نکاتی برای خرید آنتی ویروس | بخش دوم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۸-۰۹

حتما قبل از خرید لایسنس، آن را آزمایش کنید

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم شما می توانید قبل از خرید آنتی ویروس به مدت یک ماه آن را به صورت آزمایشی استفاده نمایید. اغلب برندها چه برای ویندوز و چه مک این امکان را به کاربران خود می دهند. همچنین اغلب آنتی ویروس های اندروید دارای نسخه رایگان می باشند و چنانچه شما نیاز به قابلیت های بیشتری داشته باشید می توانید نسخه پیشرفته تر آن را خریداری نمایید.

 

بیشتر از آنچه نیاز دارید پول ندهید

اغلب کمپانی های تولید کننده چندین رده از محصولات خود مانند ، آنتی ویروس ، اینترنت سکیوریتی و سطح پیشرفته ارائه می دهند که مشخصا سطح بالاتر همیشه گران تر است. تمام این محصولات دارای سطح شناسایی بدافزار یکسانی می باشند. تفاوتی که در آنها وجود دارد قابلیت های اضافی مانند کنترل کودک توسط والدین، مدیریت پسووردها، نرم افزار با آپ، بانکداری آنلاین، خرید امن و غیره می باشد. پس اگر به این قابلیت ها نیازی ندارید نیازی نیست که محصول گرانقیمت تر را خریداری کنید.

 

به یک آنتی ویروس بسنده نکنید

شاید شما بعد از اینکه از یک آنتی ویروس به مدت یک ماه آزمایشی استفاده کردید اقدام به خرید لایسنس آن کنید. ولی به جای اینکه سریع این کار انجام دهید بیشتر جستجو کنید. شاید بتوانید یک محصول آنتی ویروس ارزانتر با قابلیت های بهتری نیز پیدا کنید.

 

آنتی ویروس مایکروسافت کافی نیست

Windows Defender آنتی ویروسی است که مایکروسافت به همراه سیستم عامل خود و در ورژن های ۸.۱ و ویندوز ۱۰ به صورت باندل ارائه می دهد. با وجود اینکه این محصول روز به روز در حال بهتر شدن است اما هنوز نتواسنته رقیبی برای برندهای آنتی ویروس باشد.

 

انواع لایسنس آنتی ویروس

امروزه آنتی ویروس ها لایسنس های چند دستگاهه ارائه می دهند. به این معنی که اگر شما یک لایسنس ۳ کاربره چند دستگاهه خریداری کنید می توانید از آن بروی ۳ دستگاه ویندوز ، مک و اندروید به صورت تصادفی استفاده نمایید. البته لایسنس های مولتی دیوایس یا چند دستگاهه چندان مقرون به صرفه نیستند زیرا لایسنس آنتی ویروس اندروید اغلب قیمت کمتری دارد ولی برای لایسنس چند دستگاهه شما احتمالا باید قیمت بیشتری را پرداخت کنید.

 

ورژن های آنتی ویروس ها

کمپانی های تولید کننده گاه به گاه ورژن های جدیدتری از محصولات خود را ارائه می دهند. همیشه ورژن های جدیدتر دارای قابلیت های مفیدتر و مشکلات کمتری هستند. پس همیشه از آخرین ورژن ارائه شده توسط کمپانی استفاده نمایید. شما با خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس می توانید از تمام ورژن های تحت پشتیبانی تولید کننده استفاده نمایید.

 

آنتی مالور، آنتی ویروس نیست

هرگز آنتی ویروس را با آنتی مالور اشتباه نگیرید. آنتی مالورها مانند “مالوربایتز” برای پاک سازی دستگاه های آلوده بسیار خوب عمل می کنند ولی از کامپیوتر یا مک شما از آلوده شدن در هنگام وقوع محافظت نمی کنند. آنتی ویروس های برای این کار طراحی شده اند.

 

نگران فایروال یا همان دیواره آتش نباشید

از زمانی که ویندوز در نسخه Vista فایروال را به صورت قسمتی از ویندوز ارائه داد، شرکت های آنتی ویروس کم کم فایروال را از محصولات خود حذف کردند زیرا فایروال ویندوز بهتر از فایروال آنتی ویروس ها عمل می کند. بنابراین به دنبال فایروال در آنتی ویروس نباشید زیرا این قابلیت در ویندوز به صورت پیش فرض و بهترین شکل وجود دارد.

 

از یک فروشگاه اینترنتی مطمئن لایسنس آنتی ویروس خریداری کنید

وقتی که محصول خود را انتخاب کردید مطمئن شوید که خرید خود را از یک فروشگاه اینترنتی مطمئن انجام دهید. فروشگاه های اینترنتی زیادی هستند که به فروش لایسنس آنتی ویروس می پردازند، ولی بسیاری از آنها نه خدمات پشتیبانی دارند و نه دارای محلی برای رسیدگی به درخواست های مشتریان و تنها یک فضایی مجازی هستند. حتی بدتر از آن برخی از فروشگاه های اینترنتی محصولات تقلبی و کرک شده را به فروش می رسانند و به نوعی مشتریان را فریب می دهند.

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه