سیستم عامل های سرور اختصاصی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۴-۳۱

انواع سیستم عامل های سرور اختصاصی : سرور اختصاصی به فرد و یا کسب و کاری که تازه به دنیای هاست وارد شده ، انعطاف پذیری زیادی می دهد. این انعطاف پذیری قابلیت انتخاب یک سیستم عامل سرور اختصاصی را دارد که به نیازهای شما بستگی دارد. گزینه های متعددی وجود دارد که شامل لینوکس یا سیستم مبتنی بر ویندوز است. که درباره هر کدام ما به طور خلاصه در زیر بحث خواهیم کرد. با نوین هاست همراه باشید!

سیستم عامل های سرور اختصاصی

معرفی انواع سیستم عامل های سرور اختصاصی

لینوکس

لینوکس یک سیستم عامل یونیکس است که به طور کامل منبع باز است و عمدتا در سرورها استفاده می شود. بر اساس هسته لینوکس نوشته شده توسط لینوس توروالدز، لینوکس برای استفاده، اصلاح، افزایش و توزیع مجدد مجوز عمومی GNU آزاد است.

CENTOS

CentOS که برای سیستم عامل ENTerprise Community است، یک سیستم عامل مبتنی بر Red Hat Enterprise برای استفاده در سرور اختصاصی است. سیستم عامل به صورت رایگان ارائه می شود و توسط جامعه پشتیبانی می شود. CentOS در واقع یک کلون از RHEL است که از مزایای متعددی نسبت به دیگران برخوردار است، از جمله بازسازی سریع، آزمایش و جامعه رو به رشد.

UBUNTU

اوبونتو، یک سیستم عامل لینوکس مبتنی بر دبیان است. اوبونتو برای سرور صرفه جویی در انرژی و نیاز به نگهداری کمی دارد. پشتیبانی جامعه از محصول در حال رشد است و رایگان است، از جمله به روز رسانی های امنیتی. اوبونتو در نسخه های سرور دسکتاپ و در حال حاضر یک نسخه ویژه نت بوک است.

DEBIAN GNU / LINUX

دبیان یک سیستم عامل آزاد است که مبتنی بر لینوکس با ابزارهای مختلفی است که از پروژه گنو گرفته شده است. هر دو نسخه سرور و دسکتاپ این نرم افزار در دسترس هستند. و همچنین دسترسی به یک مخزن نرم افزاری پر از هزاران برنامه مفید است.

RED HAT ENTERPRISE LINUX

Red Hat Enterprise Linux در سال ۲۰۰۳ به جای Red Hat Linux نسخه اصلی قرار گرفت. در آن زمان، Red Hat Linux به صورت رایگان با پشتیبانی از طریق پول در دسترس بود. در حال حاضر، کد منبع Red Hat Enterprise Linux برای افرادی که آن را می خواهند، در دسترس است. اما این افراد پشتیبانی و یا به روز رسانی اطلاعیه ها که در دسترس هستند با نسخه اشتراک پرداخت شده از خود Red Hat نیست. هر نسخه از قبیل CentOS، که بر اساس کد منبع است، پشتیبانی یا مشاوره از Red Hat دریافت نمی کند.

ویندوز

مایکروسافت یک ارائه دهنده محبوب سیستم های عامل است. که به طور معمول به ویندوز اشاره دارد. مایکروسافت توسط بیل گیتس مشهور اجرا می شود. سیستم عامل ویندوز را برای دسکتاپ، سرور و دستگاه های تلفن همراه تولید می کند.

سرور ۲۰۰۳ WINDOWS

منتشر شده در آوریل ۲۰۰۳، ویندوز سرور ۲۰۰۳ جایگزین ویندوز ۲۰۰۰ با تعدادی از به روز رسانی ها و ویژگی های. برخی از این ویژگی ها شامل نسخه به روز شده از IIS، Active Directory جدید و اضافه کردن یک ابزار مدیریت نقش سرور مجازی می باشد. نسخه دیگر ویندوز سرور ۲۰۰۳ R2 در سال ۲۰۰۵ منتشر شد.

ویندوز سرور ۲۰۰۸

ویندوز سرور ۲۰۰۸ یکی از نسخه های اخیر ویندوز سرور ۲۰۰۸ است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. نسخه جدیدتر، ویندوز سرور ۲۰۰۸ R2، در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. و شامل اولین سیستم ۶۴ بیتی شناخته شده ویندوز می باشد. نسخه R2 با ارائه سازمان ها به انعطاف پذیری بیشتر و کنترل از طریق ابزار و ویژگی های مختلف، به اصل اصلی گسترش می یابد. البته ویندوز رایگان یا منبع باز مانند لینوکس نیست.

انتخاب سیستم عامل روی سرور اختصاصی مزایای زیادی را به همراه می آورد. اما تصمیم گیری بزرگی نیز برای آن ضروری است. توصیه می کنیم که مشتریان کمی دانش سیستم عامل سرور داشته باشند. مگر اینکه آنها تمایل به پرداخت هزینه های اضافی برای پلن های مدیریتی داشته باشند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه