انواع مختلف هاست سایت

زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۹-۰۳-۱۲

با مشاهده انواع مختلف هاست سایت سردرگم شده اید؟ مطمئن نیستید که کدام یک از انواع هاستینگ برای شما مناسب است؟ هیچ مشکلی ندارد شما در این مورد تنها نیستید. برای کمک به شما در این پست ، انواع مختلف هاستینگ را مرور می کنیم و توضیح می دهیم که هر یک از آن ها مناسب چه کاری هستند. با ما همراه باشید!

هاست سایت (میزبانی وب) چیست؟

قبل از اینکه در مورد انواع مختلف هاستینگ صحبت کنیم ، درک این موضوع که هاست چیست و چرا به آن احتیاج داریم مفید است. در اصل ، وب سایت شما مجموعه ای از کدها و فایل هایی است که شما در اینترنت با افراد دیگر به اشتراک می گذارید. به عنوان یک وبسایت ، این پرونده ها همیشه در دسترس است و هر کسی که به دنبال اطلاعاتی که منتشر می کنید باشد، به راحتی پیدا کند.

برای تحقق این امر ، محتوای وبسایت شما و نرم افزاری که باعث می شود وبسایت شما کار کند ، باید روی نوع خاصی از رایانه ای به نام webserver نصب می شود. یک وب سرور همیشه به اینترنت متصل است و صفحات سایت شما را قادر می سازد برای مشاهده یا تعامل با مرورگر اشخاص بارگیری شود. بنابراین وب سرور جایی است که وب سایت شما میزبانی می شود و شرکتی که وب سرور شما را فراهم می کند میزبان وب یا ارائه دهنده خدمات هاست سایت شماست.

 

نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره کنیم سیستم عامل است. به طور کلی ، هاست سایت یا بر روی سیستم عامل های ویندوز یا لینوکس اجرا می شود. در حالی که ویندوز محبوب ترین سیستم عامل رایانه های خانگی است ، بیشتر نرم افزارهای وب سایت برای اجرای روی لینوکس طراحی شده اند. در هنگام خرید هاست ، شما باید سیستم عامل مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

 

در پایین مروری بر انواع مختلف هاست سایت خواهیم داشت.

 

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی به عنوان ارزان ترین و محبوب ترین نوع هاستینگ است و برای وب سایت های کوچک یا تجاری مناسب است. دلیل ارزان بودن هاست اشتراکی این است که میزبانی سایت در یک سرور بزرگ قرار می گیرد و فضای ذخیره سازی را برای تعدادی از کاربران مختلف تقسیم می کند. در واقع ، شما یک بخش کوچک از یک هارد بزرگ را اجاره می کنید.

 

در حالی که اسلایس می تواند به اندازه کافی برای همه پرونده ها و داده های وب سایت شما بزرگ باشد ، نکته منفی در هاست اشتراکی این است که شما باید سایر منابع سرور مانند RAM و CPU را به اشتراک بگذارید. اگر بسیاری از کاربران دیگر سرور وبسایت های شلوغی دارند ، ممکن است مواقعی به وجود آید که وب سایت شما تحت تأثیر قرار گیرد و به آرامی بارگیری شود یا عملکرد بسیار کندی را در دستگاه های بازدید کنندگان داشته باشد. شبیه مواقعی که برنامه های زیادی بر روی رایانه شما در حال اجرا است و متوجه شدین که با تاخیر اجرا می شوند یا هنگ می کنند.

 

هاست اشتراکی تخصصی

امروزه تعداد زیادی از شرکت ها پلن های تخصصی هاست اشتراکی را ارائه می دهند. در پلن ها، این کار (تخصصی سازی هاست) با پیکربندی وب سرور انجام می شود تا انواع خاصی از نرم افزار وب سایت بتوانند بهینه عمل کنند. به عنوان مثال ، شما می توانید هاست وردپرس ، جوملا ، مگنتو یا دروپال را مشاهده کنید و این پلن ها همچنین شامل سایر ویژگی ها برای بهبود هاست یا آسان تر کردن کاربری برای آن دسته از نرم افزارها است.

 

علاوه بر این ، برخی از پلن های هاست اشتراکی با انواع خاصی از کنترل پنل ها، مانند هاست سی پنل cPanel در نوین هاست ارائه می شود. cPanel یک پانل کنترل پیشرو است که رابط کاربر پسند و دارای طیف گسترده ای از ابزارها باعث می شود تا یک محیط برای مدیریت وب سایت شما ایجاد کند. همچنین ممکن است پلن هایی را مشاهده کنید که مخصوص کاربران تجاری یا وبلاگ نویسان طراحی شده باشد.

 

سرور مجازی

سرور خصوصی مجازی قدم بعدی هاست اشتراکی است. از این فناوری مجازی سازی هوشمندانه برای ایجاد چندین سرور مجازی کوچک روی یک سرور فیزیکی استفاده می کنند. تفاوت بین هاست اشتراکی و سرور مجازی در این است که سرور مجازی شما کاملاً مستقل از سایر سرور های دیگر در سرور فیزیکی است ، بنابراین نیازی نیست که منابع را به اشتراک بگذارید. شما سیستم عامل خود را نیز انتخاب می کنید.

 

تفاوت اصلی دیگر این است که یک پلن سرور مجازی بسیار بزرگتر از یک پلن هاست اشتراکی است. در اصل ، مانند یک سرور اختصاصی کوچک است ، که به طور قابل ملاحظه ای حافظه ، CPU و RAM بیشتری به شما می دهد. این امر اجرای وب سایت های بزرگ ، چندین وب سایت یا انواع دیگر برنامه های کاربردی برای تجارت شما را ایده آل می کند. نکته تعجب آور در مورد سرور مجازی این است که آنها ارزان هستند و از مبلغ ۸۰ هزار تومان در ماه (در زمان انتشار پست) هزینه آن شروع می شود.

 

سرور اختصاصی

با هاست اشتراکی ، کاربر سهم کوچکی از یک وب سرور بزرگ را بدست می آورد. اصطلاح “سرور اختصاصی” به این معنی است که شما کل این سرور را برای استفاده شخصی خود اختصاص می دهید. که شامل مقدار زیادی از فضای دیسک را به همراه قدرت پردازش مطلوب و حافظه رم در اختیار شما قرار می دهد. این پلن ایده آل برای مشاغل بزرگتر است که نیاز به وب سایت های بزرگ دارند ، داده های زیادی را ذخیره می کنند و برنامه های کاربردی مهم تجاری را که باید همیشه بصورت آنلاین اجرا شود ، ایده آل می کند. در مقایسه با سرور مجازی ، این گزینه بسیار گرانتر هستند.

 

هاست ابری

ابر شبکه گسترده ای از سرورهای بهم پیوسته است که در مراکز داده عظیم میزبانی می شوند. با استفاده از مجازی سازی ، وب سایت ها می توانند بلافاصله از یک دستگاه فیزیکی به دستگاه دیگر ، حتی در نقاط جغرافیایی مختلف منتقل شوند. این بدان معناست که اگر در زمینه سخت افزار فیزیکی مشکلی وجود داشته باشد ، یک وب سایت یا برنامه تحت وب ابری هرگز آفلاین نخواهد شد.

 

فناوری مجازی Cloud همچنین بدان معنی است که شرکتهایی که در یک لحظه به منابع محاسباتی اضافی احتیاج دارند ، می توانند فوراً در اختیارشان قرار دهند و در مقادیر بسیار زیاد. علاوه بر این ، ابر با پرداخت مبلغی به شما پرداخت می شود ، بنابراین شما فقط برای منابع مورد نیاز خود و در صورت نیاز به آنها پرداخت می کنید.

 

دسترسی به اینترنت از طریق اینترنت ، میزبانی ابری بسیاری از مزایای اتصال آن را به ارمغان می آورد – کار انعطاف پذیر ، کار از خانه ، همکاری و غیره. این مقیاس پذیری همچنین باعث می شود آن را برای انجام تجزیه و تحلیل داده های بزرگ یا استفاده از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی ، دستگاهی ایده آل کنید. یادگیری یا اینترنت اشیاء.

 

سه نوع مختلف میزبانی ابری وجود دارد: عمومی ، خصوصی و ترکیبی. ابر عمومی جایی است که سخت افزار ، نرم افزار و سایر زیرساخت ها با سایر مستاجران ابر به اشتراک گذاشته شده و توسط میزبان وب اداره می شوند ، در حالی که در یک ابر خصوصی از این منابع منحصرا توسط شما استفاده می شود. ابر ترکیبی جایی است که یک شرکت از راه حل های خصوصی و عمومی استفاده می کند ، غالباً با سرورهای اختصاصی که در ترکیب قرار دارند.

 

هاست یا سرور مدیریت شده

هاست مدیریت شده نوع دیگری از راه حل های میزبانی نیست بلکه ویژگی بسیاری از موارد فوق را داراست. این سرویس ارائه شده توسط میزبان وب است تا سرور خود را برای شما مدیریت کند. این به طور معمول شامل مراقبت از سخت افزار فیزیکی ، اطمینان از کارکرد سرور و به روزرسانی سیستم عامل از طرف شما است. برای انواع خاصی از هاستینگ ، این شکل از مدیریت سرور در بسته شما گنجانده شده است.

 

هاست سازمانی

برخی از شرکت ها نیازهای IT کاملاً پیچیده ای دارند که به راه حل های میزبانی و پشتیبانی نیاز دارند. ارائه دهندگان خدمات ، مانند نوین هاست ، زیرساخت ها و تخصص هایی را برای ارائه این راه حل های مناسب ، که اغلب به آنها هاست سازمانی گفته می شود، دارند.

 

نتیجه

همانطور که مشاهده می کنید ، طیف گسترده ای از راه حل های میزبانی در دسترس است ، از میزبانی مشترک مشترک مورد نیاز برای اجرای یک وب سایت کوچک تا راه حل های پیچیده مورد نیاز شرکت های بزرگ برای اجرای طیف وسیعی از برنامه های مهم. امیدوارم این پست به شما ایده واضح و روشن دهد که این نوع هاستینگ چیست و برای شما بیشترین اهمیت را دارد.

منبع: eukhost

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه