مفهوم هاستینگ اختصاصی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۴-۲۹

هاستینگ اختصاصی چیست ؟ ممکن است در حال حاضر آگاه باشید که همه سرورها یکسان نیستند. سطح پشتیبانی، پهنای باند، فضای ذخیره سازی و نرم افزارها و سیستم عامل ها معمولا بستگی به میزان پولی که برای پرداخت هزینه می کنید، بستگی دارد. اکثر کسب و کارهای کوچک با “هاست اشتراکی” شروع می شوند . که در آن بسیاری از شرکت ها یک سرور فیزیکی را به اشتراک می گذارند. تمام فضای ذخیره سازی، RAM، CPU و پهنای باند سرور در میان سرور های مختلف تقسیم می شوند. همانطور که نیازهای شما در کسب و کارتان که در حال رشد است، تغییر می کند. ممکن است سروری بدون هیچ محدودیتی بخواهید : سرور اختصاصی.

مفهوم هاستینگ اختصاصی

سرور اختصاصی چیست؟

هنگامی که یک سرور اختصاصی را از یک ارائه دهنده ی هاست اجاره می کنید. به طور انحصاری برای استفاده از شما یک قطعه سخت افزاری را استخدام می کنید. این ترتیب به شما مسئولیت کامل را برای سرور شما می دهد. و امکان کنترل پیکربندی آن از قبیل انتخاب سیستم عامل، به روز رسانی سیستم و نصب بسته های نرم افزاری را می دهد. در حالی که هاست مسئول حفظ سخت افزار است.

مزایای یک سرور اختصاصی

یک سرور اختصاصی برای هر کسب و کار مناسب نخواهد بود. بعضی ها می بینند که هاست اشتراکی هر چیزی که نیاز دارد فراهم می کند. با این حال، مزایای قابل توجهی در استفاده از هاست اختصاصی وجود دارد. بسیاری از این مزایا را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: انعطاف پذیری.

انعطاف پذیری با انتخاب سیستم عامل برای سرور شما آغاز می شود. ارائه دهندگان خدمات هاست معمولا از چند نسخه مختلف لینوکس و ویندوز پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، نوین هاست ارائه دهنده CentOS، Red Hat، Debian، Ubuntu و OpenSUSE Linux و همچنین Windows Sever 2003 و ۲۰۰۸، از جمله نسخه های وب و Enterprise است.

انعطاف پذیری گسترش می یابد به نرم افزاری که انتخاب می کنید. روی سرور مجازی خود اجرا کنید. در حالی که اکثر برنامه های معمول در حال اجرا بر روی وب، بخشی از LAMP شناخته شده (بسته نرم افزاری) (لینوکس، وب سرور Apache، پایگاه داده MySQL و زبان های اسکریپتی PHP یا Perl) هستند  بسته های زیادی وجود دارند که به خوبی پشتیبانی نمی شوند هاست اشتراکی یک نمونه از یک بسته نرم افزاری محبوب که در هاست اشتراکی به خوبی پشتیبانی نمی شود. چارچوب روبی در ریل ها است.

دسترسی SSH

تمام سرورهای اختصاصی اختصاصی شامل پوسته ایمن یا دسترسی SSH می باشند. SSH یک راه برای اتصال به سرور شما از راه دور و تبادل اطلاعات با استفاده از یک اتصال رمز شده است. دسترسی SSH اغلب با مدیر کامل یا “ریشه” امتیاز برای سیستم عامل در سرور زوج است. ریشه و SSH شما را قادر می سازد کل سرور را از طریق یک خط فرمان شامل انتقال فایل، تنظیم پایگاه داده، فرآیند کشتن و راه اندازی مجدد، و خودکار سازی وظایف مانند پشتیبان گیری و معکوس فایل، مدیریت کنید. همانطور که SSH بر روی خط فرمان کار می کند. وظایف را می توان سریع تر از طریق رابط کاربری گرافیکی که ممکن است از تجربیات خود با هاست اشتراکی انتظار بر دارد، به اتمام برساند.

هاستینگ اختصاصی همچنین یک مزیت امنیتی دارد. همانطور که شما سرور است، شما آزادانه برای اجرای هر گونه اقدام امنیتی اضافی که شما احساس می کنید. با این حال، همانطور که مسئول امنیت سرور خود هستید. باید با آخرین تکه ها و به روز رسانی های نرم افزاری خود به روز باشید.

مدیریت هاستینگ اختصاصی

اگر فکر انجام و نگهداری سرور خود را بیش از حد دلهره آور است. نوین هاست ارائه می دهد خدمات به نام “هاست اختصاصی مدیریت شده”  هاست اختصاصی مدیریت شده دارای مزایای اختصاصی هاست وب بدون کار سختی است که خودتان سرور را اجرا کنید. این یک راه حل مقرون به صرفه برای سازمان هایی است که نیاز به یک سرور اختصاصی دارند. اما تجربه کار در خانه را برای اجرای آن ندارند.

در حالی که برخی از ارائه دهندگان “همه یا هیچ چیز” اختصاص یافته به ارائه راه حل های هاست. (آن است که یا به طور کامل مدیریت و یا شما خود را) ارائه می دهد. پشتیبانی دیجیتال پشتیبانی می کند که می تواند خریداری شود. از نظارت بر فعالیت و به روز رسانی سیستم عامل از طریق اجرا فایروال و انجام پشتیبان گیری.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه