راهنمای استفاده از نوار مدیریت وردپرس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۳-۲۰

در این مقاله، ما درباره( WordPress Admin Bar) یا نوار مدیریت وردپرس بحث خواهیم کرد. نوار مدیریت وردپرس یک ناحیه میانبر است که به شما امکان دسترسی به کنترل های صحنه را میدهد وقتی که در انتهای وبلاگ یا وبسایت وردپرس خود قرار دارید. در ادامه با نوین هاست همراه باشید..

استفاده از نوار مدیریت وردپرس

نحوه ی استفاده از نوار مدیریت وردپرس

نوار مدیریت وردپرس نوار خاکستری تیره ای است که در بالای صفحه قرار می گیرد، هنگامی که شما به سایت وردپرسی خود وارد شده اید.

در سمت چپ داشبورد وردپرس، آرم وردپرس را مشاهده خواهید کرد. اگر روی این آرم کلیک کنید، پیوندهای مربوط به اطلاعات خاص وردپرس را خواهید یافت. این لینک ها بسیار سریع هستند حتی اگر شما هرگز نیازی به نگاه کردن به اسناد وردپرس، بازدید از انجمن پشتیبانی و یا بازخورد نداشته باشید.

در سمت راست آرم وردپرس، نام سایت شما را دیده می شود. روی این قسمت کلیک کنید و منوی زیر را مشاهده میکنید تا قسمت انتهایی سایت خود را می بینید. که تعداد بازدید شما را نشان می دهد.

آخرین بخش در سمت چپ نوار مدیریت لینک (+ جدید) است. اگر روی این لینک کلیک کنید، منوی زیر را خواهید دید که به سرعت به شما امکان اضافه کردن صفحه جدید برای پست، رسانه، صفحه و کاربر را می دهد. همه این چیزها را می توان از ناحیه در سمت چپ داشبورد نیز انجام داد، اما این پیوند برای انجام این کارها به سرعت انجام می شود.

در سمت راست در قسمت چپ صفحه، «Howdy، نام شما» را مشاهده خواهید کرد. برای دیدن منوی، برای ویرایش نمایه خود و یا خروج از سایت، روی این قسمت کلیک کنید.

نمای جلو وردپرس Admin Front View

به طور پیش فرض زمانی که شما به سایت وردپرسی خود وارد شدید، نوار مدیریت نیز از قسمت جلوی سایت شما قابل مشاهده خواهد بود. اگر روی نام سایت کلیک کرده و سپس روی سایت بازدید کنید، قسمت انتهایی سایت خود را مشاهده خواهید کرد. از این دیدگاه، نوار مدیریت وردپرس کمی تغییر می کند.

در حال حاضر، اگر ما بر روی عنوان بخش سایت حرکت کنید، پیوندهای مربوط به داشبورد را می بینید که ما را به صفحه داشبورد می برد و پیوندهای ما را به تم ها، سفارشی کردن، ویجت ها، منوها، پس زمینه و هدر(header) می برد. باز هم، تمام این بخش ها نیز می توانند از منوی ناوبری سمت چپ در داشبورد وردپرس پیدا شوند، اما این یک مرجع بسیار سریع است.

این دیدگاه همچنین یک تابع جستجو را اضافه می کند. برای بزرگنمایی جست وجو را کلیک کنید.

نحوه غیرفعال کردن نوار مدیریت وردپرس

اکثر افراد نوار ابزار مدیریت وردپرس را پیدا می کنند اما بعضی از افراد ممکن است بخواهند نوار مدیریت وردپرس را از قسمت انتهایی سایت غیرفعال کنند. به یاد داشته باشید، نوار مدیریت وردپرس فقط زمانی که شما به سایت خود وارد شده اید، برای شما قابل مشاهده است.

برای خاموش کردن این نمایه، در داشبورد وردپرس روی پیوند “ویرایش نمایه من( Edit my Profile)” کلیک کنید. در حال حاضر، از این صفحه را برای مشاهده نوار ابزار در هنگام مشاهده سایت خواهید دید. به سادگی این جعبه را علامت بزنید تا این نمایش را خاموش کنید، سپس به قسمت پایین بروید و روی Update Profile کلیک کنید.

اگر به انتهای سایت خود بازگردید، نوار مدیریت WordPress دیگر قابل مشاهده نخواهد بود. اگر بعدا تصمیم بگیرید که میخواهید نوار مدیر را دوباره فعال کنید، فقط به پروفایل ویرایش خود بازگردید و جعبه را دوباره ببندید تا نوار ابزار را نشان دهد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه