هاستینگ ssd یا hdd ؟ کدام بهتر است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۶-۱۷

هاستینگ ssd یا hdd ؟ دو سال پیش وقتی در هاستینگ شروع به کار کردم , من حتی نمیدانستم نام دامنه چیست ، هنوزم دقیق نمیدانم SSD چیست. دو سال پیش بود که من اولین بار بود که درباره SSD شنیدم ، خیلی مطمئن بودم که خیلی ها هم مثل من نمیدانند SSD چیست. تفاوت بین یک پلن هاستینگ SSD و پلن HDD چیست و کدام برای وب سایتمان بهتر است. در پایان این مقاله باید شما قادر به انتخاب و تشخیص خوب و خوب تر را داشته باشید. بیایید به طور خلاصه توضیح دهیم که یک هارد دیسک و SSD چیست. با نوین هاست همراه باشید!

هاستینگ ssd یا hdd ؟ کدام بهتر است؟

راهنمای انتخاب هاستینگ ssd یا hdd

۱. HDD

HDD مخفف Hard Disk Drive است. این هارد دیسک سنتی است که داده ها را روی پلاتر ذخیره می کند. هارد دیسک برای سنین بسیار زیاد است، دقیق تر از سال ۱۹۵۶، زمانی که توسط IBM معرفی شده است. در داخل یک هارد دیسک، دیسک های چرخشی زیادی وجود دارد (پلاتر). هارد دیسک ذخیره می کند و داده ها را از روی پلاتر ها با حرکت در اطراف محور آن می خوانند در حالی که پلاتر ها بسیار سریع می چرخند. این اقدام مکانیکی منجر به زمان پاسخ تاخیر شده، به لحاظ فنی به عنوان زمان دسترسی اشاره شده است. تا کنون خیلی خوب! اما این به معنای وب سایت شما چیست؟ بیایید این را مانند:

مزایا:

* تعداد زیادی فضای موجود در دیسک

ظرفیت فعلی از ۵۰۰ گیگابایت تا ۴ تبلت است

* هزینه پایین

شما می توانید HDD استاندارد را برای حدود ۵۰ تا ۲۰۰ دلار دریافت کنید.

مضرات:

* عملکرد بسیار کم در مقایسه با SSD ها.

اگر وب سایت شما نیازی به کارایی بالا ندارد و برنامه شما از میلیون ها فایل کوچک که به طور تصادفی دسترسی دارند استفاده نمی کند، باید برنامه هاست هارد را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، اگر شما یک راه اندازی یا وب سایت خود را فقط یک صفحه ارائه شده با تعداد کم بازدید کنندگان است، شما باید برای یک برنامه هاست HDD بروید.

۲. SSD

SSD مخفف Drive Solid State Drive است. بر خلاف هارد دیسک، SSD دادههای مربوط به میکروچیپها را ذخیره میکند. از آنجایی که هیچ بخش متحرکی برای رسیدن به یک نقطه خاص برای خواندن داده ها وجود ندارد، SSD عملا تاخیری در خدمت به درخواست خواندن / نوشتن ندارد. این برای وب سایت شما چیست؟

مزایای حافظه SSD :

* عملکرد بسیار بالا

آنها داده های تصادفی را در حدود ۱۰۰ برابر سریع تر از هارد دیسک ذخیره می کنند

* سرعت انتقال بسیار بالا

حدود ۵ برابر بیشتر از توان خروجی

مضرات:

* هزینه بالاتر

در حالی که ۱۲۰ گیگا بایت پایین SSD حدود ۱۰۰ دلار انتظار دارد تا ۳۵۰۰ دلار برای ۸۰۰ گیگابایت SSD شرکتی پرداخت کند.

* فضای ذخیره سازی محدود

این درایو ظرفیت متوسط حدود ۲۵۰ گیگابایت و حداکثر تا ۱ گیگابایت است، زیرا دومی بیش از حد گران است.

اگر وب سایت شما نیاز به کارایی بالا، زمان پاسخ و استفاده از داده های تصادفی داشته باشد، احتمالا باید یک برنامه هاست SSD را انتخاب کنید. به عبارت دیگر، اگر شما یک سایت بسیار مشغول را اجرا می کنید، احتمالا باید برای SSD بروید.

همچنین بخوانید در : تفاوت بین حافظه SSD و HDD در سرور مجازی

بنابراین خط پایین این است که پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. پیش از انتخاب یک برنامه هاستینگ، شما باید مهمتر از آنچه مهم است توجه کنید: ذخیره سازی زیادی برای چند پنی یا عملکرد بالا برای هزینه اضافی. هر دو گزینه هاست خوب هستند اگر برای هدف مناسب انتخاب شده اند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
برطرف کردن مشکل ریست کردن برای ریموت زدن
سلام همراه گرامی وقتتون بخیر برای برطرف کردن مسئله ی ریست کردن سرور برای ریموت زدن به آن…
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اقدامات امنیتی مناسب در PHP | قسمت سوم
۱۱.محل ذخیره ی اطلاعات اقدامات امنیتی | قسمت سوم پشتیبانی session در PHP در حقیقت محلی است که…
زمان مطالعه: 4 دقیقه