مطالبی در مورد سرور مجازی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۱۱-۲۴

از نظر کسانی که آشنایی چندانی با هاستینگ مجازی ندارند ،  VPS  تنها سرواژه‌ای است که از کنار هم قرار گرفتن حروف اول کلمات Virtual Private Server ( سرور خصوصی مجازی ) ساخته شده است . در حقیقت  سرور مجازی با استفاده از تکنولوژی ، سرور ی را که قبلا از آن صحبت کرده‌ایم به چند سرور مجازی تقسیم می‌کند.

می توان VPS را اینگونه تصور کرد : VPS سخت‌افزاری است که مانند چند سرور مختلف عمل  می کند . واژهٔ خصوصی دقیقا بر خصوصی بودن سرور دلالت دارد .در VPSیک سرور مجازی به طور کامل به وب سایت شما اختصاص داده شده است ، بنابراین نیازی نیست که RAM ،CPU  و منابع دیگر را با دیگر وب سایت ها به اشتراک بگذارید.  VPS مانند یک پل بین هاستهای اشتراکی است و آن را با نامهای هاست ابری و رایانش ابری نیز می‌شناسند .

 مطالبی در مورد VPS وجود دارد که بسیاری از آنها آگاه نیستند ، نوین هاست قصد دارد تا در این پست به مرور هاستینگ سرور بپردازد .

 

مطالبی در مورد VPS

  • هاست VPS در مقایسه با هاست اختصاصی ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است . در VPS شما می‌دانید که تنها بابت منابعی که استفاده می‌کنید ، هزینه پرداخت خواهید کرد . فقط لازم است قبل از شروع استفاده از هاست ، مبلغ معینی بابت اشتراک هاست بپردازید.
  • VPSبر روی دو سیستم عامل کار می کند. سرور ویندوز VPS و سرور لینوکس VPS
  • بر اساس طرحی که اشتراک آن را پرداخت کرده و مشترک آن شده‌اید ، این نوع هاست را نمی‌توان بیش از حد معینی گسترش داد .
  • VPS قابل‌اطمینان ترین و منعطف‌ترین شیوهٔ هاستینگ است که روش ایده‌آلی برای ذخیرهٔ داده‌ها ، هاستینگ وب و اجرای برنامه‌هاست.
  • VPS امکانات مقرون به صرفه‌ای مانند کنترل پنل وسیع ، دسترسی به  root   و امکان شخصی سازی  هاست را برای شما فراهم می‌کند .با استفاده از این  خدماتی می‌توانید کسب و کار خود را به سرعت گسترش دهید.
  • با توجه به اینکه اصل و اساس آن دوستدار کاربر است ، به آسانی می‌توان آن را درک کرد از آن استفاده نمود .
  • سرویس VPS بسیار قدرتمند است. این سرویس از تکنولوژیها و سخت افزارهای بسیار پیشرفته بهره می برد و سرعت سیستم را تضمین می کند.
  • در صورتی که از VPS استفاده می‌کنید ، دیگر لازم نیست نگران هزینه تعمیر و نگهداری باشید. هزینهٔ نگهداری VPS صفر است ، که این نکته نیز یکی دیگر از دلایل مقرون‌به صرفه‌بودن این هاست است .
  • اگر ترافیک ورودی بالایی دارید ، بهترین سرور برای شما هاستینگ VPS است.
  • هاست VPS امنیت را تضمین می کند، زیرا در این هاست  سیستم عامل با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود. هیچ کس نمی تواند به فایلهای شما دسترسی داشته باشد  و در نتیجه  سرور و همچنین وب سایت ایمن تر و امن ترخواهند بود.
  • هنگام کار با VPS برای کار با نرم افزارهای جدید  کمتر دچار خرابی سیستم و وقفه در کار  خواهید شد و با حفره‌های امنیتی و ناهمخوانی های کمتری  مواجه خواهید شد .
  • هاستینگ VPS برای کسب و کارهایی  که تازه شروع به کار کرده‌اند  و مایل به ایجاد سایت هستند، اما نمی خواهند  هزینه‌ای  صرف سرمایه‌گذاری بر روی هاست اختصاصی کنند ، مناسب است.  این نوع هاست برای سایتهای ساده تر که  نیاز به ترافیک بالا ندارند ، کافی است.
  • با VPS  در عین حال که  به صورت اشتراکی از یک دستگاه استفاده می‌کنید ، منابع ، آزادی و انعطاف پذیری بیشتری در اختیار خواهید داشت  .
  • به طور معمول سایر کاربرانی که با شما به صورت اشتراکی  از یک سرور استفاده می کنند ، ممکن است  بر روی وب سایت شما تأثیر بگذارند.  با استفاده از VPS  می‌توان این تأثیر را کاهش داد .
  • یکی از مهمترین ویژگی های مهاستینگ VPS این است که در این نوع هاست ،مسئولیت مدیریت و تنظیم هاست بر عهدهٔ  سرویس هاستینگ VPS است.
  • سرور VPS آزادی عمل بیشتری به شما می دهد. از آنجا که  این سرور سیستم عامل مخصوص به خود را دارد ، مشتری نقش کاربر سیستم عامل را ایفا می‌کند . این امر بدان معناست که آنها مشتری ( کاربر ) می‌تواند هر نرم افزاری را که می خواهد نصب و بر روی آن سیستم عامل خاص اجرا کند.
  • سرور VPS مانند داشتن کامپیوتر شخصی برای کاربر است. این سرور مانند یک ماشین مجازی کار می کند که نیازهای هر شخص را به عنوان مشتری هاست ، به عنوان یک کامپیوتر مستقل برآورده می کند. اساس کار در این نوع هاست، ایجاد یک محیط کار مجزا برای هر کاربر است .
  • بهترین قسمت این است که در سرور VPS کنترل کامل  سرور در اختیار مشتری است. مشتری  با استفاده از دسترسی root   تسلط کامل بر محیط سرور دارد و می‌تواند آن را بر اساس  نیازهای خود مدیریت کند.
در صورتی که نمی‌خواهید  از هاست اختصاصی  استفاده کنید ، سرور VPS بهترین انتخاب برای شما است.  این سرور به طور کامل  منابع را در اختیار شما قرار می‌دهد و مقرون به صرفه است.  همچنین این سرور  همچنین خدمات قابل قبولی به شما ارائه می‌کند و می‌تواند   امنیت سایت  شما را تضمین کند.
بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه