معرفی و پیش نمایش ویندوز سرور ۲۰۱۹

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۶-۲۷

در این پست یک مرور کلی از بعضی از ویژگی های اصلی ویندوز سرور ۲۰۱۹ ارائه شده اشاره شده است. با ماهمراه باشید!

 

پشتیبانی کانتینر بتا

Kuberentes یک سیستم ظرفیت قدرتمند است که به برنامه های کاربردی اجازه می دهد تا به صورت قابل پیش بینی اجرا شود. وقتی برنامه شما در یک ظرف Kuberentes بسته بندی شده و از محیط زیست به محیط زیست منتقل می شود، هیچ خطایی وجود نخواهد داشت. پشتیبانی از این نوع تکنولوژی زمانی بسیار مهم است که محاسبات ابری در حال افزایش است و باید از ویژگی های لازم برخوردار باشد. کسب و کارهای مدرن بر محاسبات ابری مقیاس پذیر متقابل پلتفرم متکی هستند. با توجه جدید مایکروسافت بر روی “hybrid” (در سرورهای موقعیت مکانی با یکپارچه سازی ابر) سرور محیط زیست پشتیبانی از Docker / Kuberentes یک پیروزی بزرگ برای ویندوز سرور است.

 

زیرسیستم ویندوز لینوکس (WSL)

زیرسیستم ویندوز لینوکس با ویندوز سرور ۲۰۱۹ گنجانده شده است. اساسا، WSL راهی برای راه اندازی یک فضای کاربر لینوکس مانند اوبونتو در بالای ویندوز فراهم می کند. این می تواند کاربران ویندوز را به بسیاری از ابزارهایی که ممکن است در ویندوز پیدا کند مانند بسیاری از ابزارهایی که ممکن است شما نیاز داشته باشید مانند Bash، ابزار خط فرمان و برنامه های کاربردی مبتنی بر GUI بالقوه داشته باشید. این کار باعث می شود که سرور ۲۰۱۹ برای افرادی که بیشتر در میزبانی لینوکس (VPS یا سرور اختصاصی) تجربه بیشتری دارند، راحت تر باشد. در حالی که مایکروسافت در گذشته بزرگترین پشتیبان منبع باز نبوده است، قابلیت WSL را با توزیع های مختلف لینوکس سازگار کرده است.

 

ویژگی های امنیتی جدید

ویندوز سرور ۲۰۱۹ دارای تعدادی از ویژگی های امنیتی است. اولین گنجاندن محافظت پیشرفته ویندوز مدافع پیشرفته است. ویندوز Defender ATP در اکثر نسخه های ویندوز ۱۰ در دسترس است و یک ورودی خوش آمدید در سمت سرور است. با شماری تهدیدات که برای سیستم عامل های ویندوز مورد استفاده قرار می گیرند، افزودن یک راه حل مخرب به طور قابل توجهی بهبود یافته است. ماشین های مجازی محافظت شده که با ویندوز سرور ۲۰۱۶ معرفی شدند نیز از ماشین های مجازی لینوکس در ویندوز سرور ۲۰۱۹ پشتیبانی خواهند کرد. یک ماشین مجازی محافظ، یک ماشین مجازی رمزگذاری شده با BitLocker است تا مانع از آسیب رساندن آنها شود.

اضافه کردن پشتیبانی از لینوکس برای این VM ها باعث می شود که ویندوز سرور یک گزینه عالی برای شما باشد، زیرا شما نیاز به استفاده از سرویس های ابر در سطح سازمانی با توجه به افزایش امنیت و سازگاری سیستم های متقابل که ویندوز سرور ۲۰۱۹ ارائه می دهد. رمزگذاری اینترنتی نیز پشتیبانی می شود. با ویندوز سرور ۲۰۱۹ شما قادر خواهید بود شبکه های رمزگذاری شده را در داخل شبکه تعریف شده توسط نرم افزار خود تعیین کنید تا از ترافیک بین سرورهای خود محافظت کنید.

 

خدمات ذخیره سازی مهاجرت

سرویس مهاجرت ذخیره سازی به مدیران اجازه می دهد تا سرور مجازی و داده های خود را به محیط ویندوز سرور ۲۰۱۹ مهاجرت کنند بدون نیاز به دوباره پیکربندی کاربران یا برنامه ها. هدف اصلی از ویژگی های آن این است که به مدیران کمک می کند تا از تنظیمات قدیمی ویندوز سرور ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸ و بر روی سیستم عامل هایی که پیشنهادات ابر مایکروسافت را می توان استفاده کرد، حرکت کند. سیستم عامل قدیمی ویندوز سرور کمتر امن است و به سادگی قابلیت نسخه جدید ویندوز سرور را ندارد و با پشتیبانی از ویندوز سرور ۲۰۰۸ تا ژانویه ۲۰۲۰ پایان می یابد و اکنون نمی تواند زمان بهتر برای ارتقا باشد.

 

همگام سازی

فایل خوش آمدید همگام سازی فایل Azure از انتقال اطلاعات سازمان بزرگ خود به ذخیره سازی اطلاعات به ابر. روش کار این است که ذخیره سازی سرور محلی شما اساسا “ذخیره سازی داغ” می شود که اطلاعات را از ابر جمع می کند. هنگام استفاده از سرویس همگام سازی فایل شما می توانید به عنوان بسیاری از “ذخیره سازی های داغ” به عنوان شما در سراسر جهان نیاز دارید. شما می توانید از هر پروتکل رایج پشتیبانی شده توسط ویندوز سرور برای دسترسی به آن از جمله SMB، NFS و FTPS استفاده کنید. این ویژگی فوق العاده فضای دیسک محلی را به عنوان یک محدودیت برای سازمان شما در هنگام ارائه یکپارچه سازی عالی با سرویس های مایکروسافت حذف می کند.

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه