حافظه NVMe چیست و چه مزایایی دارد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۶-۳۱

بیشتر افرادی که دارنده وب سایت هستند یا قصد دارند وب سایتی را راه‌اندازی کنند، با هارد سرور آشنایی دارند. هارد سرور اختصاصی یا سرور مجازی سبب افزایش و ارتقاء چشمگیر سرعت سرور، شبکه و یا کامپیوتر شما می‌شود. هارد سرورها بر اساس کانکتور و نوع اتصالی که دارند دارای چندین مدل هستند. SAS و SSD نمونه‌های معروفی از هارد سروها به شمار می‌روند. امروزه به منظور افزایش سرعت سیستم‌های کامپیوتری از بهترین و باکیفیت‌ترین تکنولوژی یعنی حافظه NVMe استفاده می‌کنند.

  • آیا می‌دانید حافظه NVMe چیست؟
  • با ویژگی‌های آن آشنایی دارید؟

اگر قصد آشنایی بیشتر با حافظه NVMe را دارید و علاقه‌مند هستید که سرعت سیستم‌های خود را افزایش دهید تا پایان این مطلب با نوین هاست همراه باشید. در ادامه تمامی نکاتی را که در مورد حافظه NVMe نیاز است بدانید، در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

حافظه NVMe چیست؟

حافظه NVMe چیست؟

NVMe در واقع مخفف non-volatile memory express است و به معنای رابط کنترل‌ کننده‌ میزبان حافظه غیر فرار، می‌باشد. امروزه حافظه NVMe را پرسرعت‌ترین و باکیفیت‌ترین تکنولوژی نوین می‌دانند. این حافظه توسط شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ، اینتل، دل و… وارد بازار می‌شود.

اگر بخواهیم این هارد را به زمان ساده معرفی کنیم باید گفت NVMe در واقع نوعی فیزیکی SSD است. با وجود این محصول دیگر نیازی نیست نگران کند اجرا شدن برنامه‌های مختلف و یا ذخیره اطلاعات باشید. این تکنولوژی سبب بهبود سرعت Read /Write می‌شود. سرعت نوشتن با این حافظه تا حداکثر ۳۵۰۰MB/s بهبود می‌یابد.

تکنولوژی NVMe حتی کلیدی طلایی برای بهبود عملکرد فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، برنامه‌های تحلیلی پیشرفته و اینترنت اشیاء محسوب می‌شود.

جالب است بدانید برای بسیاری از سیستم‌ها که از حساسیت بالایی برخوردار هستند از حافظه NVMe استفاده می‌کنند. منظور از سیستم‌های حساس سیستم‌هایی است که متعلق به ارگان‌های بانکی، امور مالی، نظامی و نظیر آن‌ها می‌باشد. همانطور که می‌دانید برای این ارگان‌ها سرعت بالاتر و عملکرد بهتر بسیار ضروری است.

حافظه NVMe دارای چندین نوع m.2، pcie، u.2 و u.3 است که کاربران با توجه به نیاز خود باید متناسب‌ترین نوع را انتخاب کنند.

اگر علاقه‌مند هستید به بیشترین سرعت انتقال اطلاعات دست یابید، بدون شک برای شما بهترین گزینه حافظه NVMe است. شما می‌توانید حافظه NVMe را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت از مجموعه نوین هاست تهیه کنید. در صورتی که قصد این محصول را دارید، دقت داشته باشید که درگاه‌های مناسب این حافظه PCIe می‌باشد.

مزایای NVMe چیست؟

مزایای NVMe چیست؟

دامنه مزایای این تکنولوژی بسیار وسیع است اما در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین و پرکاربردترین مزایای آن بپردازیم. برخی از مزایای این محصول شامل:

  1. هارد NVMe از سرعت پاسخ دهی بسیار بالایی برخوردار است.
  2. جالب است بدانید این حافظه به طور چشمگیری مصرف انرژی را کاهش می‌دهد که در نهایت منجر به صرفه جویی در هزینه می‌شود.
  3. این محصول را اگر بخواهیم با SATA مقایسه کنیم، باید گفت که پهنای باند بسیار بالاتری دارد.
  4. افزایش سرعت در خواندن و نوشتن
  5. دارای امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی
  6. امکان دسترسی به دیتابیس‌های بزرگ
  7. امکان آنالیز و پردازش سریع داده‌ها و اطلاعات گسترده
  8. non-volatile memory expressبرای فعالیت خود با سی پی یو ارتباط برقرار می‌کند و به همین دلیل می‌توان گفت با فرایند سیستم تداخل ندارد.
  9. هزینه این محصول به نسبت کارکرد و راندمانی که دارد، بسیار ناچیز است.
  10. دارای ظرفیت بالا
  11. فرایندهای هم روند و موازی سازی با وجود حافظه NVMe چندین برابر افزایش می‌یابد.

حافظه NVMe کلیدی طلایی برای شرکت‌های مختلف

اگر گمان کردید که حافظه NVMe تنها مناسب ارگان‌ها می‌باشد باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. این محصول حتی برای شرکت‌ها نیز مناسب است. بسیاری از شرکت‌ها با حجم زیادی از اطلاعات و داده‌های مختلف روبه‌رو هستند که این حجم زیاد اطلاعات برای آن‌ها یک چالش بزرگ محسوب می‌شود.

در حالت معمول اگر شرکت‌ها قصد ذخیره سازی یا پردازش این اطلاعات را داشته باشند، نیازمند صرف زمان بسیار زیادی هستند زیرا که سرعت سیستم‌ها معمولا در برابر این حجم، کند است.

اما اگر اقدام به تهیه حافظه NVMe کنند، می‌توانند حجیم‌ترین اطلاعات را در کمترین زمان و با بالاترین سرعت آنالیز و پردازش نمایند.

پاسخ به برخی سوالات متدوال

در ادامه به بررسی برخی سوالات متدوال و پرتکرار می‌پردازیم. پاسخ این سوالات ممکن است شما را برای خرید این حافظه به طور دقیق‌تر راهنمایی کند.

  1. آیا تمامی سیستم‌های کامپیوتری از حافظه‌های مبتنی بر NVMe پشتیبانی می کنند؟ خیر، توجه داشته باشید که این حافظه نیازمند درگاه PCIe می‌باشد و برخی سیستم‌های کامپیوتری فاقد این درگاه هستند. توصیه می‌شود قبل از خرید حتما سیستم خود را چک کنید و از وجود این درگاه مطمئن شوید.
  2. بین دو حافظه NVMe از SATA کدام یک پر سرعت‌تر است؟ اگر بخواهیم به طور دقیق حافظه NVMe و SATA را مقایسه کنیم، به جرئت می‌توان گفت سرعت NVMe به طور چشمگیری بیشتر است.
  3. چرا خرید و بهره گیری از NVMe توصیه می‌شود؟ اگر بخواهیم جواب این پرسش را به طور خلاصه بدهیم، مناسبترین پاسخ برای آن عملکرد بالا، هزینه کمتر و صرفه جویی در زمان است.
  4. آیا NVMe از سیستم‌های قدیمی پشتیبانی می‌کند؟ متاسفانه یکی از معایب این حافظه را می‌توان عدم پشتیبانی آن از سیستم‌های قدیمی دانست.

خرید حافظه NVMe از نوین هاست

اگر به دنبال یک مجموعه معتبر و معتمد هستید که خدمات و محصولاتی مانند حافظه NVMe، انواع هاست، سرور مجازی، سرور اختصاصی و… را از آن تهیه کنید، به جرئت می‌توان گفت مناسب‌ترین مجموعه برای شما نوین هاست است. نوین هاست به دلیل ارائه خدمات مناسب به کاربران خود به طور ویژه‌ای از رقبا پیشی گرفته است و به یکی از بهترین مجموعه در این حوزه تبدیل شده است.

از این جهت نوین هاست برای شما انتخاب مناسبی است که با وجود این مجموعه از قیمت‌های سرسام آور رها خواهید شد و می‌توانید تمامی محصولات مورد نیاز خود را با قیمت‌های مناسب تهیه کنید.

این مجموعه تمامی محصولات خود را با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت ارائه می‌دهد. جالب است بدانید نوین هاست به منظور ارائه بهترین خدمات از نوین ترین سخت افزارها استفاده می‌کند.

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر یا وجود مشکل در حین خرید می‌توانید با تیم پشتیبانی مجموعه تماس بگیرید. تیم مجرب پشتیبانی شما را به بهترین نحو راهنمایی می‌کند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه