الگوریتم E-A-T گوگل چیست و چه تاثیری بر وردپرس دارد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۰۵-۰۱

الگوریتم E-A-T گوگل ، قسمتی از یک راه طولانی برای تشخیص رتبه بندی سایت‌ها است که در بروز رسانی‌های جدید گوگل ارائه شده است. با اینکه تغییرات کوچک توسط کارمندان گوگل هر روزه اعمال می‌شود، تغییرات و بروز رسانی‌های بزرگ هستند که واقعا زندگی صاحبان سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

 

اما این بار هیچ استثنایی وجود ندارد. با وجود اینکه این الگوریتم جدید مثل الگوریتم‌های قبلی گوگل خیلی سر و صدا به را نینداخت، اما پیامدهای بسیار مهمی همراه خود دارد که شما به عنوان یک وبمستر باید آن‌ها را بدانید. در این مقاله از همیار وردپرس همراه ما باشید تا با ماهیت الگوریتم E-A-T گوگل آشنا شوید، بدانید چه اثری بر جایگاه سایت شما در گوگل خواهد داشت و چگونه مطمئن شوید سایت وردپرسی شما نیز از این الگوریتم جدید پیروی می‌کند.

 

الگوریتم E-A-T گوگل

الگوریتم E-A-T دقیقا چیست؟ اول از همه لازم است بگویم که این الگوریتم خیلی هم جدید نیست و از ماه August سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. در آن زمان بسیاری از افرادی که در زمینه سئو کار می‌کردند، شاهد نواساناتی در رتبه‌بندی سایت‌ها توسط گوگل بودند. علاوه بر آن شرکت گوگل نیز اعلام کرد که یک بروز رسانی گسترده انجام داده است؛ کاری که معمولا انجام نمی‌دهد .

 

اما بعد از این بروز رسانی چه اتفاقی افتاد؟

پس از این بروز رسانی، نحوه رتبه بندی صفحات YMYL تغییر یافت. اگر تا به حال کلمه ی YMYL به گوشتان نخورده است، شما تنها نیستید. این کلمه مخفف عبارت Your Money or Your Life بوده و اصطلاحی است که گوگل برای صفحاتی به کار می‌برد که می‌توانند به طور بالقوه بر خوشبختی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی کاربران تاثیر بگذارد. در واقع این بروز رسانی تاثیر زیادی بر سایت‌ها و صفحاتی داشت که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. بعضی از وبمستران تغییرات بسیار زیادی را در ترافیک سایت خود مشاهده کردند .

 

نام E-A-T از کجا آمد؟

متخصصین سئو نام این الگوریتم را E-A-T گذاشتند که مخفف کلمات زیر است:

Expertise (تخصص): چقدر مدیر سایت یا نویسنده مطلب در مورد مطلبی که در سایت موجود است اطلاعات دارد. این مورد برای سایت‌های YMYL فوق العاده مهم است که مطالبی که منتشر می‌کنند شایع و بی اساس نباشند.

Authoritativeness (مسئولیت پذیری): اعتبار و مسئولیت‌پذیری سایت در قبال محتوایی که منتشر می‌کند .

Trustworthiness (قابل اعتماد بودن): بررسی اینکه چقدر سایت مورد نظر قابل اطمینان است. مثل امنیت و کیفیت سایت.

 

پیاده سازی دستورالعمل‌های الگوریتم E-A-T گوگل

قطعا سوال شما هم این است که چه کاری باید انجام دهید تا افت ترافیک، گریبان‌گیر سایتتان نشود؟ یا اگر این اتفاق برای شما افتاده است، چه باید بکنید تا به حالت عادی برگردید؟ در ادامه به این دو سوال پاسخ می‌دهیم و به شما آموزش می‌دهیم تا بدانید چگونه می‌توانید از الگوریتم E-A-T در وردپرس پیروی کنید.

 

۱- به فکر کاربران سایت خود باشید .

اینکه از روش‌ها و ترفند‌های مختلف برای آمدن به صفحه اول گوگل استفاده کنید خیلی خوب است؛ اما نباید اولین اولویت شما باشد. گوگل تمام این کارها را انجام می‌دهد تا فرآیند جستجو را برای کاربران بهینه کند. در نهایت گوگل می‌خواهد مرتبط‌ترین و با کیفیت‌ترین نتایج را به کاربر نشان دهد و این نشان می‌دهد گوگل برای کاربران احترام زیادی قائل است و به فکر آن‌هاست. در واقع ماموریت شما هم ابتدا باید همین مورد باشد و بعد از آن می‌توانید به دنبال ترفندهای سئو باشید.

 

برای رسیدن به این مقصود، اولین کار این است که به آنچه انجام می‌دهید فکر کنید. اگر سایت، محصول یا خدمات در سطح خیلی خوبی دارید، در نهایت این‌ها همه به لینک‌ها، بازخوردها و هزاران چیز دیگر ختم می‌شود که موتورهای جستجو از جمله گوگل از آن‌ها برای ارزیابی کیفیت محتوا استفاده می‌کنند. از طرف دیگر، اگر خواسته‌ها و نیازهای کاربران را نادیده بگیرید، هزاران مشتری را از دست خواهید داد؛ حتی اگر از بهترین تکنیک‌های سئو استفاده کنید. پس هر روز اولین کاری که باید انجام دهید این است که سایت خود را بررسی کنید و ببینید آیا اسپم، اسکریپت آزار دهنده و هر چیز مضر برای کاربران وجود دارد یا خیر. این اولین گام در توجه به الگوریتم E-A-T گوگل است.

 

۲- صفحه “درباره ما” سایت خود را بهینه کنید .

مورد دیگری که خیلی برای گوگل مهم است این است که چه کسی مسئول اطلاعات موجود در سایت است؟ همچنین این مورد برای کاربران نیز اهمیت دارد. مهم نیست که شما صفحه‌ای تحت عنوان “درباره ما” در سایت خود ساخته‌اید؛ مهم این است که در آن عوامل پشت صحنه سایت خود را به خوبی معرفی کنید و سعی کنید واقعیت خود و سایت خود را به کاربران نشان دهید تا بتوانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید. در این صفحه می‌توانید از موارد زیر بهره بگیرید:

 

تجربیات و تخصص شما یا تیم‌تان

دستاورد‌هایی که داشته‌اید یا نامزد شده‌اید

معرفی خوب و مثبت شما

نظرات کاربران و مشتریان

مدارک تحصیلی شما و اعضای تیم

آدرس دفتر کار یا اطلاعات مورد نیاز جهت ارتباط

 

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه