ایجاد وب سایت پویا + روش های راه اندازی

زمان مطالعه: 6 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۹-۱۰

ایجاد وب سایت پویا با نوین هاست  : همانطور که وب سایت شما گسترش می یابد، ممکن است برای ایجاد یک صفحات HTML ثابت، هر بار که بخواهید محتویات بیشتری را به وب سایت خود اضافه کنید. همچنین لازم است که صفحات موجود را با پیوندهایی به محتوای جدید، به روز کنید. اگر احساس می کنید که وب سایت شما با استفاده از صفحات استاتیک حفظ می شود. احتمالا با توجه به ساخت یک وب سایت جدید که بسیار کارآمدتر و کارآمدتر است. و نحوه مدیریت آن بسیار مهم است. ایجاد یک وب سایت پویا می تواند پیچیده باشد. به ویژه اگر اولین بار است که شما با استفاده از یک زبان برنامه نویسی غیر از HTML یا CSS استفاده می کنید.

این به این دلیل است که برای ایجاد یک وب سایت پویا لازم است که بتوانید از یک زبان برنامه نویسی سمت سرور استفاده کنید. و در همه موارد نیز دانش سیستم پایگاه داده مربوطه مورد نیاز است. اگر شما در هاستینگ وب سایت پویا جدید خود را در بسته هاست وب خود قرار دهید. باید اطمینان حاصل کنید که بسته هاست شما قادر به پشتیبانی از زبان اسکریپتی و سیستم پایگاه داده است که شما انتخاب کرده اید. که وب سایت خود را بر اساس آن قرار دهید؛ تعدادی از عوامل وجود دارد. که می تواند بر روی چگونگی عملکرد وب سایت شما بر روی بسته هاست شما مانند زبان اسکریپت مورد استفاده و سیستم عامل که بر اساس بسته هاست وب کار می کند تأثیر بگذارد.

ایجاد وب سایت پویا

برای ایجاد اولین وب سایت داینامیک شما باید در نظر بگیرید که کد اسکریپتی را که می خواهید وب سایت خود را بر اساس آن قرار دهید. اگر چه شما احتمالا برای استفاده از HTML و CSS برای وب سایت خود در حال حاضر استفاده می کنید. اینها فقط زبان های برنامه نویسی سمت کلاینتی هستند که بدان معنی است که آنها نمی توانند هر کد سمت سرور را اجرا کنند.

برای طراحی وب سایت پویا شما نیاز به یادگیری یک زبان اسکریپت سمت سرور دارید. که توانایی برقراری ارتباط با پایگاه داده را دارد. تا اطمینان حاصل شود که وبسایت شما واقعا پویا است. و به این معنی است که همه داده ها در یک مکان مرکزی ذخیره می شوند. اگر قبلا می دانید که چگونه از یک زبان برنامه نویسی خاص سرور استفاده کنید. همه ی مواردی که باید انجام دهید این است که سیستم پایگاه داده مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

زبان های برنامه نویسی سمت سرور

اگر شما یک زبان برنامه نویسی در سمت سرور را در حال حاضر نمی دانید. می توانید یکی یا بیشتر از موارد زیر را یاد بگیرید:

  • PHP –

این یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که یکی از محبوب ترین در جهان است. و می تواند همراه با سرور پایگاه داده MySQL مورد استفاده قرار گیرد. به شما اجازه ایجاد یک وب سایت پویا – PHP برای یادگیری آسان است ، منبع باز بوده و از جوامع توسعه دهنده فعال برای کمک به شما در صورت بروز مشکلی در یادگیری وجود دارد.

  • کلاسیک ASP

اگر چه این در حال حاضر یک زبان اسکریپت فرعی است. اما هنوز هم توسط بسیاری از وبسایتهای موجود استفاده می شود. که با استفاده از آن اسکریپت دارند یا اگر فقط می خواهید یک نقطه پایه برای شروع از آن استفاده کنید.  لازم به ذکر است که ASP کلاسیک بسیار ساده تر از ASP.NET است

  • ASP.NET

این مایکروسافت به روز ترین زبان برنامه نویسی است و توسط بسیاری از توسعه دهندگان وب استفاده می شود. که قبلا از ASP های کلاسیک برای نیازهایشان استفاده می کنند. لازم به ذکر است ASP.NET بسیار قوی تر از ASP های کلاسیک است. و بنابراین ممکن است سخت تر باشد برای بعضی ها، برخی از آنها را یاد بگیرند، گرچه هنوز با پایگاه های Microsoft Access و Microsoft SQL Server مانند ASP کلاسیک همگام شده اند.

انتخاب گسترده ای از زبان های برنامه نویسی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید. از یک طرف شما می توانید زبان منبع باز مانند PHP را با امید به پشتیبانی از وب سایت های متعدد و جوامع توسعه دهنده انتخاب کنید. یا از سوی دیگر شما می توانید از یک زبان تجاری مستقل مانند ASP.NET استفاده کنید. تمام زبانهای اسکریپتی دارای ساختار و نحو خاص خود هستند. به این معنی که ایده خوبی برای شما است که همه آنها را به راه اندازید تا بتوانید برای خودتان که برای نیازهای شما مناسب تر است، دریابید.

انتخاب پایگاه داده

هنگامی که شما می دانید که کد اسکریپتی که می خواهید وب سایت پویا جدید خود را بر اساس آن بنویسید. باید سیستم پایگاه داده ای را انتخاب کنید که در آن تمام اطلاعات مربوط به وب سایت شما شامل جزئیات پیکربندی و محتویات ذخیره می شود، سیستم پایگاه داده ای که برای وب سایت شما انتخاب می کنید بسیار وابسته به زبان اسکریپت انتخاب شده است و دوباره هر سیستم پایگاه داده دارای مزایا و معایب خاصی است که در مورد نیازهای شما مطرح می شود، انتخاب شما از سیستم پایگاه داده نیز احتمالا تحت تاثیر سیستم عامل است  که بسته هاست شما مبتنی بر آن است، از آنجایی که مانند زبان برنامه نویسی برخی از سیستم های پایگاه داده پلتفرم خاص هستند.

انواع سیستم های پایگاه داده

سیستم پایگاه داده اصلی که در حال حاضر توسط اکثر ارائه دهندگان خدمات هاستینگ وب ارائه می شود عبارتند از:

  • خروجی زیر

این ارائه شده توسط هر دو ارائه دهندگان هاستینگ وب ویندوز و لینوکس است. زیرا آن یک سرور پایگاه داده خاص پلتفرم نیست. – این عمدتا در ارتباط با زبان برنامه نویسی PHP در یک محیط هاستینگ وب لینوکس استفاده می شود. اگر چه می توان آن را با کلاسیک ASP و وب سایت های ASP.NET در زمینه محیط هاستینگ وب ویندوز، اگر چه اگر شما تصمیم به استفاده از این راه اندازی، پس شما ممکن است وب سایت خود را بسیار قابل اعتماد پیدا کنید

  • مایکروسافت SQL Server 

این سرور پایگاه داده Flagship مایکروسافت است و تنها می تواند در یک محیط هاستینگ وب ویندوز استفاده می شود. به دلیل این واقعیت است که این یک محصول مایکروسافت است. – می توان آن را در رابطه با آخرین نسخه های هر دو ASP کلاسیک و ASP.NET استفاده می شود. گرچه پشتیبانی آن از کلاسیک ASP ممکن است در نسخه های آینده کاهش یابد، زیرا ASP کلاسیک اکنون تبدیل به یک زبان برنامه نویسی بسیار فراموش شده می شود.

  • مایکروسافت دسترسی

این کار کاملا متفاوت است به هر دو سرور MySQL و مایکروسافت SQL سرور از آن است. که به عنوان یک سیستم پایگاه داده دسک تاپ طبقه بندی بنابراین به این معنی است که آن را به عنوان یک فایل در سرور به جای از طریق یک سرویس نامیده می شود. – مایکروسافت دسترسی می تواند باشد. همراه با هر دو ASP ASP.NET کلاسیک و مناسب برای وب سایت های کوچک و متوسط که نیازی به استفاده از سرور پایگاه داده مبتنی بر SQL ندارند استفاده می شود.

هدف اصلی یک پایگاه داده برای وب سایت پویای شما به عنوان مکانی است که تمام اطلاعات مربوط به وب سایت شما ذخیره می شود، بدین معنی است که هر صفحه ای که ایجاد کرده اید، به محتوای و اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده شما دسترسی خواهد داشت.

هنگامی که شما مطمئن هستید که از زبان اسکریپتی و سیستم پایگاه داده که می خواهید برای وب سایت پویا جدید خود استفاده کنید، باید نگاهی به وب سایت خود و همچنین نحوه ساخت آن از نظر صفحات و قابلیت ها داشته باشید. اگر چه شما ممکن است قبلا طراحی کرده باشید که برای وب سایت شما به عنوان مثال شما قبل از استفاده از یک سایت مبتنی بر HTML استاتیک بود، هنوز باید ویژگی هایی را که می خواهید در وب سایت های پویای جدید خود داشته باشید، تنظیم کنید.

ویژگی های اضافی

اضافه کردن ویژگی های اضافی به وب سایت پویا شما ممکن است بازدید کنندگان بیشتر را جذب کند. و ممکن است بازدیدکنندگان را که مهاجرت می کنند. بیشتر طول بکشد یا به دلیل یک دلیل دیگر به آنها بازگردد. اگر وب سایت خود را مجددا راه اندازی می کنید. باید بیشترین استفاده را از آن داشته باشید. و آن را به عنوان فرصتی برای احیای وب سایت خود داشته باشید.

در نتیجه شما می توانید مقدار زیادی از ایجاد اولین وب سایت داینامیک خود را یاد بگیرید. زیرا می توانید یادگیری برخی از محبوب ترین زبان های اسکریپتی را بیابید که در آینده می تواند مفید باشد. اگر مجبور باشید هر وب سایت را دوباره ایجاد کنید . اما شما همچنین باید از این به عنوان یک فرصت برای گسترش وب سایت خود با اضافه کردن ویژگی های جدید مانند وبلاگ یا انجمن استفاده کنید. تا بازدید کنندگان شما بتوانند با یکدیگر همکاری کنند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه