رایانش ابری | قسمت چهارم

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۱۰-۱۰

شرکتهایی مانند Google ، IBM ، Intel ، Microsoft ، Cisco و Hewlett-Packard بیشترین سرمایه گذاری را در زمینه ی رایانش ابری دارند. این شرکتها حجم زیادی از سرور مجازی را که انجام رایانش ابری را میسر می کند ، می سازند .بعضی مانند Google و Microsoft برنامه های خودشان را از طریق اینترنت ارائه می کنند ، اما برخی دیگر مانند IBM و HP بیشتر مایلند تا پشتوانه ای برای مشارکت بیشتر مشتریان فراهم کنند. رایانش ابری | قسمت چهارم

بعضی از شرکتها مراکز اطلاعاتی متمرکز نیز ایجاد می کنند. برخی مانند Rackspace که متعلق به Apollo Global Management است ، در صنعت ارائه ی اینترنت پیشتاز هستند ، برخی دیگر مانند Amazon.com به بخشهای دیگر دنیای وب تعلق دارند. شرکت Amazon هم با اینکه بیشتر به عنوان یک فروشگاه بزرگ اینترنتی مشهور است ، اما یکی از شرکتهای تعیین کننده در بخش رایانش ابری به حساب می آید. این شرکت میلیاردها دلار برای پشتیبانی از مراکز اطلاعاتی AWS و گسترش آنها در سراسر کشور و سرتاسر دنیا سرمایه گذاری کرده است و گزارشها حاکی از ان است که در حال حاضر بر روی یک خدمت ابری جدید بر پایه ی هوش مصنوعی که یادگیری به وسیله ی ماشین (ML) نامیده می شود ، کار می کند. این خدمت جدید به شناسایی کلام ، تصویر و اشیاء توسط کامپیوتر کمک می کند.

تعدادی از شرکتهای کوچکتر نیز در تلاش برای ارتقاء اینترنت و تشکیل مراکز IT به صورت تعاونی برای رایانش ابری هستند.

توزیع نرم افزار

این سیر تحولی تنها به سخت افزار محدود نمی شود. برای به اجرا درآمدن رایانش ابری، نرم افزار نیز باید تغییر کند. به جای نصب نرم افزارها بر روی کامپیوترهای شخصی و یا سرور مجازی عظیم الجثه در کارخانه ها که باید بهطور مستمر آپدیت شوند ، برنامه های نرم افزاری را می توان بدون محدودیت از طریق اینترنت دریافت کرد و یا ارتقاء داد. همانگونه که پیش از این نیز اشاره شد، SaaS به سرعت در حال پیشرفت است.

شرکتهای نوآوری همچون Salesforce.com و Concur Technologies برنامه های پرطرفداری مثل گزارش هزینه ها ، تدارک سفر و مدیریت تماس ها را در اختیار گرفته و در قالب SaaS ارائه می کنند. با اینکه برخی برند های معروف خصوصی شده اند ، اما گاهی اوقات شما می توانید در شرکتهای مادر آنها سرمایه گذاری کنید. برای نمونه می توان به نرم افزار مدیریت منابع انسانی Taleo اشاره کرد که در حال حاضر در مالکیت شرکت Oracle است.

گزینه ی بعدی برای سرمایه گذاری فروشندگانی هستند که به صورت تخصصی در زمینه ی ذخیره و به اشتراک گذاری فایل ا در سیستم ابری فعالیت دارند. شرکتهای Apple ، Google و Mozy که متعلق به شرکت EMC است ، از این دسته هستند.

هنوز هم وقتی موضوع دسترسی آنلاین به اطلاعات مطرح می شود ، امنیت یک مسئله ی حیاتی و ضروری است. شرکتهای متعددی از جمله ّForcepoint و Qualys در زمینه ی امنیت ابری فعالیت می کنند. رایانش ابری | قسمت چهارم

می توانیدحتی اینترنت گوشی های تلفن همراه را نیز به عنوان بخش بزرگی از این سیر تحول بدانید. در یک دهه ی اخیر شرکتهای Blackberry و Samsung با ازائه ی برنامه های بیشتر در این زمینه ، راه خود را به این بازار پیدا کرده اند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه