عناصر کلیدی مدیریت اطلاعات ابر | بخش دوم

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۱-۱۶

۳. حفاظت از داده ها در هنگام انتقال

ضعف دیگری در داده ها در حمل و نقل است. همانطور که وبسایتها باید از SSL برای محافظت از جزئیات پرداخت در هنگام خرید آنلاین استفاده کنند. کسب و کارها باید یک کانال امن، رمزگذاری شده و تأیید شده بین یک دستگاه کاربر و دادهای درخواست شده را اجرا کنند. در اینجا مهم است که اطمینان حاصل شود که داده ها در حالی که انتقال داده می شوند. رمزگذاری می شوند، بنابراین اگر در مسیر مسیر متوقف شود. می توان آن را خوانده نشد. یکی از عوامل کلیدی در محافظت از داده ها در حمل و نقل، انتخاب فایروال شماست. در عین حال شما همچنین باید از VPN استفاده کنید.

عناصر کلیدی مدیریت اطلاعات ابر | بخش دوم

۴. بررسی داده ها که به مقصد رسیده باشند

یک ناحیه امنیتی که اغلب نادیده گرفته شده است، اطلاعات ورودی است. کسب و کارها باید بدانند زمانی که هرگونه اطلاعات به دست می آید. این چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد. شما باید اطمینان حاصل کنید که آن معتبر است و آن را در مسیر مخرب تغییر نکرده است. قرار دادن اقدامات در جهت تضمین یکپارچگی داده ها برای نادیده گرفتن خطر دیتالاست و نقض اطلاعات مهم است. این شامل ایمیل، جایی است که حملات فیشینگ یک مشکل عمده است. و سرور مجازی را فریب می دهد که فکر می کنند که مقاله واقعی هستند تا زمانی که آنها باز شوند. یا لینک ها روی آن کلیک می شوند، امنیت شرکت به خطر افتاده است.

۵. پشتیبان گیری امن

در صورت وقوع یک فاجعه، پشتیبان گیری داده می تواند تنها چیزی باشد که شرکت شما را به سرعت و به سرعت انجام می دهد. تا آن را از کسب و کار بیرون بکشد. پشتیبان گیری از راه دور، امن برای عملیات بازیابی فاجعه حیاتی است. و باید یک عنصر کلیدی در استراتژی مدیریت اطلاعات ابر کسب و کار باشد. برای محافظت از خود بیشتر به طور کامل در ابر، بهتر است که ذخیره داده های پشتیبان خود را در همان محل ذخیره اطلاعات فعال است. اگر یک هکر دسترسی به یکی از آنها داشته باشد. آنها همچنین به دیگری دسترسی خواهند داشت. نگه داشتن آنها در حساب های جداگانه یک لایه امنیتی دیگر ایجاد می کند. برای انجام این کار، یک حساب پشتیبان جداگانه را با ارائهدهنده خود ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که برنامه پشتیبان گیری به عنوان اغلب به عنوان مورد نیاز ساخته شده است.

نتیجه گیری

با کسب و کار به طور فزاینده ای بر داده ها برای انجام عملیات روز به روز خود و ایجاد موفقیت برای دراز مدت، بسیار مهم است که داده ها به طور موثر مدیریت شود. در این پست، ما پنج زمینه کلیدی برای مدیریت داده ها در ابر را بررسی کردیم: ذخیره داده های استفاده نشده. کنترل دسترسی، محافظت از داده ها در هنگام انتقال، بررسی داده های ورودی و ایجاد پشتیبان گیری. امیدواریم، نکاتی که مطرح کرده ایم به شما کمک می کند تا اطلاعات ابر خود را به طور موثر و ایمن تر مدیریت کنید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه