آشنایی با ویندوز سرور ۲۰۰۳

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۸-۱۶

ویندوز سرور ۲۰۰۳ سیستم عامل سرور فعلی مایکروسافت در کنار ویندوز سرور ۲۰۰۸ است. که توسط شرکت های بزرگ و کوچک برای مدیریت زیرساخت های داخلی خود استفاده می کنند. و همچنین خدمات خارجی مانند وب سایت ها و ایمیل را مدیریت می کنند. توانایی برای ویندوز سرور ۲۰۰۳ به صورت داخلی و خارجی قابل اجرا است. از زمانی که بسیاری از برنامه ها و سرویس ها استاندارد شدند. نمونه هایی شامل سرویس های اطلاعاتی اینترنت (به عنوان IIS شناخته می شوند.) و مدیر دایرکتوری Active Directory که به شرکت ها اجازه می دهد. تا کارمندان را به یک حساب کاربری اضافه کنند. که پس از آن می توانند در هر رایانه ای که به دامنه ویندوز در شبکه شرکت متصل است استفاده کنند.

آشنایی با ویندوز سرور 2003

ویندوز سرور ۲۰۰۳ جانشین بسیار موفق ویندوز سرور ۲۰۰۰ شد و به زودی با ویندوز سرور ۲۰۰۸ جایگزین می شود. ویندوز سرور ۲۰۰۳ توانایی استقرار و کنترل از راه دور را دارد. زیرا اجازه می دهد تا مدیران به استفاده از مایکروسافت ویندوز خود دسترسی داشته باشند. مشتری دسکتاپ از راه دور که به عنوان پیش فرض با تمام نصب ویندوز درج شده است. این بدان معنی است که در تئوری شما می توانید یک سرور مجازی در لندن داشته باشید. و آن را از راه دور از سیدنی استرالیا کنترل کنید. هنگام اتصال به سرور Windows Server 2003 با استفاده از Remote Desktop Client، با صفحه ورود به سیستم که در کنسول استاندارد مشاهده می کنید، ارائه می شود:

همانطور که می بینید از روی صفحه نمایش صفحه ورود به سیستم، ویندوز سرور ۲۰۰۳ از تم ویندوز “کلاسیک” استفاده می کند. که می تواند از ویندوز XP و ویندوز ویستا نیز استفاده شود. به طور پیش فرض، ویندوز سرور ۲۰۰۳ به طور خودکار یک حساب کاربری به نام «Administrator» ایجاد می کند. که در بیشتر موارد، همان چیزی است که شما برای مدیریت سرور ویندوز خود استفاده می کنید. از آنجا که احتمالا به احتمال زیاد به ندرت نیاز به دسترسی به سرور ویندوز خود دارید. احتمالا دلیلی برای آن نخواهید داشت و یا نیازی به ایجاد حسابهای اضافی دیگری نخواهید داشت. که قادر به دسترسی به سرور مجازی سرور ویندوز ۲۰۰۳ خود باشند.

خدمات اطلاعات اینترنت (IIS)

IIS سرور وب مایکروسافت است که به عنوان پیش فرض با هر نصب ویندوز سرور ۲۰۰۳ شامل می شود، IIS تنها در سیستم عامل های مایکروسافت اجرا می شود. و تنها وب سرور است که قادر به خدمت به اسکریپت های سمت سرور مجازی نوشته شده با استفاده از زبان های برنامه نویسی کلاسیک ASP و ASP.NET مایکروسافت است. IIS 6.0 نسخه ای است که به عنوان پیش فرض در ویندوز سرور ۲۰۰۳ نصب شده است. و به توسعه دهندگان و مدیران وب اجازه می دهد تا به عنوان بسیاری از وب سایت های میزبان به عنوان آنها می خواهند با استفاده از سرویس میزبانی. مدیریت IIS همچنین شامل می شود تا مدیران سرور اجازه انجام وظایفی را که ممکن است به آنها نیاز داشته باشد. یعنی نصب گواهینامه SSL در وب سایت های IIS یا ایجاد یک وب سایت جدید برای استفاده در IIS.

در اغلب موارد، مدیر مدیریت IIS از «شروع> ابزارهای اداری> مدیریت اطلاعات اینترنت (IIS)» قابل دسترسی است. یکی از ویژگی های مهم مدیریت IIS این است که همچنین می توانید هر سرور مجازی دیگری که در شبکه خود قرار دارد که IIS را اجرا می کنید مدیریت شود. این به این معنی است که شما فقط نیاز به استفاده از یک کنسول برای مدیریت همه آنها بدون نیاز به رفتن به هر سرور مجازی برای انجام وظایف است که شما نیاز دارید. همچنین قابل کنترل از IIS سرویس SMTP است. که به صورت پیش فرض با آن نصب شده است. تا شما بتوانید ایمیل هایی را از هر گونه اسکریپت ASP یا ISP که ممکن است بخواهید بر روی سرور مجازی خود نصب کنید، ارسال کنید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
برطرف کردن مشکل ریست کردن برای ریموت زدن
سلام همراه گرامی وقتتون بخیر برای برطرف کردن مسئله ی ریست کردن سرور برای ریموت زدن به آن…
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اقدامات امنیتی مناسب در PHP | قسمت سوم
۱۱.محل ذخیره ی اطلاعات اقدامات امنیتی | قسمت سوم پشتیبانی session در PHP در حقیقت محلی است که…
زمان مطالعه: 4 دقیقه