی سرورهای متوسط بسیار مناسب است.

  1. فریم ورک زند (Zend)

فریم ورک Zend، فریم ورک محبوب php با قابلیت تنظیم‌پذیری است که می‌توان ویژگی‌های موردنیاز خود را به آن اضافه نمود. فریم ورک Zend به ارائه خدمات باکیفیت کمک می‌کند و یکی از فریم ورک‌های شیءگرا php است. یادگیری و نصب Zend کمی دشوار است و برای مبتدیان گزینه مناسبی نیست.

این فریم ورک برای پروژه‌های بزرگ و پیچیده‌تر مناسب بوده و برای پروژه‌های ساده و ابتدایی چندان پیشنهاد  نمی‌شود. برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این فریم ورک از رمزگذاری داده‌ها، API ابری، مدیریت اجزای MVC و session، ابزارهای دیباگینگ آنلاین و غیره برخوردار است. فریم ورک Zend، قابلیت ادغام با کتابخانه‌های خارجی را دارد و این ویژگی‌ یکی از دلایل محبوبیت آن است.

  1. فریم ورک لاراول (Laravel)

یکی دیگر از فریم ورک‌های محبوب php، فریم ورک متن باز Laravel است که در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار منتشر شد و از مدل MVC پیروی می‌کند. لاراول برای ساختن برنامه‌های پیچیده بسیار مناسب است و برای وب‌سایت‌های سازمانی و برنامه‌های B2B و کلیه برنامه‌های دیگری که به سفارشی کردن نیاز دارند، بسیار مناسب است.

این فریم ورک نصب آسانی دارد و امکان اجرای چندین تست واحد را به کاربران می‌دهد. به دلیل آسان بودن گسترش ساختار بانک اطلاعاتی وب با سیستم کاربردی انتقال Laravel، نیازی به ایجاد مجدد کدها نیست و خطری از بابت از دست رفتن داده‌ها وجود نخواهد داشت.

  1. فریم ورک سیمفونی (Symfony)

فریم ورک سیمفونی که فریم ورکی متن باز است، در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد و به دلیل معماری MVC به پلتفرمی مناسب برای توسعه وب تبدیل شده است. این فریم ورک رایگان است و به دلیل سرعت بالایی که دارد، باعث صرفه‌جویی در زمان برای توسعه وب می‌شود.

سیمفونی، فریم ورکی است که از استانداردهای php پیروی نموده و برای پروژه‌های سازمانی بزرگ بسیار مناسب است. باوجود پیکربندی و نصب ساده‌ای که این فریم ورک دارد، اما استفاده از آن برای مبتدیان دشوار بوده و پیشنهاد نمی‌شود. برخی از ویژگی‌های فریم ورک Symfony عبارتند از: امکان ادغام با کتابخانه‌، پایدار و مستقل، برخورداری از موتور دیتابیس مستقل و غیره.

  1. فریم ورک Yii

فریم ورک شی‌گرا Yii، فریم ورک محبوب php است که کارایی گسترده‌ای دارد و برای توسعه وب‌سایت‌های بزرگ مناسب است. فرایند نصب و استفاده از فریم ورک Yii آسان است و سرعت بالا و عملکردی عالی دارد. این فریم ورک امنیت بالایی دارد و دارای پشتیبانی قدرتمندی نیز است. فریم ورک Yii، قابلیت شبیه‌سازی داده‌های دیتابیس بر اساس اشیا را دارد. این فریم ورک به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که کدهای موردنظر خود را به راحتی و با سرعت و دقت بالایی تولید کنند.

  1. فریم ورک کیک پی اچ پی (CakePHP)

فریم ورک CakePHP، تولباکس ساده و کاربردی است که در سال ۲۰۰۰ راه‌اندازی شد و در حال بهبود و ارتقا است. این فریم ورک محبوب php به توسعه و ایجاد وب‌سایت‌هایی با فضای بصری تاثیرگذار کمک می‌کند. به دلیل فضای ساده کیک پی اچ پی، نصب راحت و سریع آن و مبتنی بودن بر مفهوم CRUD، یکی از بهترین فریم ورک‌ها برای تازه‌کاران است.

به دلیل امنیت بالایی که فریم ورک CakePHP دارد، برای پروژه‌های تجاری بهترین گزینه است. برخی از ویژگی‌های این فریم ورک عبارتند از: امنیت، اعتبارسنجی، سرعت بالا، حافظه پنهان کد، ترجمه و غیره.

  1. فریم ورک فالکون Phalcon

یکی از فریم ورک‌های محبوب php که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، فریم ورک فالکون است. این فریم ورک بر پایه‌ی زبان‌های برنامه‌نویسی C و C++ نوشته شده و از طراحی معماری وب MVC پیروی می‌کند. به همین دلیل این فریم ورک از سرعت بالایی برخوردار بوده و عملکردی قدرتمند دارد.

به دلیل استفاده کارآمد و مناسب فریم ورک Phalcon از حافظه، باعث عملکرد بهینه پروژه و کد می‌شود. فرایند نصب فریم ورک فالکون ساده بوده و برنامه‌های ایجاد شده با آن با دستورالعمل‌های توسعه سازمانی مطابقت دارند. در نسخه‌های مختلف این فریم ورک، قابلیت‌های مناسب و جدیدی با آن افزوده شده و هم اکنون دارای ویژگی‌هایی مانند بارگذاری خودکار، مدیریت دارایی، ویژگی‌های امنیتی مناسب، مدیریت داده‌ها، حافظه پنهان و غیره.

  1. فریم ورک FuelPHP

فریم ورک FuelPHP از سال ۲۰۱۱ منتشر شد و فریم ورکی منعطف است. معماری فریم ورک FuelPHP، معماری MVC است و از HMVC نیز پشتیبانی می‌کند. این فریم ورک برای ساخت برنامه‌هایی با اندازه‌ متوسط که به معماری انعطاف‌پذیر و مدولار نیاز دارند، بسیار مناسب است. این فریمورک بر روی مسائل امنیتی تمرکز بالایی دارد و با استفاده از فیلتر URL با رمزگذاری خروجی، نگرانی‌های امنیتی را برطرف می‌کند.

برخی از ویژگی‌های این فریم ورک محبوب php عبارتند از: مصرف حافظه کم، سیستم مسیریابی URL، اعتبارسنجی، ذخیره‌سازی داخلی، استفاده و اجرای HMVC، حفاظت از آسیب‌ها و غیره.

نتیجه‌گیری از ۸ فریم ورک محبوب php در میان ایرانیان

به منظور استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، باید از فریم ورک‌های مناسب با آن استفاده کرد که عملکرد مطلوبی داشته باشند. فریم ورک، چارچوبی است که به توسعه اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های جدید کمک می‌کنند. php نیز یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی پر استفاده و کاربردی برای توسعه وب است که به منظور کد نویسی بسیاری از سایت‌ها از php استفاده می‌شود. برای استفاده از php باید از فریم ورک‌های مناسب، کاربردی، قدرتمند و با سرعت بالا استفاده شود.

برخی از فریم ورک‌های php به دلیل عملکرد مطلوب برای کاربران ایرانی، به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده‌اند. با استفاده از فریم ورک‌هایی که بین کاربران ایرانی محبوبیت یافته‌اند، می‌توان اجرا و توسعه برنامه‌های مختلف را با کیفیت و سرعت بالاتری انجام داد. ۸ فریم ورک محبوب ایرانی عبارتند از CodeIgniter، Zend، Laravel، Symfony، Yii، CakePHP، Phalcon، FuelPHP. ما در این مقاله به معرفی و بررسی ویژگی‌های این ۸ فریم ورک محبوب php برای کاربران ایرانی پرداختیم.

سوالات متداول

  1. فریم ورک چیست و چه کاربردی دارد؟

فریم ورک‌ها نرم‌افزار‌هایی کاربردی هستند که دارای ماژول‌های آماده برای زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف هستند و به توسعه برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های جدید کمک می‌کنند.

  1. فریم ورک‌های محبوب php کدام‌اند؟

فریم ورک‌های php انواع مختلفی دارند که همه از عملکرد مطلوبی برخوردار نیستند. اما فریم ورک‌هایی نیز وجود دارند که به دلیل سرعت و عملکرد عالی در بین ایرانیان محبوب شده‌اند که برخی از بهترینآن‌ها آن‌ها عبارتنداز، CodeIgniter، Zend، Laravel، Symfony، Yii، CakePHP، Phalcon، FuelPHP.

  1. بهترین فریم ورک‌ها برای مبتدیان کدام‌اند؟

 برخی از فریم ورک‌ها به دلیل نحوه نصب و استفاده راحت، برای مبتدیان مناسب هستند که برخی از آن‌ها عبارتنداز، Laravel، CodeIgniter، Slim و غیره.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه