مزایا و معایب سرور هاست اشتراکی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۳-۲۹

مزایا و معایب سرور هاست اشتراکی با نوین هاست : طیف وسیعی از گزینه های هاست در طول چند سال گذشته بسیار پیچیده شده است, اصول اولیه ساده هستند: دستگاه محاسباتی دارای نرم افزار نصب شده است. که می تواند به یک رویداد شبکه مانند درخواست یک صفحه وب پاسخ دهد. چگونگی نصب سخت افزار و نرم افزار، پیکربندی، سازماندهی، بسته بندی، تبلیغ و فروش آن، تفاوت اصلی بین تمام گزینه های هاست است.

کسانی که وبسایت ها یا برنامه های کاربردی را اجرا میکنند میتوانند سرور اختصاصی را انتخاب کنند. سرور اختصاصی برای استفاده در یک مرکز داده ای (دیتا سنتر) است. که قادر به اداره روزانه هزاران نفر از بازدیدکنندگان و پردازش سنگین است. با نوین هاست همراه باشید با توضیحاتی در این خصوص!

مزایا و معایب سرور هاست اشتراکی

با این حال، یک سرور اختصاصی برای اکثریت قریب به اتفاق وب سایت ها با تعداد کمی از صفحات که چند صد بازدید کننده در روز دریافت می کنند. بسیار زیاد است. هزینه بسیار زیاد است و دستگاه اغلب زمان بیکار است. در این مواقع سرور هاست اشتراکی یک گزینه قابل قبول تر می شود.

سرور هاست اشتراکی مانند SiteGround سرورهای اشتراکی را ارائه می دهند. که در آن فضای خصوصی برای وب سایت شما اجاره می شود. بسیاری از شرکت های دیگر فضای لیزینگ را در یک دستگاه قرار می دهند. در اصل، این یک سرور اختصاصی با چندین کاربر است.

راحتی در استفاده

در مزایا و معایب سرور هاست اشتراکی ، سرورهای به اشتراک گذاشته شده احتمالا ساده ترین گزینه هاست هستند، زیرا شما با مجموعه ای از فن آوری های از پیش نصب شده مانند PHP، MySQL، ایمیل، سازندگان وب، وردپرس، قالب های رایگان و غیره ارائه خواهید شد. سیستم هایی مانند cPanel همچنین از طریق یک رابط گرافیک ساده وب .

هاست معمولا طیف وسیعی از نرم افزار را ارائه می دهند. زیرا پس از پیکربندی و آزمایش، هر مشتری در آن سیستم می تواند سودمند باشد.

انعطاف پذیری

طیف وسیعی از نرم افزار ارائه شده در یک سرور مجازی می تواند گسترده باشد، اما شما چیزی را که داده اید دریافت می کنید. این ممکن است همه ی مواردی باشد که مورد نیاز شما نسبتا معمول است.

با این حال، به طور معمول نمی توانید نرم افزار خود را نصب کنید. گزینه هایی مانند Git، Node.js و پایگاه های داده NoSQL به ندرت ارائه می شود. زیرا آنها تقاضای کمتری دارند و یا برای قفل کردن مشکل تر است. شما ممکن است نیاز به خرید در اطراف برای پیدا کردن دقیق خدمات شما نیاز دارید.

قابلیت ها

هاست ایران به طور معمول فضای دیسک، پردازش و پهنای باند را محدود می کند. این مسئله به ندرت یک مسئله است. اما اگر سایت شما از آن حداکثر ها عبور کند، سایت شما می تواند حذف شود. خرید هاست نمیتواند خدمات کمتر به سایر مشتریان ارائه دهد، زیرا سایت شما به دلیل یک کمپین موفقیتآمیز جستجوگرها هزاران درخواست را دریافت میکند.

با این حال، هاست به طور معمول ارتقاء را ارائه می دهد، اگر شما نیاز به پشتیبانی بهتر، پشتیبان گیری منظم تر، فضای دیسک اضافی و یا مهاجرت به سرور قوی تر داشته باشید. اینها اغلب بدون درز هستند بنابراین شما می توانید در صورت لزوم ارتقا دهید.

کارایی

عملکرد به قابلیت های سرور بستگی دارد و آنچه که دیگران در همان دستگاه انجام می دهند. منابع به اشتراک گذاشته شده اند، بنابراین اگر سایت شخص دیگری مشغول به کار باشد، عملکرد آن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. همانطور که ذکر شد. هاست ممکن است یک سایت شلوغ را فرو بکشد یا پایین بیاورد تا عملکرد پایدار باقی بماند.

هاست نیز متفاوت است. کسانی که ارائه دهنده هاست رایگان هستند می توانند هزاران نفر از مشتریان را به یک سرور تحت تأثیر اختصاص دهند. هاست های بهتر معمولا چندین مشتری را به یک ماشین سریعتر اختصاص می دهند. شما چیزی رو گرفتید که قیمت ش رو پرداخت کردید.

قابلیت اطمینان

مانند سرور اختصاصی، یک سرور مشترک تنها به عنوان سخت افزار قابل اعتماد است. در نهایت شکست خواهد خورد. خرابی می تواند به معنی ده ها تن از مشتریان عصبانی باشد، بنابراین هاست دارای یک دلیل قانع کننده برای نظارت بر دستگاه و به طور منظم پشتیبان گیری است.

ایمنی

یک سرور اشتراکی برای ذخیره کاربران از خود قفل است. شما مجاز به انجام هر کاری خطرناک و یا دسترسی به حساب کاربری دیگری نخواهید بود. دشوار است که به اشتباه بروید، اما یک هاست مشترک شما را از برداشتن پایگاه داده یا حذف هر فایل جلوگیری نخواهد کرد. خوشبختانه پشتیبان گیری ممکن است یک کلیک دور باشد.

امنیت

امنیت مسئولیت هاست است، به طوری که سرور برای حمله انعطاف پذیر خواهد بود. با این حال: Denial of Service (DoS) حمله به یک وب سایت مشتری را بر روی شما تاثیر می گذارد. هاست باید به سرعت واکنش نشان دهند. اما باید انتظار نداشته باشید. هیچ هاست نمیتواند از استفاده از گذرواژههای ضعیف یا اعطای اعتبار عمومی به شما جلوگیری کند!

هزینه

سرورهای به اشتراک گذاشته یکی از گزینه های سرور هاست اشتراکی با هزینه ای موثر هستند. در اصل، هزینه یک سرور اختصاصی بین چندین مشتری تقسیم می شود. قیمت ها به طور معمول چند دلار در هر ماه و به ندرت افزایش می یابد. بعضی از هاست حتی برای تبادل نظر در سایت خود، فضای مشترک را در اختیار شما قرار می دهند.

مزایا و معایب سرور هاست اشتراکی

چه کسی باید سرور هاست اشتراکی را انتخاب کند ؟

هاست اشتراکی برای افراد مبتدی و یا سایت های کوچکتر با نیازهای معمول و کمتر از چند صد بازدید کننده در هر روز ایده آل است.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه