شبکه جهانی وب | بخش دوم

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۶-۲۲

شبکه جهانی وب | بخش دوم

مرور وب و وب عمیق

اکتشاف بازگشتی منابع مبتنی بر وب به روش خوبی برنامه ریزی شده در موتورهای جستجو انتخاب شده؛ در سال ۲۰۰۴، در موتورهای جستجو حدود ۴ میلیارد مطلب فهرست شده بود. وب عمیق یا وب نامرئی این است که بخشی از وب نمایان نمیشود و بنابراین با موتورهای جستجوی عمومی پیدا نمی شود. مطالعات نشان می دهد که وب نامرئی بیش از ۹۹ درصد از وب است.

شبکه جهانی وب | بخش دوم

وب سرورهای عمومی

اکتشاف بازگشتی تنها روشی است که برای فهرست وب و اندازه آن اندازه گیری نمی شود. جایگزینی برای اندازه گیری زیرساخت های متصل به اینترنت برای میزبانی وب سایت ها است. به جای پیوند زیر، این روش استفاده از نام دامنه ثبت شده در سیستم نام دامنه است و سعی کنید به تمام پتانسیل های وب سرور متصل شوید. اینها شامل روشی است که توسط Netcraft شرکت استفاده می شود. که به طور مرتب نتایج تحقیقات خود را منتشر می کند. که محبوبیت سرور HTTP را اندازه گیری می کند. این اندازه گیری بر استفاده از فناوری های وب به عنوان وب خود تمرکز دارد. این کمک می کند تا به پیدا کردن چنین سایت های عمومی که مربوط به شبکه جهانی وب نیست.

اینترانت و وب سایت خصوصی

وب موجود در اینترانت خصوصی است. این کاملا جدا از شبکه جهانی وب ، یک منبع اینترنتی است. این یک منبع است که اینترانت به اینترنت متصل است.  و پیوند وب به یک منبع وب اشاره دارد. لینک ها از وب غیر ممکن نیست. زیرا به واسطه تعریف intranet دسترسی عمومی را ارائه نمی دهد. یک منبع نیز در اینترنت یافت می شود. در این مورد، این یک شبکه وب خصوصی مجازی است، زیرا عموم مردم نمی توانند لینک های زیر را پیدا کنند.

بایگانی وب

وب دائما در حال تغییر است: منابع به طور مداوم ایجاد، اصلاح و حذف می شوند.

اسناد HTML

سند HTML منبع اصلی یک صفحه وب است که حاوی لینک است که حاوی متن و ساختار است. که لینک ها و منابع چند رسانه ای را فراهم می کند. یک سند HTML حاوی تنها متن است: متن متنی را در HTML بیشتر از هر اسکریپت یا سبک دیگر مشورت می کند. ارائه اسناد HTML، ویژگی اصلی مرورگر وب است. مرورگر HTML این کار را انجام می دهد تا از بهترین قابلیت های رایانه برای نمایش منابع استفاده شود. به طور معمول، فونت، خطوط طولانی متن، رنگ ها و غیره. باید با دستگاه خروجی (نظارت، چاپگر و غیره) سازگار باشد.

عناصر چند رسانه ای

عناصر چند رسانه ای هنوز از منابع مستقل از سند HTML آمده است, اسناد HTML حاوی لینک هایی است که به منابع چند رسانه ای اشاره دارند که ممکن است در سراسر اینترنت پراکنده شوند,عـناصر چند رسانه ای به طور خودکار برای ارائه یک صفحه وب انتقال داده می شوند, فقط استفاده از تصاویر و انیمیشن های کوچکتر استاندارد شده است،  پشتیبانی صوتی، تصویری، فضای سه بعدی یا سایر عناصر چند رسانه ای هنوز هم بر اساس تکنولوژی های استاندارد شده است. بسیاری از مرورگرها امکان پیگیری نرم افزار (پلاگین یا پلاگین) را برای گسترش قابلیت های خود، از جمله پشتیبانی از نوع رسانه غیر استاندارد ارائه می دهند. جریان (صوتی، تصویری) نیاز به یک پروتکل ارتباطی در HTTP مختلف دارد. این یکی از دلایلی است که چرا این نوع از منابع اغلب نیاز به یک پلاگین دارند و به صفحات وب ضعیف است.

تصاویر در صفحات وب

این فصل به تصاویر جاسازی شده در صفحات وب مربوط می شود, استفاده از فرمت داده JPEG برای تصاویر طبیعی، عمدتا عکس ها مناسب است؛استفاده از فرمت داده PNG برای تصاویر مصنوعی (آرم، گرافیک) مناسب است. این نیز مناسب برای تصاویر طبیعی است، اما تنها زمانی که کیفیت به طور کامل در زمان انتقال است.

استفاده از فرمت داده GIF برای انیمیشن های کوچک مناسب است؛ برای تصاویر مصنوعی، محبوبیت سابق GIF اغلب به PNG ترجیح داده می شود، با این حال، GIF از بعضی از معایب رنج می برد، از جمله محدود کردن تعداد رنگ ها و درجه های فشرده سازی به طور کلی پایین تر است، بحث برانگیزتر، استفاده از GIF را از ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ احاطه کرده است؛ زیرا Unisys یک ثبت اختراع را در زمینه روش فشرده سازی ارائه کرده است.

اسکریپت ها

یک زبان برنامه نویسی اجازه نوشتن متن برنامه را که مستقیما توسط نرم افزار اجرا می شود. از طریق شبکه وب یک اسکریپت توسط یک برنامه مرورگر وب و اقدامات پاسخ به استفاده از بازدید کننده باعث می شود. صفحه وب را مشاهده کنید اجرا می شود. یک اسکریپت می تواند به سند HTML یا از یک منبع مرتبط متصل شود. اولین زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت توسط Netscape توسعه داده شد. مایکروسافت یک نوع رقابتی را به نام JScript توسعه داد. در نهایت، استاندارد ECMAScript برای نحو و استانداردهای DOM برای ارتباط با اسناد پیشنهاد شده است.

سبک ها

زبان CSS برای مدیریت دقیق ارائه اسناد HTML طراحی شده است. متن زبان CSS را می توان در سند HTML یا از صفحات سبک مربوط به منابع ادغام کرد. این تفکیک به مدیریت جداگانه اطلاعات (شامل اسناد HTML) و ارائه (شامل موجود در Cascading Style Sheets) می پردازد. همچنین از “جدایی از محتوای و شکل” صحبت می کند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه