۹ راهی که اینترنت اشیا بر روی کسب و کار شما تاثیر خواهد گذاشت

زمان مطالعه: 6 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۰۵-۲۱

9 راهی که اینترنت اشیا بر روی کسب و کار شما تاثیر خواهد گذاشت

 

اگر هنوز فکر می کنید که اینترنت اشیا (Internet Of Things) فناوری ای برای فردا است، زمان برای برقراری ارتباط است به این دلیل که هم اکنون تأثیر زیادی بر روی کسب و کار دارد.

 

برای کسانی که هنوز این اصطلاح را اشتباه گرفته اند، اینترنت اشیا به سادگی تکنولوژی است که از طریق اینترنت برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می کند. و همه چیز در اطراف ماست ما می توانیم از طریق یک ساعت تماشای سلامت خود را نظارت کنیم، با استفاده از یک متر هوشمند، گاز و برق را کنترل کنیم، با استفاده از تلفن، حرارت مرکزی خود را روشن کنیم و دستگاه Nespresso را برای ایجاد یک قهوه آماده کنیم.

 

در دنیای کسب و کار، اینترنت اشیا توسط بسیاری از شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. Rolls Royce به طور مداوم عملکرد هواپیماهای هواپیما را کنترل می کند در حالی که در پرواز، UPS مانیتور مسافت پیموده شده، سرعت و سلامت موتور ناوگان خود را، دیزنی جهان از یک گروه جادویی برای نظارت بر جاذبه های مردم بازدید هنگامی که در پارک بازی استفاده می کند. اعتماد ملی حتی از تکنولوژی IoT برای پیگیری گاوها استفاده می کند. همانطور که می بینید، اینترنت اشیا می تواند مزایای زیادی را برای هر دو کسب و کار و مصرف کنندگان خود به ارمغان بیاورد و از آنجایی که کسب و کارهای بیشتری مانند سرور مجازی استفاده می کنند، کسانی هستند که نمی خواهند که پشت سر گذاشته شوند. بنابراین، اگر قبلا به آن فکر نکردید، در این پست ۹ راه وجود دارد که اینترنت اشیا می توانند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارند. با ما همراه باشید!

 

مزایا

جمع آوری داده های با ارزش

یکی از راه های اصلی کسب و کار از اینترنت اشیا جمع آوری داده ها در مورد محصولات خود است. با درک دقیق از اینکه چگونه مشتریان مختلف از محصولات شما استفاده می کنند، تجزیه و تحلیل این امکان را می دهد که بتوانید محصولات خود را در آینده برای آنها مفید تر کنید. به عنوان مثال، یک کفش آموزش فعال با IoT می تواند به کف کمک کند که به ورزشکاران کمک می کند تا در سطوح مختلف سریعتر عمل کنند و یا جلوگیری از آسیب زدن به یگانگی شوند.

 

ارتباط با مشتریان

سه چهارم مصرف کنندگان بر این باورند که هنگام انتخاب یک شرکت، خدمات خوب مشتری ضروری است. همانطور که فناوری IoT می تواند مقدار زیادی اطلاعات را جمع آوری کند و آن را به شیوه ای سازگار با مصرف کننده ارائه دهد، می تواند مشتریان را با اطلاعات مفید و فوق العاده بالاتر از انتظارات عادی مشتریان ارائه دهد. به عنوان مثال، یک برنامه شنا می تواند تجزیه و تحلیل کند که کدام نوع از سکته مغزی تاثیر مثبتی بر سلامت دارد و می تواند به دیگر شناگران بفهماند که چگونه آمادگی خود را بهبود می بخشد. به طور مشابه، اگر تولید کنندگان محصولات بتوانند چندین بار قطعات جداگانه را کنترل کنند، می توانند تشخیص دهند که مشتریان نیاز به یک جایگزین دارند و سپس آنها را به منظور سفارش یک محصول جدید به آنها یادآوری می کنند.

 

کنترل موجودی کسب و کار واضح تر است

با استفاده از دستگاه های IoT می توانید کسب و کار ها را بسیار واضح تر و درک دقیق تر از سهام و استفاده از منابع خود بدانند. IoT بسیار ساده تر می تواند پیگیری هایی را که در آن اشیا، چه چیزی فروخته شده یا استفاده می شود، چه آسیب دیده و غیره، بسیار ساده تر کند. تجزیه و تحلیل این داده ها می تواند کارایی را بهبود بخشد، اطمینان حاصل کند سهام و منابع ناکام مانده و کمک به نگه داشتن مالی در چک با جلوگیری از بیش از سفارش. با استفاده از فناوری هوشمند برای به اشتراک گذاشتن این اطلاعات، می تواند به کسب و کار برای بهبود بهره وری کمک کند، خطاهای احتمالی را از آسیب های غیر ضروری جلوگیری کند.

 

کاهش اثرات زیست محیطی

دستگاه های IoT که نظارت می کنند که چگونه از انرژی استفاده می کنند می توانند تاثیر زیادی در کمک به شرکت شما در محیط سازگار با محیط زیست داشته باشند. راه های متعددی برای این امر وجود دارد، از قبیل یافتن راه های بهتر برای حمل و نقل، نظارت بر اتاق، به طوری که روشنایی و تهویه مطبوع هنگام خالی اتاق خاموش و تجزیه و تحلیل استفاده از منابع فاسد شدن برای کاهش ضایعات وجود دارد. مزایای دیگر، البته، این است که با داشتن سبزتر، معمولا هزینه های سرور مجازی که به سود مالی شرکت شما است، کاهش مییابد.

 

ایمنی و امنیت بهبود یافته

بسیاری از محصولات کنونی CCTV و محصولات کنترل دسترسی در حال حاضر در دسترس هستند IoT فعال و با آنها بسیاری از مزیت های ایمنی و امنیت. به عنوان یک صاحب کسب و کار، می توانید آنچه را که در محل خود در هر نقطه از جهان قرار دارد را مشاهده کنید. سیستم های دوربین مدار بسته در حال حاضر بسیار پیچیده هستند که می توانند رفتار مشکوک را نقاطی ببینند و آن را مستقیما به شرکت های امنیتی یا پلیس گزارش دهند. دستگاه های کنترل دسترسی نه تنها کنترل می کنند که چه کسی می تواند وارد ساختمان یا محدوده های محدود شده شود، اما می تواند برای نظارت بر جایی که مردم هستند، اتاق ها و منابع کتاب، نگه داشتن زبانه ها در حضور و موقت بودن، جلوگیری از بیش از حد جمعیت و در موارد اضطراری، به امن ترین مسیر خارج از ساختمان شود.

 

چالش ها

به روز رسانی به فناوری جدید IoT

اگر میخواهید مزایایی را که IoT ارائه می دهد را در نظر بگیرید، همچنین باید در هر دو دستگاه IoT فعال و نرم افزاری مورد نیاز برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد نیاز خود سرمایه گذاری کنید. بسته به آنچه شما می خواهید برای رسیدن به سرور مجازی و نیاز به فناوری این می تواند سرمایه گذاری قابل توجه سرمایه – اما یکی با RoI حتی بیشتر مهم است.

 

انطباق با آینده ی IOT

فعال کردن کارکنان خود برای استفاده از تکنولوژی IoT بسیار مهم است اگر شما قصد دارید آن را برای کسب و کار خود کار کنید، بنابراین مهم است که شما همچنین در کارکنان آموزش برای سرمایه گذاری در استفاده از دستگاه ها و نحوه تطبیق با روش های کسب و کار جدید و روش هایی که IoT اجتناب ناپذیر است.

 

چالش های امنیتی

یکی از ضعف های حرکت به محیطی که بر روی اینترنت اشیا متکی است این است که دستگاه ها می توانند حساس به هک شدن باشند. ما قبلا نمونه هایی را در مورد اخبار هواپیماهای بدون سرنشین گزارش دادیم که می توان آنها را در میان پرواز برد و احتمال پیکربندی IoT را فعال کرد. علاوه بر این، نرم افزارهای مخرب را می توان در بسیاری از دستگاه های IoT نصب کرد تا آنها را بی فایده و یا فعالیت های مخرب انجام دهد. حتی یک اسباب بازی کودک که اطلاعات را ذخیره می کند می تواند برای ارسال هرزنامه استفاده شود.

 

تغییرات در هاست

اگر شما شروع به استفاده از دستگاه های IoT فعال کنید، احتمال این است که شما شروع به استفاده از آنچه که به عنوان اطلاعات بزرگ شناخته شده است – جمع آوری و تجزیه و تحلیل مقدار بسیار زیادی از داده ها. برای انجام این کار، به وضوح نیاز به ظرفیت ذخیره سازی بیشتر برای این داده ها دارید. توانایی افزایش در زمانی که تقاضا بالا است؛ افزایش قدرت پردازش برای تجزیه و تحلیل داده ها؛ عملکرد بهتر برای مقابله با سرعت که جمع آوری داده ها؛ پهنای باند نامحدود به منظور دائما جمع آوری داده های شما؛ و علاوه بر این، در دسترس بودن بالا برای اطمینان از اینکه دستگاه های IoT شما به حالت آفلاین نمی روند.

 

با این که می توان با ایجاد مرکز داده خود به دست آورد، هزینه سرمایه به احتمال زیاد قابل توجه خواهد بود. برای استفاده از راه حل ابر میزبانی، راهکار ارزانتر و سریعتر برای فعال کردن کسب و کار شما برای مقابله با افزایش تقاضا برای استفاده از دستگاه های Io است. این می تواند تمام منابع سخت افزاری و محاسباتی شما را بدون نیاز به هزینه سرمایه فراهم کند. این همچنین به شما یک سرویس کاملا مدیریت شده و در دسترس در دسترس را فراهم خواهد کرد و توانایی افزایش در صورتحساب در هر زمان استفاده از پرداخت می شود.

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره ۶۶۰۱۵۸۹۱ تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه