ذخیره سازی داده ها در کلود چگونه کار می کند؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۲-۱۴

ذخیره سازی داده ها در کلود چگونه کار می کند؟ فلاپی دیسک ها، سی دی ها، دی وی دی ها، USB ها، هارد های قابل حمل – در طول سال ها، نه تنها رایانه ها و عملکرد آنها، بلکه نوع و ظرفیت رسانه های ذخیره سازی خارجی نیز به طرز قابل توجهی تغییر کرده است. با ذخیره سازی ابر، حتی یک راه حل ذخیره سازی در دسترس است. امروز که در آن شما حتی نیاز به سخت افزار خود را برای ذخیره و مشاهده عکس ها، فیلم ها و یا اسناد خارج از سیستم خود. با ذخیره سازی ابر، شما معمولا از منابع سخت افزاری ارائه دهنده ذخیره سازی آنلاین با زیرساخت IT مناسب استفاده می کنید.

  • اما چگونه در واقع کار می کند؟
  • مزایا و معایب پشتیبان گیری داده ها در ابر چیست؟

در ادامه با نوین هاست همراه باشید…

ذخیره سازی داده ها در کلود چگونه کار می کند؟

ذخیره سازی کلود چیست؟

ذخیره سازی ابر برای کاربران در یک شبکه (معمولا اینترنت) در دسترس است. این حافظه بر روی دستگاه خود کاربر قرار ندارد. بلکه بر روی یک یا چند سرور مجازی است. در اغلب موارد، این سرور ها از ارائه دهندگان ویژه است که فضای ذخیره سازی را به صورت نیمه رایگان ارائه می دهند. به طور جزئی برای هزینه ماهانه یا سالیانه که از طریق اینترنت پرداخت می شود. این سرویس مدل، که در آن حجم و در نتیجه همچنین هزینه منابع ذخیره شده را می توان در هر زمان تنظیم کرد، همچنین به عنوان ذخیره سازی ابر عمومی شناخته می شود.

یک جایگزین برای این است که به اصطلاح ذخیره سازی ابر خصوصی است. که در سرورها در یک شبکه خصوصی – معمولا یک شبکه شرکت – واقع شده است. و فقط توسط کاربران در این شبکه قابل دسترسی است. در این مورد، اپراتور (خود شرکت یا شخص ثالث) دارای کنترل کامل بر ذخیره سازی است. اما همچنین مسئولیت سخت افزار و مدیریت لازم را دارد. ذخیره سازی Hybrid Cloud همچنین یک نوع سوم است که در آن راه حل ذخیره سازی ابر خصوصی داخلی با یک ذخیره سازی آنلاین آنلاین مرتبط است. این به ویژه برای شرکت هایی که نیاز به فضای ذخیره سازی داخلی برای داده های حساس از یک سو و ظرفیت های قابل دسترس قابل دسترس و به راحتی مقیاس پذیر از سوی دیگر دارند جالب می باشد.

ذخیره سازی ابر چگونه کار می کند؟

صرف نظر از نوع ذخیره سازی ابر، اصل عملیات را می توان به شرح زیر توضیح داد: ارائه دهنده خدمات ذخیره سازی (چه داخلی و چه خارجی) یک زیرساخت فناوری اطلاعات را فراهم می کند. که مدیریت صاف و امن سرورهای مورد نظر را امکان پذیر می سازد. این سرور اختصاصی به عنوان سیستم مستقل در چارچوب سرویس ذخیره سازی ابر ارائه نمی شوند. بلکه به عنوان یک گروه. برای این منظور، فضای دیسک (همراه با اجزای دیگر مانند حافظه یا CPU) با استفاده از hypervisors مجازی می شود. این لایه های انتزاع، که بین سخت افزار واقعی و محیط مجازی (که همچنین VMM ها – مانیتورهای ماشین مجازی نامیده می شود. ) میانجی می شوند، به دو نوع تقسیم می شوند:

(Type1 hypervisor (bare metal

نرم افزار مجازی سازی است که مستقیما بر روی سیستم هاست مستقر است. و نیازی به یک سیستم عامل نصب شده از پیش نصب نشده نیست. نیاز به رانندگان مناسب (به عنوان مثال: VMware vSphere).

(Typ-2-Hypervisor (hosted

نرم افزار مجازی سازی که نیاز به یک سیستم عامل کامل نصب شده بر روی میزبان دارد. با استفاده از درایور های دستگاه از سیستم عامل برای دسترسی سخت افزار (به عنوان مثال: اوراکل VM VirtualBox).

دسترسی به ذخیره سازی مجازی معمولا با نرم افزار مناسب کار می کند. خدمات ذخیره سازی ابر عمومی معمولا نه تنها یک برنامه وب است که می تواند از طریق مرورگر فراخوانی شود. بلکه همچنین برنامه های مخصوص پلتفرم برای دستگاه های مختلف نیز ارائه می شود. با استفاده از این، کاربران می توانند وارد سیستم شوید. و سپس به حافظه دسترسی پیدا کنید. فایل های پشتیبان تهیه شده از هر دستگاه پشتیبانی شده (رایانه، رایانه لوحی، گوشی هوشمند و غیره) از قبل پشتیبان گرفته شده است. اتصال اینترنتی فعال وجود دارد. با این حال، برای ذخیره سازی ابر خصوصی، اتصال به اینترانت یا VPN مربوط (شبکه خصوصی مجازی) لازم است از راه حل ذخیره سازی برون سپاری استفاده شود.

ساختار ذخیره سازی ابر چطور است؟

به دلیل نیازهای بالا، یک راه حل ذخیره سازی ابر باید برآورده شود. اپراتورها به یک معماری ذخیره سازی بستگی دارند که از ذخیره سازی فایل های سنتی با توجه به عملکرد بهتر است. این نوع ذخیره سازی، که براساس یک سیستم فایل سلسله مراتبی تشکیل شده است. به عنوان یک راه حل استاندارد برای دستگاه های معمولی کاربر قابل استفاده است. اما برای مدیریت میلیاردها فایل از جمله ابرداده مناسب نیست. بنابراین خدمات ذخیره سازی ابر از دو گزینه برای فرمت کردن حافظه سرورهای خود استفاده می کنند:

  • ذخیره سازی بلوک
  • ذخیره سازی شی

ادامه مطلب در پست بعدی!

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه