چرا تأیید اعتبار کاربر برای سیستم های مبتنی بر کلود ضروری است

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۲-۱۵

چرا تأیید اعتبار کاربر برای سیستم های مبتنی بر کلود ضروری است

 

همانگونه که شرکت ها بیشتر خدمات خود را در سیستم عامل های مبتنی بر ابر در دسترس قرار می دهند، نیاز به امنیت قوی به طور فزاینده ای مهم می شود. یک عنصر کلیدی این امنیت کنترل افرادی است که به داده ها و برنامه های شما دسترسی دارند. برای تقویت امنیت، کاهش خطر و بهبود ، رعایت بعضی موارد ضروری است که فقط کاربران مجاز دسترسی به یک سیستم شرکتی داشته باشند و قبل از دسترسی به آن احراز هویت لازم است.

 

احراز هویت ابر

تأیید هویت ابر به معنای تایید اینکه شخصی که وارد سیستم پلتفرم مبتنی بر ابر می شود فردی است که آنها ادعا می کنند. این یک راه برای جلوگیری از نام کاربری و کلمه عبور به سرقت رفته است که برای ورود به سیستم استفاده می شود. هویت کاربر توسط اطلاعات متقابل ارجاع داده شده در پایگاه داده با اطلاعاتی که توسط کاربر نگهداری می شود، از قبیل شماره های PIN، داده های بیومتریک یا استفاده از سوالات مخفی، تایید می شود. اگر اطلاعاتی که توسط کاربر فراهم می شود همانند آنچه که در پایگاه داده ذخیره می شود، احراز هویت می شود و دسترسی به آن اعطا می شود.

 

احراز هویت فقط برای افراد لازم نیست. شرکت ها همچنین ممکن است نیاز به دسترسی به ماشین خارجی برای انجام خدمات خودکار مانند کارهای cron، پشتیبان گیری از راه دور، به روز رسانی خودکار و نظارت بر سیستم از راه دور. در این موارد، بسیار مهم است که برنامه های خارجی مجاز باشند تا هک کردن ربات هایی که به عنوان برنامه های واقعی مبادله شده اند از طریق شبکه امنیتی لغزش ندهند. تأیید اعتبار در این مناطق می تواند از طریق استفاده از گواهینامه های دیجیتال و API ها انجام شود.

 

تأیید اعتبار و مجوز

مجوز اعطای مجوز برای افراد برای دسترسی به بخش های مختلف یک سیستم است. مطلوب نیست، در هر سازمان، برای هر کاربر مجوز مشابهی دارد. برای مثال دسترسی به اطلاعات حساس ممکن است فقط به کارکنان خاص محدود شود. یکی از مزایای احراز هویت این است که کمک می کند تا کاربران غیر مجاز از دسترسی به اطلاعاتی که مجاز به دیدن آن نیستند جلوگیری شود. به طور خاص، کارکنان را متوقف خواهد کرد که گذرواژه خود را فراموش کرده اند که قادر به ورود به سیستم با استفاده از جزئیات حساب های همکار خود و دسترسی به همه مناطق مجاز به استفاده از آن هستند.

 

چرا احراز هویت بسیار مهم است

جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به سیستم های مبتنی بر ابر حیاتی است. شرکت های هک با عواقب زیادی مواجه می شوند: خرابی عملیاتی، جریمه های قابل توجه، پرونده های احتمالی، آسیب های مجازی، جاسوسی صنعتی و جبران خسارت. مشتریان می توانند همان قدر که شرکت ها نیز رنج می برند، با اطلاعات مالی که در شبکه تاریک فروخته می شوند و اطلاعات حساس از طریق اینترنت نشت می کنند. از دست دادن داده های شخصی تحت GDPR و شما می توانید با جریمه تا ۲۰ میلیون یورو یا ۴ درصد از درآمد سالانه جهانی روبرو شوید.

 

تأیید هویت یک فرایند است که سیستم های مبتنی بر وب را از هکرها محافظت می کند و بدون آن، تمام سیستم شما آسیب پذیر است. مجرمان سایبری از نرم افزارهای پیشرفته ای استفاده می کنند که می توانند نام کاربری و رمز عبور را ترک کنند و همچنین از تکنیک های دیگر برای تأیید اعتبار از کارکنان استفاده می کنند. احراز هویت یک لایه امنیتی اضافی را فراهم می کند، با استفاده از اطلاعاتی که هکرها نمی توانند استفاده کنند. به این ترتیب، از دسترسی به آنها جلوگیری می شود.

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ایران ، هاست اشتراکی و راه حل های هاستینگ ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه