قابلیت های سرور مجازی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۴-۱۷

در این پست سعی داریم درباره ی قابلیت های سرور مجازی در دیتاسنتر های مختلف و تفاوت کاربری آن ها بررسی کنیم. امیداوریم که از خواندن این پست لذت ببرید. با نوین هاست همراه باشید!

قابلیت های سرور مجازی

مهمترین قابلیت های سرور مجازی

همانظورکه گفته بودیم در پست های قبلی و توضحاتی درباره ی سرور کاهش پینگ داده بودیم. مجددا این توضیحات را ارائه می دهیم و کمی کامل تر توضیح میدهیم.

اگر پست های یا صفحات سایت را مرور کرده باشید باید به چشمتان سرور کاهش پینگ خورده باشد. سرور کاهش پینگ از دیتاستر تبیان ارائه می شود. و همانظور که از اسمش پیدا است سرور برای کاهش پینگ استفاده می شود. شاید برایتان سوال شود پینگ یعنی چه که توضیح مختصری می دهیم. :یکی از کاربرد این دستور تست ارتباط بین دو نقطه از شبکه است.

استفاده از این دستور به ما نشان می دهد که آیا دو کامپیوتر همدیگر را می بینند یا خیر و همچنین مدت زمان ارسال و دریافت پاکت اطلاعاتی معمولا بصورت تنها بکار برده می شود پینگ نیز برآورد می شود. و میزان زمان ارسال و دریافت پاکت یا همان پینگ تایم را با سرور های کاهش پینگ پایین می آوریم و سرعت بهتری خواهیم داشت که بیشتر برای کار های گیم استفاده می شود که پینگ ای دی اس ال شما را پایین بیاورد و به اصطلاح در بازی لگ نداشته باشیم و کاربرد های بسیار دیگر که از حوصله بحث خارج است.

دیتا سنتر تبیان

یکی از ویژگی های دیتاسنتر تبیان کیفیت و آپ تایم بسیار خوب این دیتاسنتر نسبت به مابقی دیتاسنتر ها است و البته قیمت بسیار بالاتری هم نسبت به ما بقی دیتانستر ها دارد برای همین این دیتاسنتر به افرادی خاص پیشنهاد می شود برای کار های دولتی و کسانی که بودجه اهمیتی برایشان ندارد پیشنهاد می شود.

دیتا سنتر زیر ساخت

دیتاسنتر زیرساخت برای کار های آپلود سنتری و دانلودی بسیار مناسب است و ترافیک بسیار ارزانی نسبت به بقیه ی دیتاسنتر ها دارد ولی کولو گرانتری نسبت به دیتاسنتر های دیگر دارد.

دیتاسنتر هایی مانند آسیاتک و پارس آنلاین هم که بسته به آفری که دریافت کنید هزینه ی کولو و ترافیک متفاوت است.

نکات + سرور های مجازی

اگر کمی بخواهیم درباره ی سرور مجازی صحبت کنیم می توانیم به هزینه ی پایین آن نسبت به سرور اختصاصی اشاره کرد. مسلما هزینه ی بیشتر آن نسبت به هاست می باشد. دسترسی شما نسبت به هاست در سرور مجازی بسیار بیشتر است. و کار های بیشتری می توانید با سرور انجام دهید. نسبت به سرور اختصاصی هزینه ی کمتری دارد سطح دسترسی کمتری دارد.

اگر کاربری ابتدایی می باشید و کار شما با سرور در روز کمتر از دو ساعت می باشد و پروسس زیادی ندارید. به شما سرور مجازی پیشنهاد می کنیم. به علت اینکه هم نگهداری از آن راحت می باشد. هم هزینه ی کمتری صرف می کنید. و پول خود را ذخیره می کنید. برای کاربران با سطح مبتدی مدیریت سرور اختصاصی بسیار کار سخت و دشواری می باشد. در سرور مجازی شما می توانید به راحتی در سرور خود هر چه می خواهید نصب کنید. به عنوان مثال ربات تلگرام خود را نصب کنید و فعال کنید. که این روز ها بازار بسیار گرمی دارد و می توانید از سرور مجازی خود کسب درآمد کنید و کار خود را شروع کنید.

شما می توانید بر روی سرور مجازی خود انواع سیستم عامل ها را نصب کنید. ولی در هاست امکان این را ندارید و با کنترل پنل های مشخصی قابل ارائه می باشد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه