چگونه می توانم دامنه خود را انتقال دهیم ؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۵-۰۱

سیر تا پیاز انتقال دامنه با نوین هاست : همانطور که در عنوان دیده می شود: “چگونه می توانم نام دامنه خود را انتقال دهم ؟ ” به طور معمول، این سوال به این معناست که مشتری قبلا یک نام دامنه را از یکی دیگر از ارائه دهندگان خریداری کرده است. و مایل به انتـقال آن به نوین هاست است . از آنجا که این یک موضوع محبوب است. ما تصمیم گرفتیم در این مقاله روی آن تمرکز کنیم. با نوین هاست همراه باشید!

چگونه می توانم دامنه خود را منتقل کنم؟

چرا من یک نام دامنه را انتقال می دهم؟

انتقـال نام دامنـه یک نهاد مسئول سوابق دامنه را تغییر می دهد. شاید شما مایل به استفاده از هزینه های ثبت نام ارزان تر هستید یا فقط به این دلیل که می خواهید همه نام های دامنه و هاست را در یک مکان با هدف مدیریت ساده تر حفظ کنید. مهم است که توجه داشته باشیم که نام دامنه هر جا که نام دامنه برگزار می شود یکسان باشد.

فرآیند پایه

معمولا، فرآیند انتقال نام دامنه بر روی وب سایت ارائه دهنده دامنه قرار می گیرد. شما می توانید انتقال نام دامنه را بدون مداخله از ثبت کننده فعلی انجام دهید. تا زمانی که رمز عبور انتقـال دامنـه خود را به شما می توانید نام دامنه خود را به هر ثبت کننده از انتخاب شما.

برای انتـقال نام دامنـه .au به نوین هاست ، ابتدا باید دو مورد را انجام دهید:

  1. اطمینان حاصل کنید که آدرس ایمیل شما مرتبط با دامنه معتبر است. بنابراین شما می توانید ایمیل شروع به انـتقال دامـنه دریافت کنید. برای انجام این کار به سادگی وارد بخش اعضا شوید. که در آن نام دامنه شما ثبت شده است و آدرس ایمیل شما را به روز می کند.
  2. دریافت رمز عبور دامنه خود را، که می توانید با استفاده از ابزار بازیابی رمز عبور دامنه در وب سایت auDA انجام دهید.

هنگامی که شما این دو مورد را مرتب کرده اید، فرم فرم انتقال دامنه را پر کنید. پس از آن زمان، نوین هاست به ایمیل آغازین ارسال خواهد کرد. شما باید روی لینک در این ایمیل کلیک کنید. تا انتقال برای شروع شروع شود. اگر این تأییدیه را کلیک نکنید. انتقال غیرقانونی است. پس از تأیید انتقال، باید در منطقه ۲ تا ۵ روز طول بکشد تا تکمیل شود. که توسط ایمیل از نوین هاست تایید می شود.

هزینه انتقال رایگان است اگر نام دامنه در ۹۰ روز آینده تعیین نشده باشد.

برای انتقال نام دامنه جهانی (.com، .net، و غیره) به نوین هاست، ابتدا باید سه چیز را انجام دهید:

  1. اطمینان حاصل کنید که آدرس ایمیل شما مرتبط با دامنه معتبر است. بنابراین شما می توانید ایمیل شروع به انتقال دامنه دریافت کنید. برای انجام این کار به سادگی وارد بخش اعضا شوید که در آن نام دامنه شما ثبت شده است. و آدرس ایمیل شما را به روز می کند.
  2. دریافت کد EPP خود را، که می توانید با تماس با ارائه دهنده فعلی خود انجام دهید. در بیشتر موارد، شما می توانید کد EPP خود را ببینید و یا رمز عبور را از بخش مدیریت فعلی ثبت کننده خود ببینید. آنها معمولا آن را جایی پنهان می کنند. فقط برای اینکه زندگی شما را کمی سخت تر از زمانی که از نام آنها استفاده می کنید، استفاده کنید.
  3. در حالی که شما در کنسول مدیریت هستید مطمئن شوید قفل انتـقال دامنـه OFF در ارائه دهنده فعلی شما است. این مکانیسم است که مردم را از سرقت دامنه ها با استفاده از روش های گمراه کننده متوقف می کند.

هنگامی که شما این سه مورد را مرتب کرده اید، فرم فرم انتقـال دامنـه را پر کنید، پس از آن زمان، نوین هاست شما ایمیل شروع را به شما ارسال می کند. شما باید روی پیوند این ایمیل کلیک کنید تا انتقال شروع شود. پس از تأیید انتقال، ممکن است تا ۷ روز طول بکشد تا تکمیل شود. که توسط یک ایمیل از نوین هاست می شود.

هزینه انتقال دامنه .com

هزینه انتقال همان هزینه ثبت دامنه جدید است، با این حال فرآیند انتقال نیز ۱۲ ماه دیگر به تاریخ انقضاء فعلی اضافه می کند، بنابراین اساسا شما واقعا برای انتقال پرداخت نمی کنید بلکه یک برنامه دیگر ۱۲ ماهه نیز پرداخت می کنید. مهم است که توجه داشته باشیم که قبل از انتقال باید یک دامنه جهانی را در ارائه کننده فعلی تمدید کرد، اگر در ۷ روز آینده تنظیم شود. مشتریان ما تلاش کرده اند نام های دامنه را یک یا دو روز قبل از تاریخ تعیین شده انتقال دهند که در بیشتر موارد دامنه غیرقابل دسترسی است.

بنابراین، اگر شما احساس نیاز به حرکت نام های قبلا خریداری شده خود را به نوین هاست، ما امیدواریم که این به شما کمی راهنمایی برای روند می دهد. با انجام این کار، می توانید نام دامنه و هاست خود را بهتر مدیریت کنید یا فقط برای تمدیدات آینده یک نرخ عالی به دست آورید.

اگر همه چیزهایی که در بالا مطالعه کرده اید بسیار گیج کننده است، لطفا با ما تماس بگیرید و ما می توانیم در روند این کار کمک کنیم.

نکته مهم

قبل از تکمیل و ارسال هر فرم انتقـال، پیشنهاد می کنیم که سرور مجازی نام دامنه خود را به روز کنید تا به نوین هاست در NS1.NOVINHOST.ORG.AU و NS2.NOVINHOST.ORG.AU اشاره کنید. تکمیل این فرایند کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که وب سایت شما فعال است پس از اینکه دامنه اتمام انتقال را فعال کرد و برای چند روز به یک حالت قفل شده تبدیل می شود.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه