آینده ی رایانش ابری | قسمت دوم

زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار :
۱۳۹۷-۱۰-۰۴

انتخاب بین یک غذای حاضر و آماده یا مواد اولیه ی آن

اینک یک platform ابری کامل در اختیار ماست ، همان چیزی که زمانی در ذهن ما بود. این platform امکانات زیادی دارد و به مشتریان این امکان را می دهد که با توجه به راهنمایی ها و پیشنهادات ما ، هر جا که لازم بدانند ، آن را مطابق اهداف کسب و کار خود تغییر دهند. می شود  این platform  را مانند مواد اولیه ای در نظر بگیرید که می توانید با آنها هر غذایی که مایل هستید ، درست کنید.

اما همه قادر نیستند که به صورت مستقل و به تنهایی این غذا را درست کنند. به همین دلیل ما NovinCloud را هم ارائه کرده ایم که به مشتریان این امکان را می دهد که به آسانی و بدون اینکه دانش فنی چندانی داشته باشند ، بتوانند از همان platform ابری استفاده کنند. در حقیقت به جای اینکه خودشان  غذا را بپزند ، NovinCloud غذای حاضر و آماده را در چند طعم رایج در اختیار آنها قرار می دهد. آینده رایانش ابری | قسمت دوم

چه ایده ای در پس ساخت این دو نوع platform وجود دارد؟  عمر برنامه ها و نرم افزارها به مرور کوتاه و کوتاه تر می شود؛  در دنیای کسب و کار ،هر آنچه که امروز در ذهن و تصور افراد هست فردا باید در دنیای واقعی وجود داشته باشد.  با استفاده از platform ابری بر پایه ی openstack مشتریان  خودشان می توانند مسیر و  مدت استفاده از یک برنامه را در سرور ابری  صورت خودکار تعیین کنند. با استفاده از NovinCloud مشتریها همین کار را ، اما با سطح دانش فنی پایین تر انجام می دهند.

آینده رایانش ابری | قسمت دوم

استفاده از چند سیستم ابری بدون از دست دادن کنترل

حالا CloudVPS  چشم به آینده دارد. چرا که هر روز در بازار یک مسئله ی جدید مطرح می شود. امروزه سازمانها بر اساس نیازها ، خواسته ها و برنامه هایشان سرور مناسب را برای برنامه ها  و سیستم های نرم افزاریشان انتخاب می کنند ، که اغلب منجر به انتخاب چند سرور برای بخشهای مختلف سیستم IT آنها می شود. چگونه با این استراتژی چند سروری برخورد می کنید ، به عنوان مثال  چگونه آن را کنترل می کنید ؟ مثلاً امنیت یک سیستم IT را چگونه کنترل می کنید ؟

موارد دیگری نیز مطرح می شود. مثلاً  بعضی شرکتها می خواهند به جای تمرکز بر زیرساختهای سرور اختصاصی مورد استفاده شان ، بیشتر بر روی ارائه ی خدمات هم به مشتریان و هم به بخشهای درون سازمانی خود تمرکز کنند. علاوه بر این فن آوریهای جدید همچون Containerization ، IoT   و هوش مصنوعی نیز مسائل جدیدی را  در ارتباط با مدیریت به همراه دارند.  مسائلی مانند :چگونه نرم افزارهای حد متوسط خود را به روز نگه می دارید؟ چگونه تداوم کارتان را تضمین می کنید؟  و اما در مورد اطلاعات: این اطلاعات کجا ذخیره می شوند و چه کسی می تواند به آنها دسترسی داشته باشد؟  این سوالات از سوالات بسیار مطرح در دیدگاه GDPR هستند.

 از نظر ما ، جواب این موضوعات جدید در هماهنگی بین اجزای مختلف قرار دارد. ایجاد اتوماسیون ، نه فقط ایجاد یک قاب شیشه ای : ایجاد یک نظارت کامل بر تمام سیستم IT

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه