آموزش مدیریت و حذف Transient در وردپرس

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۰۶-۰۳

API Transient در WordPress به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا اطلاعات را در مدت زمان انقضا در پایگاه داده WordPress خود ذخیره کنند. این کار به بهبود عملکرد وردپرس کمک می کند و ضمن کاهش بار کلی سرور ، وب سایت شما را سرعت می بخشد. توسعه دهندگان وردپرس اغلب از API گذرا برای ذخیره اطلاعات در پایگاه داده وردپرس استفاده می کنند. این به آنها امکان می دهد تا از این اطلاعات استفاده مجدد کرده. در حالی که این یک تکنیک باورنکردنی است ، بعضی اوقات ممکن است در طول تست یا توسعه وب سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد.

 

به عنوان مثال ، شما ممکن است متوجه شوید که برخی از عناصر مانند پست های محبوب توییتر یا ….. با وجود خالی شدن حافظه نهان وردپرس در حال تغییر نیستند.

این معمولاً به این دلیل است که transient ها برای آن ویژگی خاص که انتظار می رود کار نمی کنند. برای برطرف کردن مشکل راه حل شما اینست که منتظر بمانید تا transient رفع مشکل شود .

 

Transient چیست ؟

API Transient در WordPress به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا اطلاعات را در مدت زمان انقضا در پایگاه داده WordPress خود ذخیره کنند. این کار به بهبود عملکرد وردپرس کمک می کند و ضمن کاهش بار کلی سرور ، وب سایت شما را سرعت می بخشد.

 

به عنوان مثال ، بسیاری از افزونه های رسانه های اجتماعی WordPress از Transient برای بازیابی و ذخیره شمارش برای پست ها استفاده می کنند. اگر آنها از Transient استفاده نکنند ، لازم است سرور شما با اکثر شبکه های اجتماعی در ارتباط باشد که این امر باعث کاهش چشمگیر سرعت سایت شما می شود.

 

و همین امر یکی از جذابیت های استفاده از Transient است .حال سوالی پیش می آید که چرا باید Transient را مدیریت کنیم ؟

 

خوب ، بعضی اوقات ممکن است اوضاع طبق روال شما پیش نرود در این حالت نیاز به مدیریت Transient است . ممکن است ارتباط بین فیس بوک و سایت شما به خوبی پیش نرفته باشد ، و فیس بوک تعداد پست های شما را ۰ نشان دهد . در این حالت شما باید ۳۰ دقیقه یا بعضی اوقات طولانی تر منتظر بمانید تا Transient به پایان برسد .

 

بعضی اوقات ممکن است شما بخواهید Transient های منقضی شده تان را پاک کنید تا پایگاه داده خود را پاک کنید. این امر زمانی مفید است که شما در حال انتقال یک سایت به سرور میزبان وردپرس باشید.

 

آیا Transient های وردپرس مانند کوکی ها هستند ؟

Transient های وردپرس مانند کوکی ها هستند به این معنی که هر دو به توسعه دهندگان اجازه می دهند اطلاعات موقت را ذخیره کنند. اما فقط ، Transient ها بسیار قدرتمندتر هستند . به عنوان مثال ، کوکی ها در مرورگر کاربر ذخیره می شوند و چندین محدودیت دارند. آنها همچنین از امنیت کمتری برخوردار هستند و به اندازه Transient قابل برنامه ریزی نیستند.

 

از طرف دیگر Transientدر پایگاه داده WordPress ذخیره می شود ، و می تواند انواع مختلفی از داده ها را با امنیت بیشتر و به راحتی برنامه ریزی شده با API گذرا ذخیره کند.

 

مدیریت Transient در وردپرس :

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی Transients Manager است. پس از فعال سازی ، برای مشاهده و مدیریت گذرهای استفاده شده توسط سایت وردپرس خود باید به صفحه Tools »Transients مراجعه کنید.

 

آموزش مدیریت و حذف Transient در وردپرس

 

در اینجا شما لیستی از Transientهای ذخیره شده در پایگاه داده WordPress خود را مشاهده خواهید کرد .

و این صفحه امکان اقدامات زیر را نیز به شما میدهد :

  • گذرهای منقضی شده را حذف کنید .
  • همه گذرها را با تاریخ انقضا حذف کنید .
  • همه گذرا را حذف کنید .

 

همچنین شما می توانید گذراهای مورد نظر خود را جستجو کنید تا در صورت لزوم آن ها را ویرایش یا حذف کنید. و میتوانید با مشاهده نام , آن ها را شناسایی کنید.بیشتر توسعه دهندگان افزونه وردپرس با اعتماد به نفس ، از نام محصول موجود در Transient استفاده می کنند تا به راحتی قابل شناسایی باشند.

 

درست در کنار ستون نام ، مقدار برای هر Transient خاص را مشاهده خواهید کرد. مقدار Transient می تواند یک شیء ، آرایه ، عدد یا رشته الفبایی به عنوان مقدار باشد. همچنین برای هر Transient زمان انقضا مشاهده خواهید کرد.برای برخی از آنها ممکن است مدت زمان انقضا تعیین نشده باشد و به صورت “منقضی نمی شوند” نمایش داده شود .

 

شما می توانید هر یک از این گذرا ها را حذف کرده یا روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا مقدار آنها تغییر کند.

 

آموزش مدیریت و حذف Transient در وردپرس

 

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه به راحتی می توانید گذرا را در WordPress مدیریت و حذف کنید. و همچنین شما می توانید ما را در توییتر و فیس بوک دنبال کنید.

نوین هاست ارائه دهنده انواع سرور مجازی , سرور اختصاصی , سرور ابری و …. در کشور با بهترین کیفیت و خدمات پس از فروش .برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

 

منبع :https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-manage-and-delete-transients-in-wordpress/

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه