آشنایی با ویندوز سرور ۲۰۰۸

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۱۲-۲۳

در این پست به بررسی سیستم عامل ویندوز سرور ۲۰۰۸ می پردازیم ، با ما همراه باشید!

 آشنایی با ویندوز سرور 2008

 

ویندوز سرور ۲۰۰۸ انتشار دومین سری از خانواده سیستم عامل ویندوز برای سرور است. مایکروسافت، در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۸ به فروش گذاشته شد و در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۰۸ به طور کلی در دسترس قرار گرفت. این نسخه پیرو ویندوز سرور ۲۰۰۳ است که تقریبا پنج سال پیش از آن منتشر شد.

 

تاریخ

بیل گیتس، رئیس مایکروسافت، در ابتدا به نام ویندوز سرور Codename Longhorn شناخته می شد، در طول سخنرانی خود در WinHEC 16 مه ۲۰۰۷، عنوان رسمی خود را (ویندوز سرور ۲۰۰۸) اعلام کرد. بتا ۱ در تاریخ ۲۷ ژوئیه ۲۰۰۵ منتشر شد، بتا ۲ در تاریخ ۲۳ مه ۲۰۰۶ در WinHEC 2006 اعلام و منتشر شد و نسخه بتا ۳ به طور عمومی در تاریخ ۲۵ اپریل ۲۰۰۷ منتشر شد. انتشار نامزد ۰ به طور کلی در ۲۴ سپتامبر ۲۰۰۷ منتشر شد و نامزد آزاد ۱ در تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۰۷ به عموم مردم منتشر شد. ویندوز سرور ۲۰۰۸ به تولید در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۸ منتشر شد و رسما در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۰۸ راه اندازی شد.

 

امکانات

ویندوز سرور ۲۰۰۸ از همان پایه کد به عنوان ویندوز ویستا ساخته شده است. بنابراین، معماری و عملکرد مشابهی دارد. از آنجا که پایه کد رایج است، به طور خودکار با اکثر ویژگی های فنی، امنیتی، مدیریتی و اداری جدید به ویندوز ویستا مانند پشته شبکه بازنویسی (بومی IPv6، پیشرفت های بی سیم محلی، سرعت و امنیت) همراه است. نصب، راه اندازی و بازیابی مبتنی بر تصویر بهبود یافته است. بهبود تشخیص، نظارت، ثبت وقایع و گزارش ابزار؛ ویژگی های امنیتی جدید مانند BitLocker و ASLR (تصادفی طرح فضای آدرس)؛ بهبود فایروال ویندوز با پیکربندی پیش فرض امن؛ فناوری .NET Framework 3.0، بویژه بنیاد ارتباطات پی اچ پی، مایکروسافت پیغام خطوط پیام و بورد Workflow ویندوز؛ و هسته هسته، حافظه و بهبود سیستم فایل. پردازنده ها و دستگاه های حافظه به عنوان دستگاه های Plug and Play مدل سازی می شوند تا امکان اتصال داغ این دستگاه ها را فراهم کند. این اجازه می دهد تا منابع سیستم به صورت پویا با استفاده از Partitioning سخت افزار پویا تقسیم شوند؛ هر پارتیشن دارای حافظه، پردازنده و دستگاه I / O میزبان خود را مستقل از پارتیشن های دیگر است.

 

هسته سرور

ویندوز سرور ۲۰۰۸ شامل تغییراتی در نصب به نام سرور هسته می باشد. هسته سرور یک نصب به طور قابل توجهی مقیاس کوچک که در آن هیچ پوسته ویندوز اکسپلورر نصب نشده است. تمام پیکربندی و تعمیر و نگهداری به طور کامل از طریق رابط خط فرمان انجام می شود، یا با اتصال به دستگاه از راه دور با استفاده از کنسول مدیریت مایکروسافت. با این حال، دفترچه یادداشت و برخی از اپلت های کنترل پنل، مانند تنظیمات منطقه ای، در دسترس هستند.

 

هسته سرور مجازی شامل .NET Framework، اینترنت اکسپلورر، ویندوز ایکس پی و یا بسیاری از ویژگی های دیگر که مربوط به ویژگی های اصلی هسته نیستند. یک هسته سرور مجازی می تواند برای چندین نقش اساسی پیکربندی شود: Domain controller / Active Directory Domain Services، ADLDS (ADAM)، DNS Server، DHCP سرور ، سرور پرونده، سرور چاپ، ویندوز مدیا سرور مجازی ، وب سرور IIS 7 ، سرور مجازی Hyper-V و هسته سرور مجازی همچنین می تواند برای ایجاد یک خوشه ای با قابلیت دسترسی بالا با استفاده از خوشه شکست باز یا متعادل کننده بار شبکه استفاده شود.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه