تفاوت بین هاست اشتراکی و هاست ابری | بخش دوم

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۶-۰۷

تفاوت بین هاست اشتراکی و هاست ابری | بخش دوم

 

 

 

آیا هاست ابری یا هاست اشتراکی برای شما مناسب است؟

مقیاس پذیری و عملکرد

مقیاس پذیری می تواند نقطه اوج بزرگی باشد هنگامیکه سعی می کنید انتخاب کنید که آیا شما باید هاست اشتراکی یا هاست ابری را انتخاب کنید. هنگامی که آن را به مقیاس پذیری می آید، یک برنامه هاست مشترک خواهد شد بسیار محدود تر از هاست ابری خواهد شد. کاربران هاست شده مجاز به دسترسی به تنها مقدار خاصی از فضای دیسک، پهنای باند، و قدرت سرور هستند. شما ممکن است ارائه دهندگان خدمات هاست را مشاهده کنید که منابع “نامحدود” را برای ذخیره سازی، پهنای باند و حساب های ایمیل ارائه می دهند اما اغلب فقط یک ترفند برای ثبت نام شماست. کاربران که بیش از پارامترها هستند، اغلب با هزینه یا کاهش عملکرد جریمه می شوند.

 

یک برنامه هاست مشترک معمولا می تواند نیازهای شما را برآورده کند، اگر سایت های شما دیدن می کنند یا انتظار می رود حدود ۳۰،۰۰۰ بازدید ماهانه داشته باشند. با این حال، با افزایش ترافیک، ممکن است اشتباهات داخلی را از میزبان خود مشاهده کنید. اگر یک کاربر نیاز به منابع بیشتری داشته باشد، باید هر دو به یک برنامه جدید ارتقا یابد یا به طور کامل سوئیچ شود. اگر تعداد منابع موجود در یک برنامه هاست مشترک را بیش از حد افزایش دهید، ممکن است کاهش سرعت یا وب سایت کاملا متوقف شده مشاهده کنید. بسته به سایت های دیگر و تعداد منابع مورد استفاده، سرعت شما نیز می تواند نوسان کند.

 

از سوی دیگر، هاست ابری، کاملا مخالف است. از آنجا که وب سایت ها به سرور های چندگانه دسترسی دارند، کاربران می توانند بلافاصله ذخیره داده، پردازش قدرت و پهنای باند را اضافه کنند. به عنوان یک پاداش، ارائه دهنده تنها شما را برای منابعی که در نهایت استفاده می کنید، می پردازد. بنابراین حتی اگر شما نیازهای خود را بیش از حد ارزیابی کنید، شما مجازات نمیشوید. در حال حاضر حتی گزینه ای برای مقیاس خودکار وب سایت شما وجود دارد که اگر شما به آنها نیاز دارید، منابع اضافی را به سرور خود اختصاص دهید. در صورت لزوم استفاده از منابع خود را نظارت می کند. اگر سرعت برای شما اهمیت دارد، پس از آن، هاست ابری معمولا آمارهای بارگذاری صفحه را بهتر ارائه می دهد. به خصوص اپراتورهای هاست به سرعت بیشتر نیاز دارند، بنابراین هاست ابری می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.

 

امنیت

مهم نیست که چه نوع ارائه دهندگان وب شما انتخاب می کنید، همه آنها معمولا شامل گواهینامه های SSL می شوند که هر گونه داده را رمزگذاری می کنند. ارائه دهندگان برتر، صرف نظر از نوع هاست، همچنین دارای ضد ویروس، ضد هرزنامه و محافظت از DDS هستند. گاهی اوقات پلاگین های اضافی امنیتی، اسکن خودکار تروجان و یک فایروال می توانید پیدا کنید، اما معمولا این ویژگی ها فقط در برنامه های سرویس عالی می توانند یافت شوند. امروزه هاست بسیار امن است. با این وجود، احتمال وقوع نقض های امنیتی وجود دارد، زیرا دیگر همسایگان در سرور نمی توانند تضمین کنند.

 

برای مثال، اگر یکی از میزبانهای هاست یک اشتباه را مرتکب شود که سطح امنیت آن را کاهش دهد، کل سرور بیشتر به حمله آسیب می رساند زیرا شما سرور را به اشتراک می گذارید. برای هاست ابری، زیرا کنترل بیشتری بر وب سایت شما به طور کلی دارد، به این معنی است که شما همچنین کنترل بیشتر سایت خود را دارید. حتی اگر برخی از محافظت های امنیتی ارائه شده توسط ارائه دهنده از جمله ضد ویروس و رمزنگاری داده ها داشته باشید، کاربران باید سطح امنیت خود را تضمین کنند. با هاست ابری، شما باید فایروال های صحیح، سیستم های تشخیص نفوذ و سایر ابزارهای نظارت را نصب و پیکربندی کنید.

 

قیمت گذاری

قیمت گذاری می تواند به طور گسترده ای برای هر دو میزبان هاست و هاست، بسته به ویژگی های اضافه شده مورد نیاز شما، متفاوت باشد. به همین دلیل ضروری است که آنچه را که برای سایت شما نیاز دارید و تحقیق خود را در یک شرکت هاست خوب انجام دهید ارزیابی کنید. با هاست مشترک، به طور معمول ارزان ترین خواهد بود زیرا شما منابع را با بسیاری از وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارید و ارائه دهنده به شما یک لایحه ماهیانه سازگار را ارسال می کند.

 

این یک گزینه اقتصادی قوی است اگر شما در حال تلاش برای راه اندازی یک سایت اساسیتر با ویژگی های استاندارد و عملکرد و ترافیک زیادی را مشاهده نکنید. اگر شما برای یک برنامه ثبت نام کنید که برای یک یا سه سال طول می کشد، می توانید تخفیف های قابل توجهی پیدا کنید، که این گزینه را حتی ارزان تر می کند. طرح های هاست Cloud شما هر ماه یک لایحه استاندارد را ارسال نخواهید کرد، اما به جای آن، یک تخفیف فاکتور با منابع دقیق مورد استفاده در آن زمان به شما ارسال می کند. متاسفانه، این می تواند مبلغ صورتحساب را به چالش بکشد پیش بینی، به خصوص اگر حساب هاست به صورت خودکار با افزایش تقاضای ترافیک افزایش یابد.

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه