چگونگی کاهش پیچیدگی سرور ابری توسط کوبرنتیز

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۶-۱۳

پیچیدگی سرور ابری توسط کوبرنتیز را چگونه کاهش دهیم ؟ کوبرنتیز در مواردی که به امنیت سیستم و زیرساختها مربوط می شود ، بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد. اما در موارد ایجاد اتوماسیون چندان به کار گرفته نمی شود . در حقیقت کسانی که بیشتر به کوبرنتیز نیاز دارند ، از قابلیت های آن چندان اطلاع ندارند.

چندی پیش کوبرنتیز به عنوان فاتح نبرد در ایجاد هماهنگی کانتینرها معرفی شد. با اینکه امیدواریم که این مطلب صحت داشته باشد. اما کسانی در صنعت سرور ابری و سرور مجازی وجود دارند که تصور می کنند کوبرنتیز سرامد تمام تکنولوژی ها است. و تنها کوبرنتیز می تواند تمام مشکلات موجود را حل کند.

بنابراین ما شاهد استفاده ی بیش از حد از کوبرنتیز برای حل تمام مشکلات امنیتی. مسائل مربوط به زیرساخت ها و حتی به عنوان یک استراتژی کامل برای شرکت هایی که به دنبال یافتن یک راه نجات برای مشکلات آینده ی خود هستند ، هستیم . همیشه و همه جا از کوبرنتیز استفاده می شود.

کاهش پیچیدگی سرور ابری توسط کوبرنتیز

به عنوان یک متخصص رایانش ابری و کسی که تجربه ی کار با کوبرنتیز را هم در سیستمهای درون سازمانی و هم در سرور ابری عمومی دارم. می توانم بگویم که بیشتر تعریفهایی که از کوبرنتیز می شود ، واقعیت دارد. با این وجود می توانم بگویم که ما به کوبرنتیز به عنوان ابزار کمکی برای رویارویی با مسئله ی اصلی که در سال ۲۰۲۲ با آن روبرو خواهیم بود. پیچیدگی سرور ابری ، نگاه نمی کنیم.

پیچیدگی سرور ابری دو دلیل اصلی دارد

عامل نخست استفاده ی بیش از حد از ابزارهای ناهمگن در زمان انتخاب پلت فرمهای سرور ابری است. اگرچه استفاده از multi cloud ایده ی خوبی است. درهم آمیختن هزاران API بومی با یک پلت فرم یکپارچه ی واحد ، آن هم با دو یا سه رابط کار سازندگان و انجام عملیات اجرایی را بسیار چالش برانگیز می کند.

عامل دوم استفاده از سرور ابری و سرور اختصاصی بدون برنامه ریزی خاص است . برای به کارگیری multi cloud با کمترین خطر ، لازم است که بدانیم الآن در چه جایگاهی قرار داریم. به کجا می خواهیم برسیم و چگونه باید به این هدف دست پیدا کنیم. بسیاری از شرکتها و موسسات قادر به پاسخ گویی به این سوالات نیستند و در عوض تنها به صورتی بی منطق به کار خود ادامه می دهند .

برای حل مسئله ی پیچیدگی سرور ابری نیز دو راه حل وجود دارد

  1. راه نخست کاهش پیچیدگی سرور ابری توسط کوبرنتیز ، abstraction است . با استفاده از یک لایه ی انتزاعی با حداقل نقاط تماس مشترک ، می توانید خود را از پیچیدگی ناشی از برخورد مستقیم با ابزار و واسطه های ابری بومی دور نگه دارید.
  2. راه دوم کاهش پیچیدگی سرور ابری توسط کوبرنتیز ، اتوماسیون است . استفاده از واسطه ها به صورت خودکار می تواند سبب اسانتر و در نتیجه ساده تر شدن عملیات اجرایی شود . کوبرنتیز به خوبی از عهده ی انجام اتوماسیون برمی آید. محیط کوبرنتیز ، از جمله Antos که به تازگی عرضه شده است، در حال انتزاعی کردن داده ها و اپلیکیشنها در داخل کانتینر است، در آمد اصلی در ایجاد اتوماسیون در این کانتینر هاست به گونه ای که هم زمان با کاهش پیچیدگی قابلیت توسعه ی بیشتری داشته باشند.

مسئله ی نگران کننده آن است که کسانی که باید با مسئله ی پیچیدگی سرور ابری و سرور مجازی روبرو شوند. چیزی در مورد اتوماسیون و اینکه کوبرنتیز چگونه می تواند این مسائل را حل کند ، نمی دانند. آنها به جای مفهوم کوبرنتیز که مفهومی فراتر از مجوعه ی ابزار است. بر روی ابزار خاص تمرکز کرده اند .

اگر قرار است با مسئله ی پیچیدگی سرور ابری مقابله کنیم. لازم است که بر روی ویژگی اتوماسیون و به ویژه فعال سازی تکنولوژیهای جدید همچون کوبرنتیز متمرکز شویم . کوبرنتیز راه حل قطعی مسئله ی پیچیدگی سرور ابری و سرور مجازی نیست. اما می توان با استفاده از آن به رویکردها و ابزار مناسب برای رویارویی با این مسئله دست یافت .

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه