عناصر کلیدی مدیریت اطلاعات ابر

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۱-۱۴

عناصر کلیدی مدیریت اطلاعات ابر با نوین هاست : مجموعه داده ها برای کسب و کارهای امروز ضروری است، این چیزی است که آنها را قادر به نوآوری می کند. و به آنها کمک می کند تا باقی بمانند. همچنان تعداد روزافزونی داده ها مورد استفاده قرار می گیرد: اطلاعات مشتری، داده های محصول، اطلاعات رقیب، پرونده های کارمند، سیاه های مربوط به سیستم، داده های زنجیره تامین، برنامه های کاربردی و غیره. و همه این داده ها باید به راحتی قابل دسترسی باشند. در حالی که، در عین حال باقی می ماند بسیار امن است.

عناصر کلیدی مدیریت اطلاعات ابر

مشکل با داده ها

حجم رو به رشد داده ها جمع آوری شده و اهمیت آن در رشد کسب و کار می تواند برای شرکت ها مشکل ساز باشد. شرکت ها در حال تبدیل شدن به نگهدارنده های اطلاعات هستند. ذخیره سازی هر قطعه ای از اطلاعاتی که می توانند با امید به ارزیابی کنند که روزی برای آنها سودمند باشد.

ماهیت این اطلاعات نیز به طور فزاینده پیچیده می شود، زیرا شرکت ها سیستم های جدید، نرم افزار و دستگاه های جدید را اضافه می کنند. در عین حال، مهم است که نیاز به کنترل نحوه استفاده از داده ها توسط کارکنان را داشته باشیم. تا مانع از نابودی آنها از آنچه که برای آنها ضروری نیست، حذف شود. اما مهم است که برای کسب و کار – یا متوقف کردن کسانی که از پاک شدن اطلاعات عمدا. برای کمک به شما در مدیریت اطلاعات به طور موثر به طوری که شما می توانید تعادل مناسب بین امنیت و سهولت دسترسی، در اینجا پنج عنصر کلیدی مدیریت ابر اطلاعات است.

۱. مدیریت داده های استفاده نشده

بسیاری از اطلاعاتی که شرکت جمع آوری می کند تمام وقت مورد نیاز نمی باشد. برای بسیاری از وجود آن در ذخیره سازی انجام می شود هیچ کاری انجام نمی دهد.

با این حال، برای انطباق و دیگر اهداف کسب و کار، این نیاز به حفاظت دارد. به همین دلیل، باید پشت یک فایروال باشد و مهمتر از آن، رمزگذاری شود. رمزگذاری داده های استفاده نشده تضمین می کند. که اگر آن را به سرقت برده، مجرمان و یا هر کسی که آن را فروختند، قادر به رمزگشایی آن نخواهند بود. این به شما نه تنها در برابر هکرها بلکه از کارکنانی که باعث اشتباهات و یا افرادی با اهداف غریبتر می شوند محافظت می کند.

اغلب نقاط ضعف در هر سیستم، دستگاه هایی هستند که توسط کارمندان استفاده می شوند. هکرها از این ها برای استفاده از بخش های ارزشمندی از یک شبکه شرکت استفاده می کنند. رمزگذاری باعث جلوگیری از این اتفاق می شود به داده های ذخیره شده – به ویژه هنگامی که دسترسی به کلید رمزگشایی محدود شده است.

۲. کنترل دسترسی به داده ها

در حالی که کارکنان قادر به دسترسی به تمام داده های لازم برای انجام نقش هایشان هستند. همچنین حیاتی است که شما کنترل کنید که چگونه داده ها دسترسی پیدا می کنند. نقطه شروع در اینجا باید دقیقا مشخص شود که چه کسی نیاز به دسترسی به داده هایی دارد. که برای انجام کارشان نیاز دارند. از آنجا، شما می توانید حقوق دسترسی فردی را اجرا کنید که مانع دسترسی کاربران غیر مجاز به اطلاعاتی که آنها مجاز به دیدن آن نیستند.

با استفاده از کنترل دسترسی منطقی اطمینان حاصل خواهد کرد که هر کسی که در تلاش برای دسترسی به داده ها از انجام این کار جلوگیری شود. مگر اینکه شناسه آن تأیید شود. در عین حال، چنین سیستمی هرگونه معامله داده را ثبت می کند، به شما این امکان را می دهد. که مسائل را به منبع خود ردیابی کنید تا مشکلی بوجود آید. در واقع، چنین سیستم هایی حتی می توانند امنیت دستگاه هایی که برای دسترسی به داده ها استفاده می شوند را بررسی کنند. تا مطمئن شوند که آنها از نرم افزارهای مخرب آزاد هستند. با استفاده از AI، در حال حاضر حتی امکان تجزیه و تحلیل رفتار کاربران و دستگاه های خود را برای شناسایی اگر فعالیت مشکوک در حال انجام است.

ادامه مطلب عناصر کلیدی مدیریت اطلاعات ابر در پست بعدی!

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه