تکنولوژی هایی که IOT (اینترنت اشیا ) را توسعه می دهند

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۱-۰۶

اینترنت اشیا ( IOT ) شروع کرده است که جهان را با طوفان خود در بر بگیرد. اما این سه تکنولوژی دیگر، هوش مصنوعی ، محاسبات بلاک چین و ابر ، کمک به توسعه بیشتر آن است. هنگامی که این فن آوری ها ترکیب می شوند. آنها قادر به تغییر اساسی هستند که IoT قادر است. در اینجا، ما به هر یک از این فن آوری ها نگاه خواهیم کرد تا اهمیت آنها برای توسعه IoT را نشان دهیم. در ادامه با نوین هاست همراه باشید…

IOT (اینترنت اشیا )

AI و IoT

دستگاه های IoT اغلب به عنوان دستگاه های هوشمند شناخته می شوند. اما در واقع، به تنهایی، آنها آنقدر هوشمند نیستند. آنها می توانند خواندن حساسی داشته باشند، این اطلاعات را از طریق اتصال به اینترنت به اشتراک بگذارند و دستورالعمل های پیش برنامه ریزی شده را دنبال کنند.

یا کارهایی را انجام دهند که به آنها ارسال می شود. برای ایجاد آنها واقعا هوشمند، AI مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل تمام داده ها که دستگاه های IoT جمع آوری. و حتی زمانی که یادگیری ماشین استفاده می شود، حتی هوشمندتر می شود، چون تصمیم گیری آگاهانه بر اساس یادگیری قبلی انجام می شود. به این معنی، دستگاه های IoT مانند حیوانات ابتدایی هستند که می توانند احساس کنند و عمل کنند. با این حال، هنگامی که تکنولوژی AI اضافه می شود، مانند دادن مغز به آنها است.

نظارت و تشخیص

ترکیبی از IoT و AI پتانسیل بسیار بالایی دارد. به عنوان مثال، در NHS، بیماران در خانه می توانند از دستگاه های IoT برای نظارت بر تعدادی از عوامل مهم سلامت مانند لذت خون، ضربان قلب و میزان قند خون استفاده کنند. که می تواند سیستم های IoT-AI را برای تشخیص مسائل از راه دور و توصیه کند بیمار در مورد هر تغییری که باید با توجه به شیوه زندگی یا دارو انجام دهد. آنها همچنین می توانند برای هدایت تماس های اضطراری یا بازدیدهای پرستار محلی در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

پیشگیری از خرابی ها

در صنعت، استفاده از دستگاه های IoT برای نظارت بر سلامت تجهیزات بحرانی، AI را قادر می سازد. تا پیش بینی کند که مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری ایجاد خواهد شد. این بدان معنی است که شرکت ها می توانند اقدامات پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از وقوع خرابی ها پیش از وقوع انجام دهند و این امر باعث می شود که عملیات بدون وقفه ادامه یابد. این را می توان در مکان هایی مانند پایگاه های داده، کارخانه های تولیدی و نیروگاه های هسته ای استفاده کرد. در حال حاضر بوئینگ و رولز رویس برای نظارت بر موتورهای هواپیما در حین پرواز استفاده می شوند.

Blockchain و IoT

با ترکیب فن آوری بلاک چین با IoT، شرکت ها و مشتریان خود می توانند اطمینان حاصل کنند که داده ها معتبر هستند. و محصولات و اجزاء آنها واقعی هستند. به عنوان مثال، هنگام استفاده از دستگاه های IoT برای ردیابی کالاها از طریق فرآیند تولید، هر جزء می تواند یک شناسه دیجیتال منحصر به فرد را فراهم کند. که تاریخ و حرکات آن را در مخازن ذخیره سازی غیر قابل کشف و جداگانه محافظت می کند.

در نتیجه، کسب و کار و مصرف کنندگان می توانند اطمینان حاصل کنند که محصول همانطور که گفته شد. به عنوان مثال، کسی که یک کامپیوتر خریداری می تواند اطمینان داشته باشد که اجزای داخل آن تقلبی نیستند. یا کسی که پرتقال خرید می تواند اطمینان حاصل کند که از نظر زیستی رشد کرده است.

محاسبات ابری و IoT

یک عامل کلیدی در موفقیت IoT فن آوری ابر است که مقدار زیادی از داده ها را می توان انتقال، ذخیره و تجزیه و تحلیل کرد. با این حال، به عنوان IoT رشد می کند. حجم داده جمع آوری شده به صورت exponential گسترش می یابد. به عنوان یک نتیجه، ابر به تنهایی قادر به مقابله با نیازهای زمان واقعی برنامه های کاربردی پهنای باند سخت است. به عنوان مثال، تصور کنید تمام سنسورهایی که نیاز به طور کامل IOT، ماشین خود رانندگی داشته باشید.

این وسایل نقلیه نیاز به پردازش داده ها به طرز فوق العاده سریع دارند. با این حال با سنسورهای بسیار زیادی و ایجاد اطلاعات بسیار زیاد، زمان واکنش مورد نیاز برای استفاده از یک ماهواره برای اتصال امکان پذیر نیست.

این راه حل به صورت محاسبات مه، یک فن آوری است که با استفاده از قابلیت های ابر پخش می شود. اساسا محاسبات مه با استفاده از معماری ابر به دستگاه خود را گسترش می دهد. به طوری که داده ها را می توان در زمان واقعی در محل واقعی پردازش و تجزیه و تحلیل کرد. به این ترتیب، فقط داده پردازش شده باید به ابر منتقل شود. کاهش استفاده از پهنای باند و کاهش میزان ذخیره سازی متمرکز مورد نیاز. تکنولوژی

ترکیب AI، blockchain و fog

در حالی که این فناوری ها نتایجی قدرتمندی برای IoT ارائه می دهد. استفاده از آنها در کنار افزایش مزایای آن است. اگر ما به هواپیماهای بدون سرنشین نگاه کنیم که خرده فروشان مانند آمازون در حال حاضر با آن آزمایش می کنند. محاسبات AI، blockchain و fog باعث می شود که آنها بسیار موثر باشند.

آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که اجزای آنها ناکام نخواهند بود. آنها موثرترین مسیر ها را می گیرند و می توانند حتی در شب نیز در اطراف موانع خود مانع شوند. محاسبات توپی اطمینان حاصل می کند که داده ها بر روی هواپیماهای بدون سرنشین پردازش می شوند. AI می تواند تصمیم گیری در مورد اجتناب از مانع را انجام دهد و blockchain اطمینان می دهد که داده هایی که برای تصدیق این تصمیمات مورد استفاده قرار می گیرند معتبر هستند. (به عنوان مثال جلوگیری از هک شدن و کنترل از راه دور). تکنولوژی

نتیجه

با هم، AI، محاسبات Blockchain و مه یک سه تکنولوژی هستند که پتانسیل IoT را گسترش می دهند. به طور جداگانه، هر یک از قابلیت های جدید و هیجان انگیز را اضافه می کند. با این حال، هنگامی که آنها با هم کار می کنند. آنها یک همکاری ایجاد می کنند که توسعه ی IOT را به گونه ای طراحی می کند که آن را مفید تر و قدرتمند تر از همیشه داشته باشد.

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست. سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید. تکنولوژی

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه