مقایسه سرورهای مختلف

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۴-۱۴

مقایسه سرورهای مختلف : در این مقاله به مقایسه انواع مختلف سرور ها از قبیل سرور مجازی ، سرور اختصاصی ، هاست و … میپردازیم. در ادامه با نوین هاست همراه باشید..

مقایسه انواع سرورهای مختلف

مقایسه سرورهای مختلف

هاست

اگر می خواهید اطلاعات یا برنامه های کاربردی را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهید، شما نیاز به یک پایه سرور مناسب دارید. مهم نیست که آیا این یک وب سایت سرگرمی، انجمن فن برای گروه مورد علاقه شما و یا یک پایگاه داده گسترده شرکت است. همانطور که بسیاری از امکانات میزبانی مختلف با ارائه دهندگان تخصصی به همان اندازه که پروژه های مختلف اپراتور وب سایت وجود دارد. به همان اندازه متفاوت است. این جایی است که یک مقایسه سرور مفید است. مهم این است که چه مقدار عملکرد سرور برای پیاده سازی مورد نیاز است.

در حالی که پروژه هایی مانند فروشگاه های آنلاین یا سرورهای پایگاه داده توسط یک بنیاد سخت افزاری ناکارآمدی خنثی می شوند. منابع گران قیمت میزبان حرفه ای می توانند به وضوح از خواسته های وب سایت های ساده مانند وبلاگ ها یا انجمن ها پیشی بگیرند. سرور هاست می تواند در سطوح مختلف عملکرد ذخیره شود. محصولات متنوع از سرور اختصاصی به ماشین های مجازی و راه حل های میزبانی مبتنی بر ابر است.

سرور اختصاصی

در مقایسه سرورهای مختلف ، هر برنامه مبتنی بر وب مبتنی بر سرور است که داده ها را در شبکه فراهم می کند و می تواند به صورت مشتری به صورت درخواست تحویل داده شود. یک مثال زمانی است که یک کاربر با مرورگر خود به یک برنامه وب دسترسی پیدا می کند. یک سرور اختصاصی اطمینان می دهد که اجزای سخت افزاری برای سرویس میزبان در دسترس هستند. در مقایسه با سایر ویژگی های میزبانی، این شامل یک دستگاه فیزیکی در مرکز داده ارائه دهنده می شود. که منابع آن به طور انحصاری برای یک مشتری قابل دسترسی است. این تضمین آزادی برای انجام تمام تنظیمات دقیقا برای برنامه ریزی، از جمله انتخاب سیستم عامل. سرور اختصاصی مناسب برای پروژه های پر هزینه وب است. که با نیازهای پیش بینی شده مرتبط همراه است.

این مدل میزبانی در میان پروژه های توسعه بلند پروازانه، فروشگاه های آنلاین بزرگ و نرم افزار گسترده به عنوان یک سرویس (SaaS) ارائه می شود. با مدیریت صحیح هیچ کس دیگری، به غیر از میزبان و مشتری، دسترسی به سرور ندارد. این به این معنی است که سرور اختصاصی یک مزیت امنیتی اضافی را ارائه می دهد. از آنجا که سرور اختصاصی شامل یک ماشین فیزیکی مستقل است، تنها گسترش محدودی از منابع سرور امکان پذیر است. اگر پروژه وب حداکثر عملکرد را از بین ببرد. تنها گزینه این است که به یک سرور قدرتمند دیگر منتقل شود.

سرور مجازی

در حالی که بر پایه یک بنیاد سخت افزاری محدود، سرورهای مجازی برای مشتری های فردی در دسترس نیستند. منابع به جای آن، مشتریان متعدد به طور همزمان استفاده می شوند. با استفاده از نرم افزار مجازی سازی، می توان چندین سرور مجازی (Vservers) را در یک سرور میزبان با کارایی بالا مدیریت کرد. ماشین های مجازی فردی به دست آوردن استقلال از طریق encapsulation. و نسبت ثابت به منابع سخت افزاری (ذخیره سازی ثابت دیسک، RAM و CPU) برای هر Vserver در دسترس است.

اجاره یکی از این Vservers آدرس IP خودشان را دریافت می کند. و آزادانه انتخاب سیستم عامل خود را از گزینه های پیش فرض است. Vserver، در مقایسه با سرور اختصاصی، به وضوح مطلوب است زیرا توانایی آن برای ادغام سرورهای متعدد در یک سیستم میزبان. اجاره کننده درخواست درخواست ریشه دسترسی به ماشین مجازی را می دهد. نگهداری سرور میزبان کار میزبانی وب است. این نوع میزبانی سرور به ویژه برای مبتدیان و پروژه های وب مناسب است که بارهای پیک های بالا انتظار نمی رود.

سرور ابری

برای مقایسه سرورهای مختلف ، سرور ابر همچنین یک سرور مجازی است. این به یک خوشه سرور به جای منابع سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی فرد متکی است. داده های کاربر بر روی دیسک های سخت افزاری فیزیکی به جای سپرده شدن در یک سیستم بسته به نمایش در می آیند. در مقایسه با میزبانی کلاسیک، سرور ابری، یک افزونه سخت افزاری جامع را ارائه می دهد که امکان دسترسی به حداکثر و عملکرد بی ضرر را فراهم می کند.

اجزای خالی یا معیوب در زمان واقعی در خوشه سرور جبران می شوند. از آنجا که تمام منابع ابر سرور توسط خوشه ساخته شده است، کاربران می توانند آزادانه آن را در مقیاس. سرور ابر همچنین یک مدل کسب و کار را قادر می سازد. که می تواند محاسبه کند که یک سرویس به دقیقه دقیق استفاده می شود.

بارهای ترافیکی نوآورانه در یک روش کاربر پسند و با هزینه ای مناسب ساخته می شوند. بنابراین میزبانی ابر به ویژه مناسب برای پروژه های وب است. که بار آن به نوسانات فصلی، و همچنین تست انعطاف پذیر و محیط توسعه می پردازد. الزامات منابع می تواند در زمان واقعی به سرور ابر اقتباس شود، در حالی که Vserver، در مقایسه، اجازه تنظیم تنظیم قدرت را از طریق انتخاب بسته های تعرفه های مختلف می دهد.

دیفرانسیل: سرور ریشه در مقابل سرور مدیریت شده

هنگام انجام یک مقایسه سرورهای مختلف ، شما باید مشخص کنید که آیا یک ریشه یا یک سرور مدیریت شده درگیر است, در حالی که تعدادی از سرورهای دارای دسترسی ریشه بیشتر نسبت به مدیران حرفه ای مناسب هستند، سرورهای مدیریت شده برای مبتدیان بهتر هستند.

سرور ریشه:

سرور اختصاصی (که در آن اشخاص دسترسی به حساب ریشه را دریافت می کنند) به عنوان “سرور ریشه” در میزبانی وب توصیف می شوند. با دسترسی ریشه، مشتری دارای حقوق دسترسی جامع و دریافت گزینه های پیکربندی گسترده و همچنین کنترل کامل برنامه ها، خدمات، دسترسی ها، تنظیمات امنیتی و به روز رسانی ها است. این آزادی، با این حال، می تواند منجر به اعمال تنظیمات اشتباه شود. بنابراین مدیریت حساب ریشه نیاز به دانش پایه دارد. در غیر این صورت عملیات سرور امن میتواند به خطر بیفتد.

سرور مدیریت:

اگر شما دانش لازم را برای مستقل مدیریت حساب کاربری root ندارید، توصیه می شود که یک سرور مدیریت شده را اجاره کنید، در این مورد، مدیریت سرور توسط ارائه دهنده میزبانی پذیرفته خواهد شد برنامه های کاربردی هنوز هم می توانند بصورت جداگانه پیکربندی شوند, سرور مدیریت شده، در مقایسه با یک سرور تحت کنترل خود، به دلیل تلاش اضافی در قسمت میزبان، هزینه می شود.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه