آشنایی با سیستم عامل دبیان

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۱۰-۰۲

آموزش و آشنایی با سیستم عامل دبیان با نوین هاست :  پروژه دبیان ارتباط افراد است که باعث ایجاد یک سیستم عامل آزاد شده اند. یک سیستم عامل مجموعه ای از برنامه های اساسی و ابزارهای نرم افزاری است که کامپیوتر شما را اجرا می کند. هسته اصلی سیستم عامل هسته است. کرنل اساسی ترین برنامه در رایانه است. و تمام امور اساسی را در اختیار شما قرار می دهد. و به شما امکان می دهد برنامه های دیگر را شروع کنید.

آشنایی با سیستم عامل دبیان

 

معرفی و آشنایی با سیستم عامل دبیان

سیستم های دبیان در حال حاضر از هسته لینوکس یا هسته FreeBSD استفاده می کنند. لینوکس یک تکه نرم افزاری است که توسط لینوس توروالدز آغاز شده و توسط هزاران برنامه نویس در سراسر جهان پشتیبانی می شود. FreeBSD یک سیستم عامل شامل یک هسته و سایر نرم افزارهاست.

با این حال، کار در حال انجام است برای ارائه دبیان برای دیگر هسته، در درجه اول برای هرد. Hurd مجموعه ای از سرورهایی است که در بالای میکرو هسته (مانند ماخ) اجرا می شوند تا ویژگی های مختلف را اجرا کنند.

بخش بزرگی از ابزارهای اساسی که سیستم عامل را پر می کنند از پروژه GNU می آید. از این رو اسامی: GNU / Linux، GNU / KFreeBSD و GNU / Hurd. این ابزار نیز رایگان است.

البته، چیزی که مردم میخواهند نرم افزار کاربردی است

برنامه هایی که به آنها کمک می کند تا آنچه را که میخواهند انجام دهند از طریق ویرایش اسناد و اجرای یک کسب و کار به بازی کردن بازی ها برای نوشتن نرم افزار بیشتر انجام دهند. دبیان دارای بیش از ۵۱۰۰۰ بسته (نرم افزار پیش ساخته شده است که در یک قالب خوب برای نصب آسان بر روی دستگاه شما قرار دارد)، یک مدیر بسته (APT) و سایر امکانات که امکان مدیریت هزاران بسته در هزاران کامپیوتر را به آسانی فراهم می کند به عنوان یک برنامه واحد نصب شده است. همه آن رایگان است.

کمی شبیه یک برج است. در پایه هسته است. در بالای آن همه ابزارهای اساسی هستند. بعدا تمام نرم افزارهایی است که در رایانه اجرا می کنید. در بالای برج دبیان است – با دقت سازماندهی و نصب همه چیز را انجام می دهد، بنابراین همه با هم کار می کنند.

دبیان به گونه ای متعهد به نرم افزار آزاد است که فکر می کرد مفید باشد. اگر این تعهد در یک سند کتبی رسمی شود. بنابراین، قرارداد اجتماعی ما متولد شد. اگر چه دبیان به نرم افزار آزاد معتقد است، مواردی وجود دارد که مردم می خواهند یا نیاز به نصب نرم افزارهای غیر رایگان بر روی دستگاه خود دارند. هر گاه ممکن است دبیان از این پشتیبانی کند. حتی تعداد زیادی از بسته ها وجود دارد که تنها کار نصب نرم افزارهای غیر رایگان در یک سیستم Debian است.

نوین هاست یار نوین شماست.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه