کانتینر های bare metal و چند نکته مهم

زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۲-۰۵-۲۳

کانتینر های bare metal : Vmware با سرمایه ای بالغ بر ۷۳ میلیارد دلار و ارزش سهامی که در طی سه سال بیش از سه برابر شده است ، یکی از موفق ترین شرکت ها در صنعت IT است. این شرکت از ۱۹ سال قبل با معرفی ماشین و سرور مجازی کنترل بازار را در دست خود گرفته است.

برخی از ناظران معتقدند که پیدایش کانتینرها نوعی خطر برای موجودیت VMware محسوب می شود. این شیوه ی جدید نصب و راه اندازی نرم افزار از طریق استفاده ی سازندگان از قالب کانتینر Docker مورد توجه عموم قرار گرفت و اخیراً نیز در پایگاههای داده بسیار موفق بوده است ، به گونه ای که موسسات و شرکت ها برای تولید و استاندارد سازی پلتفرم هماهنگ کننده ی کوبرنیتیز گوگل از کانتینر استفاده کرده اند.

کانتینر های bare metal

در ادامه ی مطلب به شرح مصاحبه ای که با مسئول سئوی پلت فرم کانتینر شرکت Diamanti می پردازیم تا بدانیم چرا این شرکت سرورهای Bare Metal x86 _ نه ماشینهای مجازی _ را به عنوان بهترین زیرساخت برای کانتینرها می داند و چرا این امر تهدید بزرگی برای جایگاه VMware در بازار سرور مجازی و سرور اختصاصی است ؟

نخستین عاملی که شرکتها و موسسات را به سوی استفاده از کانتینر سوق می دهد، چیست ؟

موسسات و شرکتها ملزم به ارائه ی شیوه های سریع تر و منعطف تر برای ساخت و ارائه ی نرم افزار هستند . این به معنی عرضه ی سریع تر و ارسال دائمی دستورات و برنامه های جدید است و این امر سبب بروز نگرانی در استفاده کنندگان از شیوه ی قدیمی ارائه ی نرم افزار می شود .

زنجیره ی اپلیکیشن قدیمی در بند ساختار سه سطحی خود _ SANs ، برنامه های واسطه ای بزرگ و ناکارامد و سرورهای اپلیکیشن هاست. بسیاری از پیشرفته ترین سیستمهای عرضه شده ی امروزی با استفاده از قالبهایی که به عنوان کانتینر نصب شده اند ، ساخته شده اند. و به گونه ای ساخته شده اند که بر روی سرورهای Bare Metal قابل اجرا باشند. فرایند توسعه ی Modern Agile بر طرح ایجاد میکرو سرویس ها تأکید دارد.

میکرو سرویسها اجزای کوچکتری هستند که برای اجرا در سبک ها و طرحهای پراکنده تر ساخته می شوند ؛ ساخته می شوند. تا نواقص و ایرادات را اداره کنند و با ماهیت گذرا و کوتاه مدتی که دارند. هر زمان که نیاز باشد فعال شده و در صورت لزوم نیز به راحتی غیرفعال شوند و با توجه به روند کار خود نرم افزار ، احتیاجات سخت افزاری را در لحظه برآورده سازند.

کانتینرها و بطور خاص کوبرنیتیز نیز راهی برای رسیدن به کارهای هیبریدی، انعطاف پذیری نصب نرم افزار در سیستمهای داخلی سازمانها ، سرور اختصاصی و یا هر دو است. یکی از اهداف اصلی که همگان به دنبال آن هستند. دستیابی به اپلیکیشن متحرک ( قابل انتقال ) است تا بدینوسیله خود را از وابستگی به یک فروشنده یا عرضه کننده رها کنند و بتوانند یک اپلیکیشن را در چند سرور ابری یا سیستم عامل مختلف نصب و اجرا کنند.

در دنیای VMware گفته می شود که ماشینهای مجازی هنوز هم بهترین محل برای اجرای کوبرنیتیز و کانتینرها است ، آیا شما با این سخن موافقید؟

خیر و معتقدم که مشتریها این را بهتر می دانند. قبل از هر چیز ، در اختیار گرفتن مراحل اولیه ی استارت آپ Heptio با صرف هزینه ای بالغ بر ۵۵۰ میلیون دلار از سوی VMware نشان دهنده ی آن است که این شرکت بسیار مشتاق است تا چند IP در مورد کانتینر ایجاد کند. و بدین ترتیب راهی برای کاهش خطر نابودی احتمالی ماشینهای مجازی پیدا کنند.

ماشینهای مجازی بزرگ هستند و برای ادامه ی کار خود به منابع زیادی نیاز دارند . مهمتر اینکه باید در هر ماشین مجازی یک سیستم عامل نصب و اجرا شود. بنابراین وقتی که کانتینرها را بر روی ماشین مجازی اجرا می کنید. شما یک ماشین مجازی ، یک سیستم عامل و یک کانتینر را راه اندازی و اجرا کرده اید که این یک کار اضافی و غیرضروری است. اجرای هر کانتینر بر روی یک ماشین مجازی وجود دو لایه ی ارکستراسیون را هم مطرح می کند. اولی برای کنترل محیط مجازی و سپس کوبرنیتیز برای کنترل محیط کانتینر. این بدان معنی است که در جانمایی شبکه باید دو لایه در نظر گرفته شود و دو لایه سازه ی ذخیره ای هم باید مدیریت و کنترل شود.

وقتی ماشین مجازی را اجرا می کنید ، ۴۰% از زیرساخت شما از VMware و منابع اجباری مربوط به آن که VMware به سیستم تحمیل می کند ، پشتیبانی می کند.

در حقیقت قصد سازندگان از ساختن اپلیکیشنهایی که ماهیت ابری دارند. اجرای آنها بر روی ماشین های مجازی نبوده است. بلکه آنها برای اجرا در سیستم Bare Metal ساخته شده اند. اغلب این برنامه ها برای اجرا به I/O وابسته هستند. و همه می دانند که ماشینهای مجازی در اجرای I/O و مهمتر از آن ، در اجرای TPS ، مشکل دارند.

اگر آنگونه که به نظر می رسد ، کانتینرها جایگزین ماشینهای مجازی شوند. و دیتاسنتر شرکتها و موسسات بر اساس کوبرنیتیز استانداردسازی شوند. این امر چه تأثیری بر شرایط فروشندگان و عرضه کنندگان خواهد داشت؟

به عقیده ی من زمان زیادی طول نمی کشد که بیشتر OEMs سرورهای x86 بهینه سازی شده بر اساس کوبرنیتیز خواهند داشت. زیرا این نوعی از جایگزینی گسترده ی کانتینر به جای ماشین مجازی است که شاهد خواهیم بود.

ما در مرحله ی تحول قرار داریم ، درست همانطور که ماشینهای مجازی تقریباً در دو دهه ی قبل این صنعت را متحول کردند. اگر شما در آن زمان در این صنعت حضور داشتید. به خاطر می آورید که هیچ کس نمی دانست که ماشینهای مجازی را چگونه راه اندازی و اجرا کند. هیچ کس نمی دانست که چگونه ذخیره سازی را در یک شبکه بهینه کند و بنابراین ماشینهای مجازی موثر و کارآمد بودند.

 

کسانی که با ساخت زیرساختهای مبتنی بر کانتینر موافق بودند. ابتدا تلاش کردند که کانتینرها را در یک رویکرد مجازی شده جای دهند. اما نسل بعدی زیرساختها که استارت آپ هایی مانند شرکت نوین هاست بر آنها تأکید دارند. قصد دارند که اجرای کوبرنیتیز و کانتینرها را بر روی Bare Metal امکانپذیر سازند. یعنی همان شیوه ای که بزرگترین تولید کنندگان کانتینر در جهان ( از جمله گوگل) برای راه اندازی و اجرای کانتینرهای خود به کار می بندند.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه