بهترین پلاگین های سئوی وردپرس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۸-۰۵-۰۵

وردپرس محبوب‌ترین پلتفرم برای ساخت بلاگ و وب‌سایت در دنیاست و بیش از یک‌چهارم وب‌سایت‌های دنیا را پشتیبانی می‌کند که بسیاری از آن‌ها در میان ۱۰۰ سایت برتر وب هستند. برتری این وب‌سایت‌ها نه‌تنها به دلیل طراحی زیبا و محتوای باکیفیت بلکه به دلیل استفاده هوشمند و استراتژیک از افزونه‌های برتر به خصوص بهترین پلاگین ‌های سئوی وردپرس است.

 

 

Pluginهای وردپرس زیادی در بازار وجود دارند تا سئوی وب‌سایت را آسان کنند اما فقط تعدادی از آن‌ها می‌توانند وب‌سایت شمارا به جایگاه اول در نتایج جستجو برسانند.

 

۱- Yoast SEO

بدون شک Yoast SEO یکی از بهترین پلاگین‌ های سئوی وردپرس است که یک راه‌حل جامع برای همه نیازهای سئوی داخلی ارائه می‌دهد. به‌محض اینکه این پلاگین را نصب کنید، داشبورد ویرایش پست‌ها تغییر می‌کند تا ویجت‌های جدیدی اضافه شوند. الگوریتم این پلاگین متن محتوا را جستجو می‌کند تا اطمینان حاصل کند که مناسب‌ترین Keywords را استفاده می‌کنید. این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا عنوان، توضیحات متا و کلمات کلیدی متا را به هر پست و صفحه وب‌سایت اضافه کنید و حتی برای صفحه خانه، آرشیو، دسته‌بندی و تگ‌ها، عنوان سفارشی بنویسید. علاوه بر این در هنگام به‌روزرسانی وب‌سایت، متا دیتای Open Graph، کارت‌های توییتر، Site Map و پینگ موتورهای جستجو را به سایت اضافه می‌کند و یک گزارش مفید از قابلیت خوانا بودن محتوا و عملکرد در موتورهای جستجو هم ارائه می‌دهد.

 

۲- SEO Editor

پلاگین yoast قدم اول خوبی برای آماده‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است اما پست‌هایی که قبلا نوشته‌اید چه می‌شوند؟ چگونه کلمات کلیدی آن‌ها را بهینه‌سازی می‌کنید؟ حتی اگر فقط ۱۰۰ پست منتشر کرده باشید، باید ساعت‌ها وقت صرف کنید تا این پست‌ها را بهینه‌سازی کنید.اما با استفاده از پلاگین Seo editor می‌توانید همه پست‌ها را در یک صفحه آپلود کرده و به‌صورت اتوماتیک عنوان‌ها، کلمات کلیدی و توضیحات را تغییر دهید.

 

۳- All in One SEO Pack

بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو ضروری است تا شما را به نتایج دلخواهتان برساند. پس به‌جای اینکه کار تقریباً غیرممکن بهینه‌سازی دستی را انجام دهید این پلاگین همه‌کاره را برای سایت وردپرسی خود انتخاب کنید. افزونه all in one seo pack که نامش گویای همه‌کاره بودنش است و یکی از بهترین افزونه های سئوی وردپرس محسوب می‌شود، یک پکیج کامل سئوی وردپرس است که به شما کمک می‌کند سایت را بدون اینکه به دانش پیشرفته احتیاج داشته باشید، بهینه‌سازی کنید. بااین‌حال برای حرفه‌ای‌های باتجربه هم مناسب است.

 

این پلاگین در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و تابه‌حال بیش از ۵۰ میلیون دانلود داشته است که نشان می‌دهد پلاگین محبوبی است که همه‌چیز را شامل می‌شود، از URLهای استاندارد تا متاتگ‌های اتوماتیک و مهم‌تر اینکه از سفارشی‌سازی پست‌ها هم پشتیبانی می‌کند.

 

۴- WP Smush

تصاویر بهینه‌سازی شده یکی از فاکتورهای مهم رتبه‌بندی در سئو هستند چراکه نه‌تنها در ظاهر شدن سایت در نتایج جستجو تاثیر دارند بلکه سرعت سایت را هم تغییر می‌دهند پس لازم است که یک پلاگین قوی برای این هدف داشته باشید. WP Smush به شما کمک می‌کند تا همه تصاویر سایت وردپرسی خود را سایزبندی، فشرده و بهینه کنید تا سرعت صفحات را بالا ببرید بدون اینکه کیفیت تصاویر را از دست بدهید.

 

۵- WPSSO Core

یکی از نگرانی‌های معمول وب‌مسترها بازاریابی وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی است. با وجود ترندهای فراوانی که هر روز ظاهر می‌شوند، هر شبکه اجتماعی تگ‌های مخصوص خود را دارد تا پست‌های شما را به‌درستی نمایش دهد و وابستگی روزافزون گوگل به schema markup هم بار اضافه‌ای بر دوش وب‌مستر‌ها می‌گذارد. این پلاگین رایگان یکی از بهترین پلاگین ‌های سئوی وردپرس است که محتوای فعلی را می‌گیرد و متا تگ‌ها و نشانه‌گذاری‌های اسکیمای مناسب ایجاد می‌کند. با بیشتر پلاگین‌ های محبوب وردپرس هم سازگار است و اگر از پلاگین دیگری استفاده می‌کنید، فقط تگ‌های جا افتاده را اصلاح می‌کند تا محتوا برای شبکه‌های اجتماعی و Google my business آماده شود.

 

۶- WPSSO PLM

اگر اطلاعات مکانی مانند اطلاعات تماس، آدرس فروشگاه‌ها و دفاتر را روی سایت خود دارید (که باید داشته باشید)، این اطلاعات باید به‌درستی به بازدیدکنندگان نمایش داده شوند و به‌راحتی هم در موتورهای جستجو یا Google Map پیدا شوند. افزونه WPSSO PLM در واقع add-on پلاگین قبلی است که متای مکان و موقعیت جغرافیایی را به سایت اضافه می‌کند. پلاگین پرسرعت و موثری است که اطلاعات دقیقی درباره محتوای سایت فراهم می‌کند.

 

۷- Wp-backlinks

بک لینک‌ها، هایپرلینک‌هایی هستند که به وب‌سایت شما می‌رسند که در واقع یک راه ساده برای ارتباط دو وب‌سایت هستند. این لینک‌ها ترافیک بیشتری برای وب‌سایت ایجاد می‌کنند پس هر چه بک لینک بیشتری داشته باشید، محبوب‌تر می‌شوید اما نکته مهم‌تر این است که هر چه بک لینک از منابع معتبر داشته باشید، اعتبار شما ازنظر موتورهای جستجو بیشتر شده و در نتیجه رتبه بالاتری در نتایج جستجو می‌گیرید. برای مدیریت و نظارت آسان بک لینک‌ها از WP Backlinks که یکی از بهترین پلاگین ‌های سئوی وردپرس است، استفاده کنید تا وضعیت و متن بک‌لینک‌ها را مشاهده کنید و قبل از اینکه گوگل متوجه شود، لینک‌های بد را حذف کنید. در نسخه پولی حتی می‌توانید بک لینک رقبای خود را هم چک کنید و فقط با تایپ URL آن‌ها اطلاعات کاملی در مورد وب‌سایتشان به دست آورید.

 

 

بازخوردها
مقالات مرتبط
2بهینه-سازی-هاست-برای-افزایش-فروش-آنلاین
بهینه سازی هاست برای افزایش فروش آنلاین
[custumexpert]
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بهینه سازی هاست برای افزیش نمره سئو وب سایت
بهینه سازی هاست برای افزیش نمره سئو وب سایت
[custumexpert]
زمان مطالعه: 5 دقیقه