راهنمای انتخاب سیستم عامل برای سرور اختصاصی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۵-۲۲

انتخاب سیستم عامل برای سرور اختصاصی : جابجایی از محیط هاست یا سرور مجازی به سرور اختصاصی ، یک گام بزرگ برای شما و وب سایت شما است. ارائه حافظه افزایش یافته ، پهنای باند و فضای ذخیره سازی یک سرور اختصاصی برای رسیدگی به تقریبا در مورد هر چیزی که شما از آن از سطح ترافیک بزرگ تا ذخیره سازی فایل ها و بارگیری های شدید رد می کنید. د

ر حال حرکت به سرور اختصاصی، مسئولیت بیشتری از انتخاب از طیف وسیعی از گزینه ها از جمله سیستم عامل، پشتیبان گیری، نوع ذخیره سازی و نظارت بر سرور در سرور جدید خود می آید. همه اینها می توانند غلبه داشته باشند. مخصوصا برای افرادی که هرگز تجربه استفاده از سرور را قبل از آن یا با دانش محدودی از هاست پربازدید و سخت افزار مرتبط با آن تجربه نکرده اند.

انتخاب سیستم عامل برای سرور اختصاصی

یکی از مهمترین مراحل در خرید سرور مجازی ، تصمیم گیری در مورد اینکه سیستم عامل به بهترین وجه مورد نیاز وبسایت، کسب و کار یا برنامه آنلاین شما را مناسب می داند، تصمیم گیری می کند. اگر شما یک تیم فناوری اطلاعات دارید که حضور آنلاین شما را مدیریت می کند. ممکن است ارزش انتخاب یک سیستم عامل را داشته باشد. که با آنها تجربه کرده یا از قبل در کسب و کار شما استفاده کرده است. برای کسانی که یک وب سایت را به صورت خود اجرا می کنند. و دانش کمی از اینکه چه سیستم عامل ممکن است بهترین گزینه ها باشد. زیر مجموعه ای از اطلاعات موجود در مورد سرورهای اختصاص داده شده را فراهم می کند.

سیستم های عامل سرور اختصاصی

طیف گسترده ای از سیستم عامل ها در میان محصولات اختصاص داده شده سرور در دسترس است.  و انتخاب یکی برای سرور شما و یا سرور مجازی باید بر مبنای عوامل متعددی از جمله سهولت استفاده، دانش قبلی و مشخصاتی باشد. که به بهترین وجه مناسب وب سایت یا برنامه وب شما هستند. یکی از عوامل دیگری که در بازی نیز وجود دارد این است که آیا شما می خواهید یک ویندوز یا سرور لینوکس را اجرا کنید. بسته به انتخاب شما محدودیتی بر میزان سیستم عامل هایی که می توانید انتخاب کنید و اثر آن بر روی شما هزینه کل سرور اطلاعات زیر طراحی شده است. تا سعی کند دانش شما را در مورد بعضی از سیستم عامل های موجود به شما معرفی کند و به شما کمک کند که یکی از آنها را پیدا کنید.

دبیان

دبیان

دبـیـان یکی از محبوب ترین سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس برای رایانه های شخصی و سرورهای شبکه است. که منبع باز و تحت مجوز GNU General Public License منتشر می شود. دبیان به عنوان توزیع قدرتمند، قابل اعتماد و پایدار لینوکس دیده می شود. که ویژگی های مهمی برای یک سیستم عامل اختصاصی سرور اختصاصی است.

اوبونتو

اوبونتو

اوبونتو یکی دیگر از سیستم عامل های لینوکس بسیار محبوب است. و در مقایسه با بسیاری دیگر، بسیار جدیدتر است. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از اوبونتو این است. که عموما بسیار ساده تر از برخی از گزینه های لینوکس استفاده می شود. و اغلب به عنوان یکی از سیستم عامل های محبوب ترین کاربر طبقه بندی می شود. اوبونتو رایگان است. برای دانلود و استفاده به عنوان یک برنامه منبع باز و به صورت منظم در مدل رولینگ اوبونتو به روز می شود.

CentOS

centOS

CentOs یا Community Enterprise سیستم عامل، توزیع قدرتمند جامعه بر اساس RHEL (Red Hat Enterprise Linux) است. همانند اکثر سیستم عامل های دیگر لینوکس، CenstOS به صورت رایگان تحت مجوز منبع باز در دسترس است. هدف از CentOS این است که یک توزیع لینوکس سازمانی با پشتیبانی جامعه پشتیبانی کند که عملکردی و پایدار باشد. و آن را انتخاب خوبی برای کسانی که به دنبال استفاده از یک سیستم عامل قدرتمند و محبوب لینوکس هستند.

OPENSUSE

opensuse

OpenSUSE یکی دیگر از گزینه های خوبی برای کسانی است که به دنبال نصب یک سیستم عامل قدرتمند و پایدار لینوکس بر روی سرور اختصاصی خود هستند. درست مثل دیگران، OpenSUSE در دسترس برای دانلود و استفاده به صورت رایگان تحت مجوز منبع باز است. و توسعه جامعه هدایت است که به روز رسانی و منتشر شده به طور منظم است.

ویندوز سرور

ویندوز سرور

مایکروسافت طیف وسیعی از سیستم عامل های مبتنی بر ویندوز را به منظور استفاده به عنوان یک سیستم عامل سرور که قابلیت های مشابه و قدرت موجود در سیستم عامل های رایج خود را دارد، ارائه می دهد. برخی از این ها شامل ویندوز سرور ۲۰۰۸، ویندوز سرور ۲۰۱۲ و سرور مجازی ویندوز ضروری است که همه آنها براساس تجاری قابل دسترسی هستند. برای کسانی که ناشناخته با سرورها و سیستم عاملها ممکن است انتخاب خوبی برای استفاده از یک سیستم مبتنی بر ویندوز باشد. زیرا ممکن است با آن آشنا باشد و پشتیبانی به طور مستقیم در دسترس است.

انتخاب نهایی

با انتخاب های زیادی در دسترس، می توانید مدت زمان کمی را برای انتخاب سیستم عامل اختصاصی سرور اختصاصی برای استفاده خود انتخاب کنید. برای تصمیم گیری در مورد آنچه که برای شما بهترین است. ممکن است ارزش دیدن وب سایت های این سیستم عامل ها و یادگیری بیشتر در مورد هر یک از قبل قبل از صحبت کردن هاست سی پنل خود را برای به دست آوردن اطلاعات از کارکنان آموزش دیده خود. یکی از چیزهایی که ممکن است بر تصمیم شما تأثیر بگذارد. این واقعیت است که اکثر سیستم عامل های لینوکس رایگان هستند. در حالی که سیستم عامل ویندوز نیاز به هزینه مجوز برای استفاده و نگهداری دارد. بنابراین اگر می خواهید هزینه ای را صرف کنید. می تواند عامل تعیین کننده ای باشد بیش از شما نیاز دارید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه