آشنایی با ویندوز سرور ۲۰۰۸ | بخش دوم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۱۲-۲۳

آشنایی با ویندوز سرور 2008 | بخش دوم

 

قوانین اکتیو دایرکتوری

نقشهای Active Directory با هویت، گواهی و خدمات مدیریت حقوق گسترش مییابند. اکتیو دایرکتوری تا ویندوز سرور ۲۰۰۳ اجازه می دهد تا مدیران شبکه به طور مرکزی کامپیوترهای متصل را مدیریت کنند، برای تنظیم خط مشی ها برای گروه ها و ایجاد برنامه های کاربردی جدید به چندین کامپیوتر به طور مرکزی. این نقش دایرکتوری Active Directory نام دامنه Active Directory (ADDS) نامیده می شود. تعدادی از سرویس های اضافی دیگر معرفی شده اند، از جمله خدمات فدراسیون Active Directory (ADFS)، دایرکتوری های سبک دایرکتوری Active Directory ) AD LDS)، (قبل از آن Active Directory Application Mode یا ADAM)، سرویس های گواهی Active Directory) ADCS) و Active خدمات مدیریت حقوق مدیریت (ADRMS). سرویس های هویت و گواهینامه به مدیران اجازه می دهد تا حساب های کاربری و گواهینامه های دیجیتالی را مدیریت کنند که به آنها امکان دسترسی به سرویس ها و سیستم های خاص را می دهد. خدمات مدیریت فدراسیون شرکت ها را قادر می سازد تا مدارک و اسناد را با شرکای مورد اعتماد و مشتریان به اشتراک بگذارند، به یک مشاور اجازه می دهد تا از نام کاربری و رمز عبور شرکت خود برای ورود به شبکه مشتری استفاده کند. شناسه Identity Integration Feature Pack به عنوان Active Directory Metadirectory Services گنجانده شده است. هر یک از این خدمات نقش سرور را نشان می دهد.

 

شکست خوردن کلاسترینگ

ویندوز سرور ۲۰۰۸ در دسترس بودن بالا برای سرویس ها و برنامه های کاربردی از طریق خوشه بندی شکست خورده است. اکثر ویژگی های سرور مجازی و نقش ها را می توان با کم و بدون هیچ گونه خرابی در حال اجرا است. در ویندوز سرور ۲۰۰۸ و ویندوز سرور ۲۰۰۸ R2، شیوه خوشه واجد شرایط با معرفی جادوگر اعتبارسنجی خوشه تغییر قابل توجهی می شود. جادوگر اعتبارسنجی خوشه یک ویژگی است که در خوشه بندی شکست خورده در ویندوز سرور ۲۰۰۸ و ویندوز سرور ۲۰۰۸ R2 یکپارچه شده است. با استفاده از جادوگر اعتبار سنجی خوشه، یک مدیر می تواند مجموعه ای از آزمایش های متمرکز را در مجموعه ای از سرور مجازی هایی که در نظر گرفته شده به عنوان گره ها در یک خوشه استفاده می شود را اجرا کنند. این فرایند اعتبارسنجی خوشه، مستقیما و به طور جداگانه سخت افزار و نرم افزار اساسی را آزمایش می کند تا ارزیابی دقیق از چگونگی خوشه بندی شکست خورده را در یک پیکربندی مشخص پشتیبانی کند.

 

Self-healing NTFS

در نسخه های ویندوز قبل از ویندوز ویستا، اگر سیستم عامل فساد را در سیستم فایل یک حجم NTFS تشخیص داد، آن را حجم “کثیف” مشخص کرد؛ برای اصلاح خطاهای حجم، باید به صورت آفلاین انتخاب شود. با NTFS خودخواهی، یک پسوند NTFS کارگر در پس زمینه ایجاد می شود که اصلاح محلی را از ساختارهای داده آسیب دیده انجام می دهد و تنها فایل ها / پوشه های خراب باقی مانده در دسترس نیست بدون قفل کردن کل حجم و نیاز به سرور را برداشت . سیستم عامل اکنون دارای S.M.A.R.T. تکنیک های تشخیص برای کمک به تعیین زمانی که یک هارد دیسک ممکن است شکست.

 

مدیریت سرور مجازی

مدیریت سرور مجازی یک ابزار مدیریت مبتنی بر نقش بر اساس جدید برای ویندوز سرور ۲۰۰۸ است. ترکیبی از مدیریت سرور مجازی و امنیت پیکربندی Wizard SCW از ویندوز سرور ۲۰۰۳ است. ادمین سرور مجازی پیشرفت پیکربندی محاوره سرور من است که به طور پیش فرض بر روی ویندوز راه اندازی ماشین های سرور ۲۰۰۳٫ با این حال، به جای اینکه صرفا به عنوان نقطه شروع برای پیکربندی نقشهای جدید خدمت کند، مدیر سرور با هم تمام عملیات کاربران را که میخواهند بر روی سرور انجام دهند، جمعآوری میکند، مانند راهاندازی راهاندازی از راه دور، اضافه کردن نقشهای سرور بیشتر و غیره و یک نمایه متقابل، پورتال مانند وضعیت هر نقش فراهم می کند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه