انتخاب دامنه ی مناسب برای وبلاگ یا وب سایت شما

زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۳-۲۲

راهنمای انتخاب دامنه ی مناسب برای وبلاگ یا وب سایت شما با نوین هاست : نام دامنه شما در اینترنت به مشتریان چشم انداز شما نشان می دهد. نام دامنه  بزرگ اولین گام به سمت وب سایت های بزرگ است. بنابراین شما باید مدت زمان زیادی را صرف انتخاب یک نام خوب کنید و اطمینان حاصل کنید که بهترین گزینه را انتخاب کرده اید.

انتخاب دامنه ی مناسب برای وبلاگ یا وب سایت شما

چند دلیل برای داشتن نام دامنه مناسب وجود دارد ، از جمله:

  • اگر تصمیم به تغییر میزبان وب (به عنوان مثال تغییر از GoDaddy به Bluehost) نام دامنه با شما باقی بماند. مشتریان منظم و بازدیدکنندگان دیگر که با نام شما آشنا هستند (به عنوان مثال: www.example.com) نباید به صورت جداگانه یا از طریق ایمیل تودهای در مورد تغییر آدرس وب (همچنین به عنوان نشانی اینترنتی) مطلع شوند. همانطور که قبلا، آنها به سادگی نام دامنه خود را تایپ می کنند و می توانند دسترسی به وب سایت جدید خود را به عنوان اگر هیچ تغییر میزبانی رخ داده است
  • به عنوان یک کسب و کار آنلاین، نام دامنه به حضور و اعتبار شرکت شما می انجامد. افراد کمتر احتمال دارند که با شرکت هایی که نام دامنه خود را ندارند، اعتماد کنند
  • اگر نام دامنه کسب و کار شما به فعالیت اصلی شرکت شما اشاره دارد، مردم آن را به راحتی به یاد می آورند و می توانند بدون نیاز به مشورت با مقالات، کارت های کسب و کار یا گوشی های هوشمند خود از وبسایت شما بازدید کنند. با نام خوبی که محصول یا سرویس شما را توصیف می کند، ممکن است افراد را از جستجوهای Google جذب کنید و فقط موفق باشید. نام دامنه خود را به عنوان یکی دیگر از راهکارهایی که کسب و کار آنلاین خود را نامگذاری می کنید، در نظر بگیرید.
  • نام دامنه خوب تقریبا یک پیش شرط است اگر شما به دنبال تبلیغ کنندگان هستید. آنها باعث احترام به وب سایت شما خواهد شد.

چگونه یک دامنه بزرگ را پیدا کنیم:

  1. انجام جستجوی دامنه را با شرکت ثبت کننده / میزبانی وب خود انجام دهید. شما همچنین برای خرید نام دامنه بزرگ می توانید ایده ها، طوفان مغزی را پیدا کنید و نام دامنه موجود را با استفاده از یک ژنراتور نام دامنه پیدا کنید.
  2. شرکت قابل اعتماد را انتخاب کنید که هویت دیجیتالی شما را به خطر نمی اندازد. این شرکت باید به حداکثر امکان انتخاب، از جمله صدها افزودنی خاص طاقچه (به عنوان مثال شهر، محل، اشغال و غیره) دسترسی داشته باشد که به صدها نفر از طریق اینترنت دسترسی پیدا می کنند.
  3. هنگامی که یک ثبت کننده را انتخاب می کنید، یک دامنه ساده را جستجو کنید که هیچ مهارت فنی نداشته باشد. همچنین باید ارسال دامنه آسان را به هر وب سایت موجود، که تعداد زیادی از زیر دامنه ها برای سفارشی کردن سایت شما و مستعارهای پست الکترونیک (به عنوان مثال، نام @ example.com) ارائه دهید.
  4. توانایی نظارت بر زمان واقعی برای اطمینان از اینکه وب سایت شما در حال اجرا است و همچنین مطلوب است.

حریم خصوصی و حفاظت دامنه

یک برنامه ی حریم خصوصی دامنه در برابر سرقت هویت محافظت می کند. از هرزنامه (spam)مربوط به دامنه جلوگیری می کند و از هک کردن دامنه جلوگیری می کند. هزینه حفاظت معمولا همانند نام دامنه خود است، اما برای ده تا بیست دلار در سال، ثبت کننده معتبر به عنوان حداقل ارائه خواهد شد:

  • حفاظت قفل شده در برابر قرار گرفتن در معرض اطلاعات شخصی.
  • پوشش اطلاعات شخصی در Whois directory
  • پیشگیری از هرزنامه(spam) مرتبط با دامنه

شامل یک آدرس ایمیل خصوصی است که می تواند به شما ارسال، فیلتر شده یا مسدود شود. خدمات پیشرفته تر مناسب برای کسب و کارها (به عنوان مثال حفاظت از کارت اعتباری، مهر و موم، حفاظت انتقال دامنه “deadbolt”) در دسترس هستند.

خدمات دامنه پیشرفته

یک ثبت کننده می خواهد برای انجام کارهای ساده ای که ممکن است برای مشتریان دامنه آن انجام شود. این ممکن است شامل برخی یا همه خدمات زیر باشد. که هنگام بررسی گزینه های دامنه خود از آنها بخواهید:

ثبت خصوصی:

ابزار نقشه برداری دامنه جغرافیایی که به شما این امکان را می دهد که به سرعت جستجوی دسته ای از نام های دامنه خاص را انجام دهید. نام دامنه بین المللی: ثبت دامنه های محبوب در زبان های مختلف، و اجازه جستجو را در هر دو زبان انگلیسی و زبان های مادری می دهد

Backorders دامنه:

در لیست انتظار برای آن نام خاص که در حال حاضر متعلق به یک کسب و کار دیگر است را ثبت شوید و لحظه ای که آن را منتشر شده است آن را خریداری کنید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه