مزایا و معایب هاست کلود

زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتشار :
۱۴۰۱-۰۳-۳۰

مزایا و معایب هاست کلود با نوین هاست : به طور کلی، سرور اختصاصی به طور معمول انعطاف پذیر تر است. و شما می توانید آن را به صورت دلخواه پیکربندی کنید. یک سرور به اشتراک گذاشته ممکن است گزینه های کمتری ارائه دهد اما مدیریت آن آسان تر است و به طور معمول هزینه ی کمتری دارد.

هاست Cloud می تواند یک سازش خوب بین دو یا چند شخص دیگر را به ارمغان بیاورد. بیایید در مورد اصطلاحات و مفاهیم قبل از اینکه جلوتر برویم ، صحبت کنیم.

مزایا و معایب هاست کلود

دو نوع هاست وجود دارد:

سرور های اختصاصی

شما تنها یک یا چند سرور را در مرکز داده هاست خود دارید / تنها برای استفاده خود اجاره میکنید.

سرورهای مشترک

شما فضا و ظرفیت پردازش را روی یک سرور اجاره می کنید که ممکن است توسط بسیاری از شرکت ها و وب سایت های دیگر نیز استفاده شود.

ابر چیست؟

“ابر” و “محاسبات ابری” کلمات کلیدی بازاریابی برای وب هستند. به جای خرید نرم افزار و ذخیره داده ها بر روی هارد دیسک کامپیوتر شما، شما از یک برنامه آنلاین استفاده می کنید, این که معمولا در حالی که نمایش یک رابط در یک مرورگر وب است، معمولا داده ها را روی سرور وب ذخیره می کند. به عبارت دیگر شما به نرم افزار تقاضای تقاضا و به اشتراک گذاری منابع محاسباتی با دیگران دسترسی خواهید داشت.

یک برنامه وب را می توان در یک سرور اختصاصی مشترک یا سرور هاست کرد. اما مقیاس سازی ممکن است دشوار باشد. شاید برنامه با ۵۰ همکار همزمان کار کند، اما چگونه با ۱۰۰۰ برخورد می کند؟ چقدر سریع می توانید به یک سرویس یا سرور بهتر مراجعه کنید؟ اگر پس از چند ساعت، تقاضای کاربر به سطح نرمال بازگردد چه؟

هاست ابری چیست؟

هاست ابر اجازه می دهد تا منابع به سرعت در صورت تقاضا ارائه شود. شما به سرعت می توانید پردازنده های بیشتر، RAM یا ظرفیت دیسک را اضافه کنید و هاست مانند SiteGround می تواند به صورت خودکار با توجه به قله در ترافیک مقیاس.

خودکار مقیاس یک گزینه عالی برای کمپین های کوتاه مدت است، زمانی که می دانید زمانی که یک رویداد خاص رخ می دهد ترافیک بزرگی خواهید داشت. در این شرایط، وقتی که ترافیک وارد می شود، منابع اضافی به صورت خودکار اضافه می شوند. بنابراین شما مجبور نیستید در مورد آن نگران باشید. فن آوری ها متفاوت هستند، اما بیشتر هاست های ابر بستگی به ماشین های مجازی دارند.

ماشین مجازی چیست؟

شما احتمالا با شبیه سازها روبرو شده اید که یکی از محاسبات را مجددا به یک دیگر متصل می کند. به عنوان مثال، آرشیو اینترنت اجازه می دهد تا شما بازی بازی های قدیمی بازی، ویندوز ۳٫۱ یا Macintosh اپل از مرورگر خود را اجرا کنید. این مهم است که درک کنیم این سیستم اصلی است که از دیسک های قدیمی و تراشه های ROM بدست می آید – آنها تفریحات وفادار نیستند. سخت افزار شبیه سازی شده است, نرم افزار میراث می گوید “قرار دادن این تصویر روی صفحه” – در مثال بالا، این دستورالعمل توسط جاوا اسکریپت تعبیر شده و به کد HTML5 ترجمه می شود و یک پاسخ مناسب بازگردانده می شود. این نرم افزار فکر می کند در یک دستگاه سازگار اجرا می شود.

ماشین مجازی (VM) یک مفهوم مشابه است. نرم افزارهایی مانند VWware، VirtualBox و Hyper-V شباهت یک کامپیوتر را بر روی یک کامپیوتر با استفاده از نرم افزارهای مبتنی بر تفکر سخت افزاری استاندارد دارند. بنابراین شما می توانید هر سیستم عامل مهمان را “در” هر سیستم عامل دیگر اجرا کنید.

مجازی سازی هاست ابری کلود

هاست های ابر می توانند یک ماشین مجازی را ارائه دهند که از لحاظ عملکردی یک سرور اختصاصی است. با این حال، آنها به سادگی فایل های داده تقلید یک سرور واقعی است، بنابراین چندین کاربرد عملی وجود دارد:

  1. یک سرور مجازی می تواند ایجاد شود، نصب و پیکربندی شده در عرض چند ثانیه.
  2. سرور مجازی فقط داده است. این به راحتی می تواند کلون شود، پشتیبان گیری، رول کردن، یا جابجایی در جای دیگر.
  3. توسعه و استقرار ساده شده است. طراحان، محیط های طراحی و تولید می توانند از تصاویر یکسان استفاده کنند. تست و لغو تنظیمات جایگزین آسان است.
  4. یک برنامه وب میتواند در تصویر سیستم عامل مجازی خود بکار رود.
  5. پردازش، رم و ذخیره سازی دیگر به یک دستگاه واقعی وابسته نیستند. VM را می توان به مزرعه سرور اعزام کرد که می تواند به صورت خودکار منابع را به صورت مورد نیاز اختصاص دهد.
  6. خطر شکست بسیار کاهش می یابد زیرا سیستم عامل بر روی سخت افزار واقعی اجرا نمی شود.

آیا تمام هاست های ابری مثل هم کار می کنند؟

نه. اکثر هاست های ابر از برخی از معماری ماشین مجازی استفاده می کنند اما خدمات می توانند متفاوت باشند. مثلا:

  • زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS)

شاید نزدیکترین هاست اختصاصی، IaaS امکانات مجازی سازی را فراهم می کند. اما شما سیستم عامل خود را انتخاب می کنید. پشته نرم افزار خود را نصب کرده و آن را به روز نگه دارید.

  • پلت فرم به عنوان یک سرویس (PaaS)

شاید نزدیکترین به هاست مشترک، PaaS یک پلتفرم خاص برای اجرای انواع خاص برنامه فراهم می کند.

  • نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS)

به طور معمول بر روی تقاضا نرم افزار. به عنوان مثال، شما می توانید از سرویس شخص ثالث برای ذخیره داده ها استفاده کنید تا نصب MySQL خود را حفظ کنید.

  • Serverless یا توابع به عنوان یک سرویس (FaaS)

یک محیط کاربردی انتزاعی که منطق و حالت را مدیریت می کند. شما توابع یا میکرو سرویس ها را می نویسید که از این معماری استفاده می کنند. بدون اینکه نگران نرمافزار اساسی باشند.

مزایا و معایب Cloud Hosting

مقالات قبلی من، در مقایسه با سرورهای اختصاصی با سرورهای مشترک، سهولت استفاده، انعطاف پذیری، قابلیت، ایمنی و امنیت مورد بررسی قرار گرفت. اینها کمتر مربوط به هاست ابری هستند زیرا خدمات این عوامل را تعیین می کند. به عنوان مثال، هاست ابری می تواند به عنوان یک سرور اختصاصی مدیریت نشده و یا ساده تر به عنوان ساده ترین راه حل سرور به اشتراک گذاشته شود. این برای شماست.

کارایی

هاست ابر می تواند به طور خودکار منابع را به عنوان ترافیک افزایش دهد. گرچه بستگی به برنامه هاست و سرویس شما دارد. برخی ممکن است محدودیت های خاصی را اعمال کنند. هرچند معمولا تعداد پردازنده ها، RAM و فضای دیسک را ارتقا می دهد. هاست هایی مانند SiteGround می توانند محدودیت های جدیدی را بدون راه اندازی مجدد سیستم اعمال کنند.

قابلیت اطمینان

سرورهای اختصاصی و مشترک به شکست می رسند. هاست ها اقدامات احتیاطی را برای به حداقل رساندن خطر انجام می دهند، اما CPU بیش از حد و یا فساد دیسک می تواند سیستم را کاهش دهد, خدمات ابر وابسته به سخت افزار واقعی هستند. پردازش را می توان در سرورهای متعدد به اشتراک گذاشت خرابی هنوز رخ می دهد اما وب سایت یا برنامه شما همچنان فعال است.

هزینه

هاست Cloud اغلب با یک ابزار مانند گاز، برق و آب مقایسه می شود: شما برای آنچه شما استفاده می کنید پرداخت می کنید. واقعیت معمولا پیچیده تر است و قیمت گذاری ترکیبی از هزینه های ثابت و متغیر است. پرداخت ماهانه شما می تواند از ماه به ماه به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

چه کسی باید سرویس Cloud Hosting را انتخاب کند؟

در بلند مدت، من معتقد هستم که هاست ابر هاست مشترک و سرور اختصاصی را جایگزین خواهد کرد. هر کس از یک سرویس ابری استفاده می کند یا از آن آگاه است یا خیر.

در مزایا و معایب هاست کلود می توان گفت که صنعت هاست ابری در دوران کودکی است. انواع خدمات در حال رشد به طور نمادین و تغییرات بازار روزانه است. انتخاب برنامه درست برای کسب و کار شما ممکن است دشوار باشد. زمانی که خدمات به طور مستقیم قابل مقایسه نیست و هزینه ها تا زمانی که شما شروع به هاست می کنید ناشناخته است. بعضی از هاستها سرویس Cloud services را در میان برنامه های مشترک و اختصاصی هاست می کنند. شاید بهترین گزینه در زمان کنونی باشد. یک سرویس ابر را در نظر بگیرید که از محدودیت های هاست مشترک پیروی می کنید.

بازخوردها
مقالات مرتبط
گیم فیشینگ چیست؟
گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟
یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و یا مخاطبان، استفاده از روش‌های گیمیفیکیشن Gamification است.…
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل چیست؟ (معرفی انواع سیستم عامل)
بدون شک تمامی افرادی که با سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری در ارتباط هستند، نام سیستم‌عامل را شنیدند و…
زمان مطالعه: 4 دقیقه