مزایا و معایب سرور اختصاصی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۳-۲۹

مزایا و معایب سرور اختصاصی با نوین هاست : تصور کنید یک کامپیوتر از فروشگاه محلی خود خریده و آن را به شبکه خانگی خود وصل کرده، نرم افزار وب سرور را نصب کرده اید و DNS را به درستی پیکربندی کرده اید. این دستگاه میتواند وبسایت شما را اجرا کند و درخواستهای سراسر جهان را انجام دهد. اما آیا می تواند با سقوط سیستم، ترافیک، افت قدرت غیر منتظره، سرقت و یا نقض امنیتی مواجه شوید؟ کسی که این دستگاه را به خطر اندازد می تواند به همه چیز در شبکه شما دسترسی پیدا کند.

سطح مدیریت تغییر می کند، اما بیشتر هاست ها یک سیستم عامل نصب شده و نرم افزاری را که نیاز دارید نصب می کند.

سرور اختصاصی

راحتی در استفاده

هاست اغلب سطح کمی از کمک ها را ارائه می دهند، اما شما عمدتا خودتان هستید. تخصص فنی برای اتصال، نصب و پیکربندی نرم افزار مورد نیاز برای سیستم شما ضروری است. سرورهای اختصاصی به طور مرتب توسط شرکتهای بزرگتر با نیازهای غیر معمول یا بالاتر از حد معمول انتخاب می شوند. آنها ممکن است یک تیم مسئول عملیات روزانه سرور داشته باشند.

انعطاف پذیری

سرور اختصاصی انعطاف پذیری نهایی را ارائه می دهد. این دستگاه شما است: شما می توانید آنچه را که دوست دارید هر زمان که نیاز دارید نصب کنید. آیا شما نیاز به PHP3، گره ۸ و آخرین بتا MariaDB دارید؟ مشکلی نیست.

قابلیت ها

قابلیت های دستگاه تنها با بودجه محدود می شود. شما می توانید سریعترین پردازنده ها، مقدار زیادی از رم و دیسک سخت چند پلاگین را انتخاب کنید. شما می توانید سرور های بیشتری اضافه کنید و در نهایت مزرعه سرور خود را داشته باشید.

کارایی

قابلیت پردازش کامل دستگاه شما و شما تنها است. شما دسترسی کامل و بدون محدودیت به کل هارد دیسک و تمامی منابع پردازش دارید. اگر این کافی نیست، می توانید اجزای بیشتری را جایگزین یا اضافه کنید. اغلب ارزان تر است که سختافزار اضافی را در یک سیستم اجرا کنیم تا صرف چندین هفته بهینه سازی نرمافزار. پهنای باند هنوز ظرفیت مرکز داده محدود است، اما یک سرور اختصاصی، گزینه ی عملکرد نهایی است.

قابلیت اطمینان

سرور شما تنها به عنوان سخت افزار قابل اعتماد است. در نهایت پردازنده ها، رم دیسک ها و سایر اجزای آن خراب هستند، اما اکثر هاست ها برخی از سطح نظارت را ارائه می دهند. گزینه های RAID0 (آرایه های بیش از حد از دیسک های مستقل) بیشترین زیان را از بین خواهند برد.

ایمنی

“با قدرت فوق العاده مسئولیت بزرگی می شود.” هاست شما به طور معمول پشتیبان گیری و نظارت بر خدمات را ارائه می دهد اما سرور مجازی شماست و شما می توانید آنچه را دوست دارید انجام دهید. هیچ چیزی برای جلوگیری از ورود به سیستم و اجرای rm -rf / برای حذف همه چیز وجود ندارد.

امنیت

هاست مشاوره می دهد، اما امنیت عمدتا مسئولیت شماست. شما نیاز به نصب و پیکربندی فایروال ها، اسکنرهای ویروس، گواهینامه SSL و سایر گزینه ها در صورت لزوم دارید. انسان ها اغلب ضعیف ترین نقطه ی هر سیستم هستند. اگر سیستم sysop شما نتواند رمز عبور قوی و خط مشی های امنیتی را اجرا کند، می توانید به سیستم کامل دسترسی داشته باشید.

هزینه

سرور اختصاصی به طور معمول گران ترین گزینه هاست است – انتظار می رود برای پرداخت هزینه چند صد دلار در ماه برای یک سیستم ورودی با حداقل مدیریت. ارتقاء و پشتیبانی سخت افزاری ممکن است اضافی باشد.

چه کسی باید سرور اختصاصی را انتخاب کند؟

در بحث مزایا و معایب سرور اختصاصی ، سرورهای اختصاصی معمولا توسط شرکت های بزرگتر با سیستم های غیر معمول یا خواستار سیستم های ماموریت حیاتی است. برای مقرون به صرفه بودن، یک وب سایت چند صد هزار بازدیدکننده در هر ماه نیاز دارد.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه