وب سایت های میزبانی چگونه کار می کنند ؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۳-۲۸

نحوه کارکرد وب سایت های میزبانی

نامهای دامنه (DOMAIN)

گام اول یک نام دامنه است. شما می دانید، این آدرس برای وب سایت، مانند : novinhost.org است. (دامنه مانند .com .org .ir و….) برای خرید دامنه باید از سایت های ثبت کننده استفاده کنید قیمت گذاری برای نام دامنه در سراسر دنیا، از چند هزار تومان تا چندین هزار تومان یا بیشتر است. ثبت نام تمام فروش نام دامنه دقیق همانند سایر سایت ها است. تنها تفاوت بین آنها خدماتی است که ارائه می دهند.

چگونه وب سایت میزبانی کار می کند؟

با توجه به خدمات اضافی ثبت کننده ممکن است، توجه داشته باشید که در حقیقت به هیچ یک از خدمات اضافی خود نیاز ندارید. از آنجا که بازنویسی نام دامنه برای یک کسب و کار حاشیه ای پایین تر است مورد استفاده قرار گرفته است. اگر شما در ارتقاء به موارد دیگر سایت خود شک دارید، فقط نام دامنه را خریداری کنید.

ما باید یک چیز مهم دیگر در مورد نام دامنه را توضیح دهیم. هر رایانه ای در اینترنت یک شماره منحصر به فرد دارد. این یک آدرس IP نامیده می شود. این مثل یک شماره تلفن برای هر کامپیوتر است. این بیش از حد ساده شده است، اما برای اهداف ما کار می کند. یک نام دامنه مانند یک نام مستعار برای آن آدرس IP است … یک روش به یاد ماندنی برای شناسایی رایانه در اینترنت می باشد.

بنابراین … هنگامی که شما  novinhost.org را تایپ می کنید به عنوان مثال این یک راه ساده برای رسیدن به وب سایت شرکت برای یادآوری آدرس (IP: 1.1.1. 123) است.

هاست

بنابراین در این مرحله ما نام دامنه داریم و همچنین سرورهای نام دامنه را تأمین می کنیم تا مطمئن شویم که نام دامنه ما در هنگام ورود نام دامنه به سایت ما مناسب است.

وب سایت واقعی ما فقط یک دسته از فایل ها است. فایل های HTML، فایل های CSS (شیوه نامه ها)، تصاویر و عکس ها، و غیره. همه این فایل ها باید در یک پوشه در یک کامپیوتر متصل به اینترنت باشند. این رایانه معمولا “سرور” نامیده می شود. زیرا وقتی که افراد برای بازدید می آیند، فایل های وب سایت ما را بازدید می کنند. هنگامی که شما هاست خریداری می کنید تا فایل های خود را بر روی وب خود قرار دهید. شما میزبانی می کنید و آنها وب سایت شما را در سرورهای خود میزبانی می کنند. نام دامنه را در مرورگر وب خود وارد کنید DNS اطمینان حاصل می کند که شما به کامپیوتر درست وصل شده اید. و آن کامپیوتر یا سرور فایل های وب سایت شما را میزبانی وب می کند

نتیجه

امیدوارم این مرور کلی از هاست ، نام دامنه و DNS حداقل بینش بیشتری را در مورد چگونگی کار این قطعات مهم اینترنت انجام دهد. اگر شما نیاز به کمک در میزبانی دارید یا مایل به انتقال سایت خود به سرور های ما هستید. میتوانید از خدمات سایت استفاده کنید. نوین هاست ارائه دهنده ی سرور اختصاصی و سرور مجازی و هاست هست. شما می توانید برای بارگزاری سایت خود سرور یا هاست تهییه کنید. اگر میزان بازدید از سایت شما بالا هست به شما پیشنهاد می کنیم. از سرور های نوین هاست استفاده کنید. کیفیت شعار نیست!

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه