سرور ابری | بخش اول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۸-۲۸

در هر کجا قابل دسترسی است، فضای ذخیره سازی مقیاس پذیر و ثروت از خدمات اضافی: این ویژگی ها چیزی است که محاسبات ابری به جدول می آید. هر کسی که در مورد استفاده از ابر فکر می کند، باید بین اشکال مختلف ارائه خدمات را انتخاب کند و جستجو را از طریق فراوانی ارائه دهندگان موجود در بازار، سخت تر می کند. خدمات ابر عمومی برای کاربران خصوصی و SMEs مناسب است. ابر عمومی مزایای بسیاری دارد مانند کاربرگ دوستی و مقدار زیادی از اتاق برای افزایش فضای ذخیره سازی. از آنجا که این فضای مجازی حاوی اطلاعات حساس است، خدمات مختلف ارائه شده باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد، زیرا تفاوت های زیادی در حفاظت از داده ها، مقیاس پذیری و ارزش پول وجود دارد. سرور ابری | بخش اول

 

ابر عمومی چیست؟

ابر عمومی یک سرویس است که خدمات IT را به طور عمومی بر روی اینترنت ارائه می دهد. ارائه دهندگان گروه هایی از سرورهای شبکه را به نام “سرور مجازی” برای این منظور کار می کنند. به عنوان یک کاربر، معمولا به فضای ذخیره سازی از طریق یک مرورگر وب دسترسی خواهید داشت. کلاهبرداری این است که شما تنها به همان اندازه که از لحاظ منابع مصرف می کنید، پرداخت می کنید. علاوه بر این، شما هزینه های خرید برای سخت افزار لازم را ذخیره می کنید. این مدل کسب و کار موجب جذابیت عمومی برای شرکت های جوان و شرکت های متوسط می شود که می خواهند بودجه فناوری اطلاعات خود را پایین نگه دارند. خدمات ابرهای عمومی اغلب بر اساس خدمات خود کار می کنند. اگر شما نیاز به قابلیت بیشتر یا محاسبات قدرت دارید، می توانید بیشتر خودتان را اضافه کنید.

 

ویژگی های ابر عمومی

هزینه های متناسب با نیازهای شما: هر مشتری دسترسی شخصی خود را برای حساب ابر خود می گیرد. شما می توانید از حساب خود برای رزرو خدمات فردی با توجه به نیازهای خود استفاده کنید. به جای خرید بسیاری از مجوزهای بلند مدت، می توانید یک بسته CMS برای همه کارکنان یا ابزارهای گرافیکی را برای طراحان اجاره کنید یا یک ابزار تجزیه و تحلیل برای وب سایت خود را آزمایش کنید. هنگامی که به خدمات ابر عمومی می آید، صدور صورت حساب معمولا بر اساس تقاضا است. این باعث می شود که این راه حل ها مخصوصا انعطاف پذیر و مناسب انتخاب شوند اگر شما فقط یک بار به یک برنامه دسترسی داشته باشید یا ظرفیت سرور را موقتا افزایش دهید.

 

رابط کاربری مبتنی بر وب: شما اغلب با استفاده از رابط کاربری مرورگر خود، کسب و کار خود را با ارائه دهنده مربوطه انجام می دهید. شما یک سرویس یا ظرفیت را در حساب مشتری خود ذخیره می کنید، برای آن پرداخت کنید، و سپس لغو اشتراک زمانی که دیگر نیازی به آن ندارید. نرم افزار مشترک از ابر عمومی می تواند از طریق رابط کاربر قابل دسترسی باشد و در نتیجه شما نیاز به سخت افزار کمتر قدرتمند داشته باشید که بتواند ذخیره سازی قابل توجهی در سایت داشته باشد. اتصال به اینترنت تنها عامل تعیین کننده در این امر است که آیا سرویسها کار خواهند کرد یا خیر، بقیه توسط ارائه دهنده مربوطه برداشته شده است. سرور ابری | بخش اول

  • مقیاس پذیری: اگر ترافیک بالا یک عملکرد وب سایت را تحمل می کند، با افزایش منابع، می توانید از زمان خراب شدن به دلیل اضافه بار جلوگیری کنید. اگر کمتر نیاز دارید، می توانید اندازه آن را همانند سرعت سریع کاهش دهید.
  • کارایی: ارائه دهندگان ابر، فرایندها را در کوتاه ترین زمان ممکن مدیریت می کنند.
  • اقتصاد: در مقایسه با ابر خصوصی، کاربران نیاز به سخت افزار بسیار کمتر دارند. مراکز داده در سایت ارائه دهنده قرار دارند. نرم افزار از ابر به عنوان یک بسته گران قیمت خریداری نمی شود، بلکه در دامنه مورد نیاز، اغلب به عنوان یک اشتراک با آخرین نسخه و پشتیبانی متناظر است.
  • قابلیت اطمینان: استانداردهای تضمین شده بخشی از مدل کسب و کار است. تامین کنندگان مراقب نگهداری زیرساخت های IT و جایگزینی دستگاه های معیوب می باشند. سخت افزاری سخت افزاری مانع خرابی ها می شود.
بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه