نحوه محافظت از اطلاعات سرور ابری ترکیبی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۶-۲۰

از دست دادن داده ها می تواند برای یک کسب و کار ویرانگر باشد، تحت تأثیر عملیات ، آسیب رساندن به اعتبارات و منجر به خسارات قابل توجهی و جبران ناپذیری می شود. به همین دلیل، بسیار مهم است وجود افرادی که با سیستم های ابر ترکیبی کاملا آشنا هستند که چگونه اطلاعات خود را ایمن نگه دارند. در این پست ما توضیح خواهیم داد که چگونه این کار را می توان انجام داد. با ما همراه باشید!

 

نحوه محافظت از اطلاعات سرور ابری ترکیبی

 

نحوه محافظت از اطلاعات سرور ابری ترکیبی

امنیت فیزیکی

یک منطقه کلیدی حفاظت از داده ها امنیت فیزیکی است؛ اطمینان حاصل کنید که داده ها از بین نرسیدگی های برق، بلایای طبیعی، حوادث، تلفات و سرقت ها از بین رفته است. برای انجام این کار، دیتاسنتر ها اغلب از ساختمان های دیگر دور هستند تا خطر گسترش آتش را کاهش دهند و بیش از یک منبع تغذیه پشتیبان در دسترس داشته باشند. آنها همچنین دارای سیستم های ارتباطی پشتیبان و امنیت فیزیکی مانند گشت های انسانی، کنترل دسترسی، شمشیربازی و دوربین مدار بسته هستند. مکان یابی تمام دستگاه ها نیز نظارت می شود، همانطور که دسترسی منطقی است. مقیاس این امنیت فیزیکی بسیار محکم تر از آنچه که اکثر شرکت ها می توانند در حفاظت از یک دیتاسنتر کوچکتر در محل خودشان هزینه کنند. در صورتی که دیتاسنتر خود به خطر افتاده باشد، شاید به دلیل یک فاجعه طبیعی مانند سیل یا زلزله، ارائه دهندگان ابر از راه دور کپی پشتیبان از داده ها را در دیگر دیتاسنتر ذخیره کند و برای ادامه سرویس به طور کامل افزونگی ایجاد شده است.

 

شکست دستگاه، خطای انسانی و فساد

سه دلیل رایج از دست دادن داده ها عبارتند از: خرابی دستگاه، خطای انسانی و فساد از نرم افزارهای مخرب. یکی از مزایای استفاده از ابر ترکیبی این است که داده ها در بین دستگاه های مختلف مدیریت شده توسط ارائهدهنده ابر پراکنده می شوند. اگر یک درایو خراب اتفاق بیفتد، کاربر نهایی حتی متوجه نمی شود، پشتیبان می تواند بلافاصله برای حفظ دسترسی به داده ها آغاز شود. در عین حال، برای حفاظت بهتر، ممکن است پیکربندی حافظه را به طوری که داده ها را نمی توان پاک کرد، حصول اطمینان از اینکه فایل های ذخیره شده همیشه برای بازیابی در دسترس هستند.

 

بازیابی فاجعه

استراتژی بازیابی فاجعه برای هر کسب و کار ضروری است، تا اطمینان حاصل شود که در صورت وقوع یک فاجعه، در اسرع وقت به اینترنت بازگردانده شود. امروزه بسیاری از شرکت ها از دو سیستم ذخیره سازی جداگانه برای قرار دادن این در محل استفاده می کنند، یکی برای ذخیره سازی اولیه و دیگری برای پشتیبان گیری و بازیابی. برای کسانی که از یک مدل ابر ترکیبی استفاده می کنند، نیازی به این کار نیست زیرا ذخیره سازی اولیه ابر برای ذخیره سازی اولیه و پشتیبان گیری بازیابی فاجعه امکان پذیر است. مزیت دیگری این است که معماری ذخیره سازی که در ابر هیبریدی استفاده می شود داده ها را به یک فروشگاه واحد منتقل می کند و مانع کپی چندین فایل در سرور مجازی های جداگانه می شود. این هزینه ها را کاهش می دهد و مشکلات مربوط به داشتن نسخه های مختلف فایل مشابه در مکان های مختلف را از بین می برد. سرویس ذخیره سازی ابر ترکیبی نه تنها قادر به پشتیبانی از بازگرداندن سطح فایل است، بلکه می تواند هنگام استفاده با نسخه، کاربران را قادر به دسترسی به نسخه های قبل از نسخه های ویندوز، اگر آنها مورد نیاز است.

 

امنیت از شکاف اطلاعات

نقض داده ها یک مسئله مهم برای کسب و کار است و با ظهور GDPR می تواند جریمه های عظیمی را به همراه داشته باشد. نقاط قوت ضعف عبارتند از حملات فیشینگ و مهندسی اجتماعی، به ویژه در مواردی که کارکنان دادههای محدود شده را به حسابهای شخصی ذخیره سازی ابر خود مانند Dropbox، OneDrive یا Google Drive ذخیره کرده اند. تعدادی از مشکلات زمانی ایجاد می شود که کارکنان از حساب شخصی خود برای ذخیره اطلاعات شرکت استفاده کنند. اولا، این حساب های شخصی به ندرت رمزگذاری مورد نیاز برای حفظ امنیت داده ها را ارائه می دهند و در مرحله دوم، این شرکت هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه داده ها به اشتراک گذاشته شده یا با چه داده هایی به اشتراک گذاشته نشده است. سوم، صرفه جویی در داده ها به این ترتیب می تواند نقض انطباق های قانونی باشد. در حالی که به ندرت مخرب است، این خطاهای انسانی تهدید جدی برای امنیت داده ها است. با این حال، با استفاده از معماری ابر ترکیبی تهدید می تواند به حداقل برسد. سرویس Cloud میتواند در حالت استراحت و رمزگذاری گذرا در هنگام استفاده از شناسه و تکنولوژی مدیریت دستگاه برای محدود کردن نحوه اشتراک فایلها و جلوگیری از کارکردن کارمندان از ذخیره اطلاعات به حسابهای شخصی، ارائه دهد. اگر شکسته شدن اطلاعات رخ دهد، ثبت دقیق تضمین می کند که منبع ردیابی و سرعت بازیابی آسان تر می شود.

 

امنیت در حال اجرا

همانطور که تهدیدات جدید به نظر می رسد در همه زمان ها، هیچ وقت نقطه ای نیست که اطلاعات شما کاملا امن باشد؛ شما همیشه باید هوشیار باشید. برای انجام این کار، به طور مرتب بررسی کنید که پلت فرم شما دارای تمام ویژگی های امنیتی مورد نیاز است و همچنان با تغییرات مقررات سازگار است. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده خدمات ابر شما همان است.

 

نتیجه

ابر ترکیبی یکی از امن ترین راه حل برای کسب و کار، ارائه امنیت فیزیکی و پایان دادن به معماری که محافظت از داده ها در حالت استراحت و در حال حرکت بین دو نقطه را ارائه می دهد. مهم این است که این کار را در راه مقرون به صرفه تر از آنچه در دیتاسنتر انجام می شود، انجام می دهد. برای مثال، ارائه دهندگان ابر میتوانند از داده های بزرگ و AI برای نظارت بر سیستم های ابر برای تهدیدات و آسیب پذیری ها در مقیاس استفاده کنند که برای اکثر شرکت ها برای انجام این کار در سایت بسیار پر هزینه خواهد بود.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه