معرفی استراتژی برنامه ریزی سرور ابری ۲۰۲۴

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۶-۲۵

معرفی استراتژی برنامه ریزی سرور ابری با نوین هاست : وجود کسانی که معتقدند ساختار IT برای خدمت رسانی به یک اپلیکیشن واحد و یا دامین سیستمهای کوچک به وجود آمده است. همیشه مشکل ساز بوده است. امروزه سازمان های بسیاری در انتخاب تکنولوژی سرور ابری و VPS برای استفاده در کل سیستم IT سازمان خود با مشکل روبرو هستند.

استراتژی برنامه ریزی سرور ابری

این سازمان ها با مجموعه ای از اپلیکیشن های تاکتیکی مواجه هستند که همگی ساختار سرور ابری یکسانی دارند. به این ترتیب، مجبورند یک کار را ۳۰- ۲۰ بار انجام دهند و این حقیقتاً مشکل بزرگی است.

 

روش های استراتژی برنامه ریزی سرور ابری

نتیجه قابل پیش بینی است. سرور ابری وعده داده است که هزینه ها را کاهش داده و چابکی سیستم را افزایش دهد، اما شما با مجموعه ی پیچیده ای از تکنولوژی سرورهای ابری و سرور اختصاصی روبرو هستید که یکی پس از دیگری در یک پروژه ساخته می شوند. در این حالت ، تغییر شرایط بسیار سخت است. و مزایا و اعتباری که از سرور ابری انتظار داشته اید ، در سازمان مشاهده نمی شود. علاوه بر این با حواله ی کارهای اصلی به تیم CloudOps ، شاهد کاهش تعداد و جابجایی بخشهایی از سیستم و همچنین پیچیدگی ناهمگنی که آنها سعی در اجرای آن دارند ، خواهیم بود. بنابراین ، چگونه باید میان تاکتیک و استراتژی تعادل برقرار کنیم؟

در اینجا دو راه مفید و قابل اعتماد را که می توانید برای درک ساختارهای بلند مدت و کوتاه مدت ، از آنها استفاده کنید ، ارائه می کنیم:

ساختارهای ماکرو ( استراتژیک ) و میکرو ( تاکتیکی )

ساختار ماکرو چشم انداز وسیع تری از سرور ابری در حال استفاده ، ارائه می کند. و خدمات معمول سرور ابری را بر اساس شناخت کلی کسب و کار ( شرکت ) تعریف می کند. خدمات معمول سرور ابری همچون ذخیره سازی ، رایانش و پایگاه داده را که در سرتاسر پروژه مورد استفاده قرار می گیرند ، شناسایی کنید. این کار نتایج متعددی دارد. یکی از این نتایج ، کاهش انواع خدمات سرور ابری است که سبب می شود ادامه ی فعالیت سیستم آسان تر شود. از آنجا که با این کار هدف احتمالی خود را شناسایی می کنیم و می دانیم که می خواهیم به کجا برسیم. این کار سبب ساده تر شدن ساخت و جابجایی اپلیکیشنهای مبتنی بر سرور ابری و سرور مجازی می شود.

ساختارهای میکرو در واقع نمونه ی برنامه های کاربردی هستند. که موارد مورد نیاز اپلیکیشن _ نیازهای اختصاصی مانند کنترل موجودی_ را از آنها تأمین می کنیم . این ساختارها تا حد امکان متناسب با ساختارهای ماکرو هستند و از آنها تأثیر می گیرند. این ساختارهای میکرو شامل خدمات معمول از قبیل امنیت ، مدیریت ، نظارت و عملیات اجرایی می شود که شما مایلید با دیگران به اشتراک بگذارید. البته برخی از این خدمات ، جدید و منحصر به فرد هستند و این موارد را بسته به هر مورد به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

موسسات امروزی تنها از ساختارهای میکرو استفاده می کنند . این ساختارها به سرعت دچار پیچیدگی ، ناکارآمدی و کابوسهای اجرایی می شوند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه