مقدمه ای بر ماشین های مجازی | بخش دوم

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۶-۱۳

مقدمه ای بر ماشین های مجازی | بخش دوم

 

یکی دیگر از زمینه های کاربردی برای محیط های مجازی توسعه نرم افزار است. برنامه نویسان که برنامه های کاربردی برای معماری سیستم های مختلف را توسعه می دهند اغلب از ماشین های مجازی برای تست نرم افزار استفاده می کنند. محصولات متعدد hypervisor اجازه می دهد عملیات موازی سیستم عامل های مختلف و یا نسخه های سیستم. ماشین های مجازی را می توان با لمس یک دکمه بدون ایجاد هر گونه اطلاعات پشت سر گذاشت، کلون شده و از فضای هارد دیسک فیزیکی حذف کرد. علاوه بر این، فرآیندهای معیوب در یک ماشین مجازی به دلیل کپسوله سازی بر سیستم پایه تاثیر نمی گذارد. کاربران خانگی معمولا از هایپروایزرها با قابلیت های شبیه سازی برای اجرای برنامه های کاربردی که برای معماری سیستم های مختلف نوشته شده اند استفاده می کنند. با این حال، لازم به ذکر است که مجازی سازی سخت افزاری، و همچنین تقلید، همواره با خسارات عملکرد همراه است.

 

به عنوان مثال، اگر یک کاربر بخواهد یک برنامه لینوکس را در VM در ویندوز خود اجرا کند، منابع اضافی باید در هر دو سیستم hypervisor و سیستم مهمان صرف شود. یک برنامه لینوکس کپسول شده مانند این دیگر عملکرد مشابه سخت افزار موجود در اختیار ندارد. این یک سربار است. در فناوری اطلاعات، منابع فناوری مانند زمان محاسباتی، حافظه یا پهنای باند که در اجرای فرآیند بدون استفاده مستقیم از نتایج حاصل از فرآیند مورد استفاده قرار می گیرند یا از بین می روند، به عنوان سربار اشاره می شوند. مجازی سازی سخت افزار محدودیت های خود را به خصوص در زمینه های کار با منابع بسیار زیاد به دست می آورد. اگر ماشین های مجازی چندگانه در یک سیستم میزبان در حال اجرا هستند، نیازهای منابع یک دستگاه در طول قله های عملکرد نیز می تواند بر عملکرد ماشین های دیگر در یک میزبان تاثیر بگذارد. این می تواند با تضمین هر یک از ماشین های مجازی ثابت مشروط منابع سخت افزاری. اطمینان حاصل کنید که مجموع تمام منابع مجازی استفاده شده به طور همزمان هرگز بیش از حداکثر توان موجود دستگاه فیزیکی نیست.

 

یک مرور کلی از مزایا و معایب ماشین های مجازی

در زیر مزایای و معایب اصلی ماشین های مجازی را مقایسه می کند. تا چه اندازه این مزایا و محدودیتها مهم است در درجه اول بستگی دارد به چارچوبی که در آن می خواهید VM ها و هدف مجازی سازی را بکار ببرید.

 

مزایا

  • چندین سیستم مهمان را همزمان اجرا کنید: مجازی سازی مبتنی بر Hypervisor، عملیات موازی چندین سیستم عامل را بر اساس همان سخت افزار انجام می دهد. بسیاری از hypervisors ارائه توابع تقلید با که ناسازگاری بین معماری سیستم های مختلف می تواند.
  • بهبود سخت افزار با استفاده از تقویت سخت افزار: با اجرای چندین ماشین مجازی در یک ماشین فیزیکی، منابع سخت افزاری می توانند بهتر استفاده شوند. این نوع تثبیت افزایش چگونگی استفاده از سخت افزار ارائه شده، کاهش زمان بیکاری و صرفه جویی در هزینه را افزایش می دهد.
  • کپسول سازی قوی سیستم مهمان و تمام فرایندهای درون آن: هر سیستم مهمان در یک محیط مجازی اجرا می شود. اگر یک ماشین مجازی به علت یک فرآیند معیوب سقوط کند یا توسط هکرها و یا نرم افزارهای مخرب نفوذ کند، این کار معمولا بر روی دستگاه های مجهز به سیستم عامل موازی یا سیستم میزبان پایه تاثیر نمی گذارد.
  • صرفه جویی در منابع منابع IT و مدیریت: ماشین های مجازی با ارائه منابع فناوری اطلاعات توانایی صرفه جویی در هزینه های بالقوه را فراهم می کنند. تغییر به یک پلت فرم سخت افزاری قدرتمند برای سیستم های مختلف مجازی هزینه های نگهداری و مدیریت را کاهش می دهد، زیرا وظایف مربوطه می توانند متمرکز شوند.
  • استقرار انعطاف پذیری و پورت کردن سرور مجازی و رایانه های شخصی: ماشین های مجازی مستقل از سخت افزار فیزیکی زیرزمینی هستند و امکان استفاده انعطاف پذیر از منابع IT را دارند. سرور مجازی شده یا رایانه های شخصی (رایانه های شخصی) می توانند به آسانی ایجاد، کپی و انتقال به پلت فرم هاست دیگر شوند.

 

معایب

  • هایپروایزر (و سیستم مهمان) سربار: ماشین های مجازی کمتر کارآمد از دستگاه های فیزیکی است، زیرا برخی از منابع موجود برای استفاده از نرم افزار hypervisor استفاده می شود.
  • وقتی که سخت افزار به اشتراک گذاشته می شود: قله های قدرت اغلب منجر به تنگناها می شوند: از آنجاییکه تمام ماشین های مجازی در یک سیستم میزبان، منابع سخت افزاری مشابه را به اشتراک می گذارند، پیک های عملکرد می توانند به تنگنا ها منجر شوند.
  • Hypervisor به عنوان یک نقطه از شکست: اگر حملات توسط هکرها و یا نرم افزارهای مخرب بر علیه نرم افزار مجازی سازی هدایت می شوند، تمام سیستم های مهمان تحت مدیریت هیپواروزیس ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.
  • وضعیت قانونی نامشخص در مورد مجوز سیستم عامل های مجازی: عملیات ماشین مجازی سوالات جدیدی را درباره مجوز سیستم عامل مطرح می کند.

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی هلند ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه