۹ تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین

زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۶-۲۰

حتما می‌دانید که راه اندازی کسب و کار اینترنتی یکی از پرچالش‌ترین امور است و چه بسا بسیاری از افراد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دشوارتر از کسب و کار حضوری می‌دانند. برای رسیدن به یک کسب و کار اینترنتی عالی، باید به کوچک‌ترین جزئیات نیز توجه ویژه نمود. آیا می‌دانستید یکی از مهم‌ترین عامل‌ها برای رسیدن به پیشرفت و بازدهی بیشتر کسب و کار اینترنتی شما، خرید هاست مناسب است؟ در این نوشتار به شما تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین را توضیح می‌دهیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

وقتی پا به دنیای هاست‌ها یا همان میزبان وب‌ها می‌گذارید، با موارد مختلفی روبه‌رو می‌شوید. به طور مثال یکی از مهم‌ترین اساس انتخاب هاست مناسب، تعیین کنترل پنل مطلوب نیز می‌باشد. از مهم‌ترین و محبوب‌ترین کنترل پنل‌ها می‌توان به دو مورد کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین اشاره کرد.

آیا تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین را می‌دانید؟ از ویژگی‌های هر یک باخبر هستید؟ اگر بین انتخاب سی پنل و دایرکت ادمین شک دارید و نمی‌دانید کدام یک برای شما مناسب‌تر است، تا پایان این مقاله با نوین هاست همراه باشید.

بررسی تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین

بررسی تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین

با دانستن تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین تصمیم گیری و انتخاب بین این دو برای شما آسان می‌شود و در نهایت می‌توانید کنترل پنلی متناسب با نیاز خود تهیه کنید. در ادامه قصد داریم به بررسی تفاوت این دو مورد بپردازیم:

  1. رابط کاربری (UI):

اولین تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین را می‌توان رابط کاربری دانست البته این تفاوت آنقدر زیاد و چشمگیر نیست. رابط کاربری سی پنل برای کسانی که مبتدی هستند و تازه شروع به کار کردند، گزینه بسیار مناسبی است اما اگر به دنبال کنترل پنلی هستید که دارای نوین‌ترین تکنولوژی‌ها باشد، کنترل پنل دایرکت ادمین پیشنهاد می‌شود.

با وجود کنترل پنل دایرکت ادمین می‌توانید به مدیریت و کنترل کامل هاست خود بپردازید. ممکن است در نگاه اول کنترل پنل دایرکت ادمین برای شما ساده‌تر به نظر برسد اما توجه داشته باشید که کار کردن با محیط  این پنل برای کسانی که تازه مشغول به کار شدند، همراه با پیچیدگی‌های بیشتری است. در واقع هر آنچه را که شما در این کنترل پنل نیاز دارید به نسبت سی پنل دیرتر می‌یابید.

  1. عملکرد:

خط مش و عملکرد کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین آنچنان باهم شباهت ندارد. به صورت کلی سی پنل تمامی عملکردها و پیکربندی‌های مورد نیاز را در رابط کاربری خود ارائه می‌دهد. در واقع این عملکردهای سی پنل از قبل تنظیم شده که کار را برای افرادی که به دنبال انجام تغییرات از طریق خط فرمان هستند، کمی پیچیده می‌کند.

دایرکت ادمین برای کاربران پیشرفته که به دنبال تغییرات هستند، مناسب‌تر است. از طرفی کار کردن با دایرکت ادمین برای کاربران مبتدی همراه با پیچیدگی‌های بسیاری است که توصیه می‌شود به این افراد، از سی پنل که از قبل تنظیم شده استفاده کنند.

  1. پوسته و قالب:

خوشبختانه سی پنل و دایرکت ادمین هر دو دارای قالب‌های مختلفی می‌باشند. دایرکت ادمین در بروزترین نسخه خود دارای چهار قالب حالت شبکه‌ای، استاندارد، سایدبار و ترکیبی می‌باشد و سی پنل دارای X3mail ،Paper Lantern  و Xtheme می‌باشد. کاربران می‌توانند مطابق با سلیقه خود قالب سی پنل و دایرکت ادمین را شخصی سازی کنند.

  1. قیمت و هزینه پرداختی افزونه‌ها و امکانات:

قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در هنگام خرید سی پنل و دایرکت ادمین باید به آن توجه کنید تا در نهایت بتوانید کنترل پنلی متناسب با بودجه خود تهیه کنید.

به صورت کلی هزینه‌ای که بابت کنترل پنل دایرکت ادمین پرداخت می‌شود بیشتر از سی پنل می‌باشد. دلیل این هزینه بیشتر این است که شما قادر هستید در کنترل پنل سی پنل، افزونه‌هایی که نیاز دارید را اضافه کنید و یا پنل خود را ارتقا دهید در حالی که نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ اضافه بر سازمانی نیست.

انجام همه این امور در دایرکت ادمین امکان پذیر است منتها کاربران باید هزینه اضافه آن را پرداخت نمایند.

البته لازم به ذکر است که به این نکته توجه کنید که سی پنل به صورت ماهانه هزینه‌های بیشتری به نسبت دایرکت ادمین دارد. از نظر بسیاری از کاربران خرید کنترل پنل دایرکت ادمین از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است تا سی پنل.

  1. امنیت:

امنیت یکی دیگر از موارد مهمی است که حتما باید در خرید به آن توجه کنید. اگر بخواهیم به طور خلاصه امنیت سی پنل و دایرکت ادمین را بررسی کنیم و بگوییم کدام کنترل پنل امنیت بیشتری دارد، بدون شک پاسخ شما دایرکت ادمین می‌باشد.

دلیل این انتخاب هم این است که در صورتی که شما اقدام به خرید هاستینگ غیر معتبر کنید، ممکن است سی پنل امنیت لازمه را اجرا نکند. اگر مبحث امنیت برای شما حائز اهمیت است حتما به سراغ دایرکت ادمین بروید.

  1. نحوه کارکرد:

همانطور که قبلا اشاره شد کارکردن با سی پنل به نسبت دایرکت ادمین پیچیدگی‌های کمتری دارد. در واقع شما وارد سی پنل می‌شوید، تمامی امکاناتی که نیاز دارید در یک صفحه قرار دارند. این صفحه به دلیل قرارگیری تمامی امکانات شلوغ به نظر می‌رسد، در حالی دایرکت ادمین به محض ورود ساده‌تر به نظر می‌رسد.

امکانات دایرکت ادمین بر روی صفحه قرار ندارد و شما برای دسترسی به این امکانات باید وارد ۵ منوی دسته بندی که قرار داده شده، شوید.

  1. وب سرورهای پشتیبانی شده:

از تفاوت‌های فاحش سی پنل و دایرکت ادمین می‌توان به وب سرورهای پشتیبانی شده اشاره نمود. به احتمال زیاد می‌دانید که دایرکت ادمین به نسبت سی پنل دارای وب سرورهای زیادی است. در صورت کلی وب سرورهای این دو کنترل پنل به شکل زیر است:

  • دایرکت ادمین: آپاچی، Nginx، پروکسی معکوس آپاچی و Nginx ،‌Openlitespeed و Litespeed
  • سی پنل: آپاچی و Nginx + آپاچی و litespeed
  1. منابع مورد نیاز:

به صورت کلی در مقایسه منابع مورد نیاز سی پنل و دایرکت ادمین می‌توان گفت، سی پنل به فضای ذخیره سازی و دیسک بیشتری به نسبت دایرکت ادمین نیاز دارد.

  1. سرعت:

از دیگر تفاوت‌های سی پنل و دایرکت ادمین می‌توان به سرعت آن‌ها اشاره کرد. به صورت کلی هر دو این هاست‌ها دارای سرعت خوبی هستند اما اگر بخواهیم به طور دقیق آن‌ها را باهم مقایسه کنیم، باید گفت سرعت دایرکت ادمین بیشتر از سی پنل می‌باشد.

سی پنل بهتر است یا دایرکت ادمین

بررسی معایب دایرکت ادمین و سی پنل

تاکنون سعی داشتیم شما را با مزایا و ویژگی‌های این دو پنل آشنا کنیم. در ادامه قصد داریم به بررسی معایب سی پنل و دایرکت ادمین بپردازیم تا به راحتی بتوانید بین دو انتخابی مناسب داشته باشید.

معایب دایرکت ادمین:

  • ناسازگاری با هاست ویندوز
  • نداشتن افزونه‌های Third-Party
  • جمعیت کم کاربران به نسبت سی پنل
  • عدم امکان انتقال بکاپ با ftp توسط کاربر

معایب سی پنل:

  • هزینه لایسنس بالا
  • عدم حرفه‌ای بودن پنل

جمع‌بندی از تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین

اگر به دنبال خرید هاست سی پنل و دایرکت ادمین با قیمت مناسب هستید، ما به شما خرید از مجموعه نوین هاست را پیشنهاد می‌کنیم.

نوین هاست ارائه دهنده انواع سرویس باکیفیت است. از مزایای این مجموعه می‌توان به مواردی مانند ارائه سرویس‌های متنوع، قیمت مناسب سرویس‌ها و استفاده از بروزترین تجهیزات و سخت افزارها اشاره کرد.

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر، شما عزیزان می‌توانید در خواست‌های خود را به  تیم پشتیبانی مجموعه بفرستید. تیم مجرب پشتیبانی شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه